°18•

145 25 61
                                    


______________꧁☘︎꧂______________

______________꧁☘︎꧂______________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

______________꧁☘︎꧂______________






"Eomma!" 

"Eomma!"

"Oooooo eomma!"

"Aik? Eomma tak balik ke semalam?" 

Tera membuka pintu bilik Dalmi untuk mencarinya tetapi bayangannya langsung tak kelihatan. Selepas dia keluar daripada bilik itu, dia mengambil telefonnya lalu menelefon eomma nya.

"Eomma....eomma tak balik ke semalam?"

"Tak....kenapa? Tera tunggu eomma ke?"

"Eomma...Tera kan suruh eomma balik rehat. Jangan paksakan diri tu sangat"

"Tera....eomma kerja kan. Lagipun eomma kerja under company orang lain.....bukannya company kita sendiri"

"Tapi eomma...Tera risaukan kesihatan eomma tau. Tera tahu eomma tak sarapan lagi kan. Kalau jadi macam ni lagi, Tera nak eomma berhenti kerja"

"Haih, kenapa pulak? Nanti siapa nak tanggung kita. Eomma boleh je kerja macam ni"

"Tera ada eomma. Apa gunanya Tera hidup dengan eomma tapi eomma je yang kerja keras. Apa salahnya kalau Tera yang gantikan tempat eomma tu.....lagipun Tera muda lagi. Boleh je buat kerja berat-berat"

"Tera....eomma bukan apa, kamu tu masih budak lagi. Mana boleh kerja, kamu cuma kene tumpukan pelajaran je eh. Kamu kene pergi sekolah dah kan? Pergi cepat, nanti lambat pulak sampai. Hati-hati tau"

"Arasseo. Saranghae eomma"

"Nado"

±±±±±±±±᯽±±±±±±±±

M

asa dalam kelas, Tera banyak termenung memikirkan tentang nasib keluarganya. Pagi ini dia langsung tak de mood nak layan orang. Dia hanya mengeluh dan merenung bukunya.

"Woi perempuan!" lamunan Tera mati setelah ada seseorang memanggilnya dengan kasar dan dia melihat gerangan itu dengan tiada perasaan.

"Aku nak kau angkat meja dengan kerusi letak dekat depan tu. Tiga meja dengan tiga kerusi. Aku nak kau buat sekarang" arah Aeri yang acah seperti ketua kelas dan Tera malas nak melayannya. Dia menyembamkan wajahnya di atas buku.

"Woi! Aku cakap dengan kau la gila!" Tera angkat balik wajahnya bila dia berasa sangat rimas dengan jeritan gedik Aeri ni. Kesian Renjun dengan Jeno dekat sebelah dia.

"Kau cakap dengan aku ke? Aku fikir kau cakap dengan dinding" Tera tergelak kecil sambil memberi senyuman sinisnya kepada Aeri.

"Aku suruh kau angkat meja dengan kerusi kan. Tak dengar ke? Nak aku ulang balik?"

ժ┃You Are Mine ⤻ ʰᵘᵃⁿᵍ ʳᵉⁿʲᵘⁿWhere stories live. Discover now