______________꧁☘︎꧂____________________________꧁☘︎꧂______________
"Eomma"
"Ye, kenapa?"
"Tera nak mintak kebenaran boleh?" ibuku berhenti melakukan kegiatan kerjanya dan dia melihat wajah aku.
"Esok Tera nak pergi Jeju boleh?"
"Ha, buat apa?"
"Tera...erm macam mana eh nak cerita—"
"Kamu guna duit sape? Kamu pinjam duit dari kawan kamu ke?"
"Aniya eomma.... Tera tak keluarkan duit pun"
"Dah tu, tak kan Tera pergi sana jalan kaki kot?"
"Eomma, tiket tu ada orang bagi dekat Tera sebagai hadiah penghargaan untuk Tera"
"Sape bagi?"
"Pengetua sekolah Yushin"
"Bwo?! Se-sekolah Yu-Yushin? Macam mana?"
Aku pun cerita la dari first sampai la habis dekat eomma aku. Akhirnya, dia faham jugak apa maksud aku tadi.
"Eomma bagi tak Tera pergi?"
"Emmm....eomma bukannya tak nak bagi tapi...." aku dah agak tau yang eomma tak akan bagi aku green light.
"Tak pe la eomma, kalau eomma tak bagi.... Tera boleh je tolak tawaran tu"
"Tapi kamu mesti nak pergi"
"Tak pe...kalau Tera pergi mesti eomma tinggal sorang. Dah la seminggu Tera pergi, kesian eomma tak de peneman"
"Tak pe ke Tera? Eomma bukannya tak nak bagi kamu pergi tapi kamu faham je la eh....kamu pergi tu dengan budak lelaki yang kamu baru sahaja kenal. Kita tak tahu lagi isi hati diaorang macam mana kan. Eomma cuma risaukan yang tu je"
"Gwenchana eomma. Tera akan ikut apa je yang eomma suruh. Kalau eomma dah larang tu mesti ada hikmah disebaliknya kan. Tak pe, Tera tak pergi la"
"Series ni? Tak menyesal?"
"Buat apa nak menyesal. Lainlah kalau Chanmi ada sekali. Itu Tera menyesal"
"Haah, cakap pasal Chanmi kan...dia sehat ke?"
"Sehat je eomma. Terlajak sehat pun ada"
"Tera pergi la tidur. Esok sekolah kan?"
"Haah, emm Tera masuk dalam dulu eh. Goodnight eomma"
"Goodnight sayang"
Aku masuk semula ke dalam bilik lalu baring di atas katil sambil merenung siling.
YOU ARE READING
ժ┃You Are Mine ⤻ ʰᵘᵃⁿᵍ ʳᵉⁿʲᵘⁿ
Non-Fiction❛ Kalau ikhlas mencintainya , pasti kekurangannya juga boleh diterima dengan baik ❜ ❥