______________꧁☘︎꧂____________________________꧁☘︎꧂______________
"Tera semalam kau balik macam mana?" aku toleh ke arah Nari dan aku pandang ke hadapan semula.
"Weh Tera...kau marah aku ke?" aku masih memulaukan dirinya.
"Tera" dia mula menyentuh lengan aku dan aku lihat wajahnya dengan dingin.
"Aku ada buat salah ke?" Nari menunduk kepalanya kerana dia takut ingin pandang aku lama lama.
"Kenapa kau tak bagitahu aku yang sekolah ni tak boleh bawak basikal?"
"Bukannya tak boleh bawak. Boleh je tapi...."
"Tapi apa? Kau tahu tak basikal aku hancur tau semalam. Aku...aku sedih tau bila aku tengok basikal aku jadi macam tu"
Aku mula tahan sebak. Tak nak ah nangis sekarang, nanti orang lain tengok.
"Sorry weh sebab aku tak bagitau kau awal awal"
"Haih, tak pe la. Benda dah jadi nak buat macam mana kan. Btw, kenapa tak boleh bawak basikal?"
"Bukan tak boleh. Boleh je bawak, dulu ada la jugak pelajar yang bawak basikal tapi lepas diaorang kene something buruk... diaorang tekad tak nak bawak dah"
"Kenapa? Apa yang something buruk tu?"
"Ada someone or maybe ber group la katakan...diaorang macam rosakkan basikal sape sape je"
"Kenapa diaorang buat macam tu?"
"Entah...aku pun tak tahu"
"Kau tahu sape jalang jalang tak guna tu?" aku cuba untuk menggali gerangan siapa yang cuba rosakkan basikal kesayangan aku. Bodoh, baik tak payah jadi manusia kalau tak de hati perut.
"Sape lagi kalau bukan geng Renjun- WOI TERA! KAU NAK PERGI MANA?!"
Jeritan Nari aku biarkan dan kaki aku laju melangkah pergi ke koridor di mana kelas geng geng Renjun berada.
Kawasan sini memang sikit lenggang kerana kelas ini hanya khas untuk mereka berempat sahaja. Aku pun tak tahu kenapa diaorang ni kene asing? Maybe budak gila je kot akan masuk kelas ni.
Tanpa ketukan pintu, aku terus menerjah kelas itu dan kelihatan mereka berempat pandang aku dengan reaksi yang pelik.
"Eh Tera-"
"Senyap" aku mencelah kata-kata Jeno dan aku terus mendekati Renjun. Kelas itu auto menjadi senyap dan tumpu kepada kami berdua.
POM!
"KAU NAK MATI KE?!" selepas aku mengetuk mejanya dengan kuat. Aku merenung anak matanya dengan berani tanpa sedikit pun gentar.
"Kau pah-"
YOU ARE READING
ժ┃You Are Mine ⤻ ʰᵘᵃⁿᵍ ʳᵉⁿʲᵘⁿ
Non-Fiction❛ Kalau ikhlas mencintainya , pasti kekurangannya juga boleh diterima dengan baik ❜ ❥