______________꧁☘︎꧂____________________________꧁☘︎꧂______________
"Nanti kau nak rehat tak?" tanya Chanmi sambil menulis nota sejarah.
"Tak nak la, aku bawak bekal hari ni. Aku tak nak la susahkan kau, semalam kau dah belanja aku kan"
"Laaa, kan aku kata kalau bab makan makan kau tak payah la risau nyah. Kau pun, kita hidup ni mesti kene makan...kalau tak makan macam mana nak hidup"
"Aku tak makan ni hidup je. Halah kau pun, bukannya aku seminggu straight tak makan. Ada la jugak aku penuhkan perut aku"
"Memang la...masalahnya, kau penuhkan perut kau tu tak ikut masa. Nanti gastrik macam mana? Eomma kau tahu tak?"
"Jangan bagitahu eomma aku....dia tak tahu"
"Ha kalau kau tak nak aku bagitahu eomma kau...kau mesti kene makan eh....jangan nak mengada-ngada skip mase makan"
"Arasseo"
"Macam ni la kawan aku. Nanti kita rehat sama-sama eh"
"Kim Tera!"
"Ye saem" aku terus berdiri selepas terdengar nama aku dipanggil oleh guru sejarah aku.
"Yoon saem nak jumpa dengan kamu dekat luar" aku melangkah ke pintu belakang kelas dan ternyata ada Yoon saem sedang tunggu aku di pintu hadapan.
"Yoon saem, kenapa?" soal aku setelah mendekati dirinya.
"Jom ikut saya"
"Pergi mana?"
"Jumpa pengetua...dia nak jumpa dengan kamu"
"Saya ada buat salah ke saem? Tak kan sebab saya tolak tawaran tu je saya dah kene panggil dengan pengetua? Saya kene buang sekolah ke saem?"
Mula macam-macam soalan yang aku nak tanya. Dah kenapa pulak aku kene panggil dengan pengetua ni? Tak pernah aku masuk bilik dia. Okay tak?
"Apa kamu merepek ni. Tak de nya kamu kene buang sekolah"
"Dah tu, sebab apa pulak saem?"
"Saem pun tak tahu la...Jom je la"
Kami berdua pun berjalan menuju ke pejabat pengetua yang sedikit jauh daripada kawasan kelas aku. Sekolah ni besar jugak la tapi tak de la sebesar sekolah Yushin haritu. Aku rasa boleh semput kalau nak tour sekolah elit tu.
±±±±±±±±᯽±±±±±±±±
"Masuk" kami berdua pun masuk selepas dapat jawapan daripada pengetua.
YOU ARE READING
ժ┃You Are Mine ⤻ ʰᵘᵃⁿᵍ ʳᵉⁿʲᵘⁿ
Non-Fiction❛ Kalau ikhlas mencintainya , pasti kekurangannya juga boleh diterima dengan baik ❜ ❥