°09•

162 33 12
                                    


______________꧁☘︎꧂______________

______________꧁☘︎꧂______________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

______________꧁☘︎꧂______________




KRING!

"Semua pelajar boleh keluar rehat"

Semua murid berpusu-pusu keluar dari kelas selepas dapat arahan daripada guru.

"Tera, jom rehat sama-sama" aku mengangguk kepala seraya mengemas semua peralatan alat tulis aku yang sudah bersepah di atas meja.

"Jauh ke kantin?" soal aku kepada Nari.

"Tak de la jauh mana...tapi jauh jugaklah"

"Oh, sekolah besar kan. Memang jauh la jarak dia" kami berdua pun tergelak kecil sambil berjalan menuju ke kantin sekolah.

Selepas ambil makanan, kami duduk di tempat yang kosong secara berhadapan.

"Nari, aku nak tanya something boleh tak?"

"Tanya la"

"Kau tak de kawan ke? Maksud aku, sebelum aku masuk sini....kau tak de kawan dengan sape sape ke?"

"Ada je...tapi bukan jenis yang rapat kepit 24 jam. Aku kawan dengan semua orang" aku membulatkan bibir aku tanda aku memahami pernyataan nya.

"Tapi kan...aku teringin la jugak nak ada kawan baik" Nari bermain dengan chop stick nya di dalam pinggan makanannya itu.

"Aku ada. Jom jadi kawan baik aku nak?"

"Series la?" Nari terus tersenyum lebar selepas aku mengatakan sebegitu. Nampakla dia punya keterujaan dia tu.

"Ye, tapikan..aku dah ada sorang kawan baik...nama dia Chanmi"

"Sekolah dengan kau ke dulu?" aku pun mengganguk kepalanya. Aku mesti kene jujur, takut nanti ada salah faham antara mereka berdua.

"Woah, best nya. Mesti kau rapat sangat kan dengan dia?"

"Haah, dia baik dengan aku. Tak pe, nanti aku kenalkan kau dengan dia nak?"

"Nak! boleh ke?"

"Boleh je la. Tak kan tak boleh pulak kot"

"Yehei! Sukanya!" sorak Nari dengn penuh gembiranya. Selamat dia ni masih dapat kawal lagi, tak de la aku nak rasa malu sangat.

Habis sahaja kami berdua makan, Nari ajak aku jalan jalan kawasan sekolah ni. Aku pun terus setuju la, senang nanti aku dah tahu semua tempat..tak de la nak mengharapkan dia ni je.

"Ni bilik seni—"

"Weh aku tahu, ni bilik seni...depan tu bilik muzik kan? Lepastu depan dia tu bilik tarian kan?"

ժ┃You Are Mine ⤻ ʰᵘᵃⁿᵍ ʳᵉⁿʲᵘⁿWhere stories live. Discover now