°33•

160 29 37
                                    


______________꧁☘︎꧂______________

______________꧁☘︎꧂______________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

______________꧁☘︎꧂______________






TERA POV

"Kamu semua boleh pulang sekarang dan terima kasih sebab dah beri kerjasama yang baik pada hari ni"

Bayangan guru yang mengajar mereka tadi sudah lesap dari pandangan, semua kemas barang untuk pulang ke rumah masing-masing.

"Sape nak ambik Haechan?" tanya Jaemin.

"Jeno la, idea dia kan. Biar dia tanggung sendiri" jawab Renjun.

"Tak nak aku, nanti aku kene bayar kos rawatan dia. Kau fikir dia duduk sane free ke?"

"Tapi bukan ke Haechan just rehat je dekat sana? dia tak buat rawatan pun kan?" tanya Tera.

"Memang tak buat rawatan tapi masalahnya Haechan tu buat hospital tu macam rumah dia. Semua benda dia nak buat. Memang kene bayar la jawapan dia, entah-entah dekat cafe hospital tu berapa la kene bayar erk?" terang Jeno panjang lebar dan Tera baru faham.

"Kau je la ambik dia"

"Kau la eh Jaemin....sebab tu hospital keluarga kau, bukannya aku"

"Dah tu kau fikir aku tak payah bayar la gitu?"

"Bukan, nanti aku rasa kau mesti dapat diskaun punya sebab satu hospital tu kenal kau"

"Halah alasan kau tak munasabah langsung. Kau fikir diaorang tak kenal kau ke? Sedangkan si Haechan tu pun diaorang kenal"

"Aku.......fine. Aku ambik Haechan" Jeno mengalah bila otaknya tak mampu nak bagi alasan apa lagi.

"Jom balik.....kau nak jumpa eomma kau kan?" tanya Renjun selepas perbalahan antara mereka bertiga baru tamat.

"Haah, jom"

Kami berdua berjalan bersama menuju ke tempat parking lot keretanya, diikuti dengan Jaemin dan Jeno.

"Hati-hati bawak anak dara orang tu" tegur Jaemin melalui tingkap keretanya.

"Aku tahu la" balas Renjun lalu dia masuk ke dalam keretanya. Aku hanya ketawa melihat gelagat mereka berdua.

Jeno dah gerak awal sebab dia ada misi lain, ambik anak Lee dekat hospital.

"Pakai tali pinggang.....ke kau nak aku pakaikan macam dalam drama tu?"

"Tak payah, aku pandai buat sendiri. I'm not a child okay"

"Why Why Why kill my night~" nyanyi Renjun sambil memandu. Aku pasang telinga dan merenung keluar melihat pemandangan luar.

"Renjun....aku nak tanya kau something ni"

"Kau nak tanya apa?"

"Kau tak rindukan Mark ke?" aku tak tahu kenapa aku tanya soalan gila ni.

ժ┃You Are Mine ⤻ ʰᵘᵃⁿᵍ ʳᵉⁿʲᵘⁿWhere stories live. Discover now