KRİZ

27.5K 852 122
                                    

Selomm! Herkese merhaba umarım bu bölümü beğenirsiniz muadiliniz olarak her güne bir bölüm yetiştiriyorum ya kıymetimi bilin aşkolar. Bu aşkolar kelimesini de tiktokta ki mika bulaştırdı bana kurtulamıyorum kaç aydır dilimde vallahi.

Neyse lütfen oy ve yorum yapmayı unutmayınız sizleri seviyorum yorumlarınız benim için çok önemli.

***

Bir hafta içerisinde evleneceğim. Üzerimde hala Diyar için giydiğim gelinlik ellerimde hala onun için yaktığım kınalar varken benim için biçilen yok çoktan yazılmıştı. Daha avucumdaki onun ibaresi olan kınalar bile gitmeden babam beni evlendireceğine herkese haykırmıştı.

Hani ben senin konağının gülbaharıydım baba neden böyle bir şey yaptın? Onurumu korumak istedin biliyorum ama bunu neden böyle yaptın? Ama doğru sende haklısın benim onurum için ya beni bir başkasına verecektin ya da Diyar'ı öldürtecektin benim Diyar'ın ölümünü kaldıramayacağımı biliyordun sende diğer yolu seçtin.

Üzerimdeki kırışmış toz olmuş pislenmiş gelinlik ile odama geri döndüğümde tamamen bir enkaz gibiydim. Annem dolu gözleriyle ne diyeceğini şaşırmış Ezo annem oğlunun yaptığı şeyin utancıyla başını yerden kaldıramaz hale gelmişti. Kızlar bir bir ağlarken hepsini odamdan kovmuştum kapıyı kapatıp kilitlediğimde odamın ortasında dizlerimin üzerine çöktüm.

Daha fazla ilerleyecek mecalim yoktu. Üzerimdeki özene bözene seçip aldığım gelinliğe baktım o zaman ki özenirliğinden hiçbir şey yoktu. Oda benim gibi kırılmış kırışmış yıpranmış tozdan kararmıştı. Ellerimi gelinliğin üzerinde gezdirirken ağlamaya başladım gözlerimden sıra sıra yaşlar inerken gelinliğin eteklerinden tutup hırsla yırttım. Üzerimdeki gelinliği ağlarken param parça ettiğimde annem odamın kapısına vurmuştu.

"Kuzum aç hadi annecim kapıyı bak korkutma beni annem."kulak asmadım sadece kendimi dinlemek istiyordum acımla baş başa kalmak istiyordum acımı bir gece de bu odaya hapsedip buradan öyle çıkmak istiyordum.

"Anne bırak yalnız kalsın biraz."dedi Mirto abim annemi odamın kapısından uzaklaştırdığını duyduğumda sırtımı yatağıma yasladım ve içli içli ağlamaya devam ettim. Neden yapmıştı bunu bana? Tam da düğün zamanında beni terk edip gitmişti neden önce değil de bu an beni, ailemi, aşiretimizi nasıl rezil ettiğini adımızı nasıl yere düşürdüğünün farkında değil miydi? Ben ona ne yapmıştım ki?

Diyarı gördüğüm yerde parça parça edecektim zaten bunu abim de gördüğü an yapacaktı bundan adım kadar emindim sırf onun için ağladım diye bir gece Diyarların kapısına dayanıp ağzını burnunu kırmıştı. Eski anıları hatırlamanın hayrı yoktu babama göre bir hafta içinde evlenecektim Diyarı aklımdan söküp atmam gerekiyordu aklımdan atsam bile kalbimden atmam oldukça zaman alacaktı.

Bütün anılarımı silmem gerekiyordu ne kadar çabuk o kadar iyi. Hızlıca ayağa kalktığımda üzerimdeki yırtık gelinliği fırlatıp attım. Dolabımın kapaklarını açtığımda sadece birkaç parça bir şey olduğunu fark ettim. Bütün eşyalarım sabah erken saatte Diyarların evine gönderilmişti gözlerim tekrar dolu dolu olurken dolabın içinde kalan gri pijama takımımı alıp üzerime giydim.

Odamdan çıktığımda koşturarak aşağı mutfağa indim ben mutfağa girdiğimde çalışanların hepsi şaşırmıştı. Mutfaktaki rafları karıştırıp bir çöp poşeti aldım ve koşar adım tekrar yukarıya çıktım. Odama girdiğimde yırtık gelinliği çöp poşetinin içine tıktım ve Diyar'ın aldığı onun hatırası olan bana onu hatırlatan ne varsa çöpe attım buna cep telefonum da dahil.

VİSAL (Töre serisi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin