°10•

158 28 2
                                    


______________꧁☘︎꧂______________

______________꧁☘︎꧂______________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

______________꧁☘︎꧂______________






"Macam mana sekolah hari ni? Best?"

"Best la jugak sebab Tera dapat kawan baru"

"Okay la kalau macam tu. Eomma lega lepas Tera kata macam tu. Sape nama dia?"

"Kang Nari" eomma mengangguk kepalanya dan dia sambung semula lakukan kerjanya.

Nak tahu eomma aku kerja apa? Dia kerja kerani je. Gaji pun tak besar mana. Tapi cukup la kalau nak sumbat aku makan. Lagipun kami hidup berdua je, berpatutan jugaklah dengan gaji eomma aku.

"Kamu tak de kerja sekolah ke?" soal eomma setelah aku lama mendiamkan diri.

"Tak de, macam biasa la. Tera dah siapkan dah masa dekat sekolah tadi dengan Nari"

"Oh yeke, pergi la buat apa-apa. Kamu tak bosan ke?"

"Bosan jugaklah. Tak pe la eomma, Tera masuk bilik dulu"

"Buat apa? Tak kan nak tidur dah kot? Awal lagi la"

"Buat apa lagi eomma"

"Oh, kamu nak layan nct kamu tu ke? Em..layan la tapi jangan sampai tidur lewat pulak...tak pasal bangun lambat esok"

"Arasseo eomma. Goodnight"

"Goodnight too"

Aku menutup pintu bilik aku dan terus baring di atas katil. Sebelum tu, aku ambil la dulu telefon aku atas meja.

Alang-alang dah bosan ni, baik kita layan content diaorang. Rasa macam dah lama tak tengok muka diaorang ni.

Malam itu penuh dengan fangirl aku je la. Sape suruh hensem sangat ha. Geram aku nyah.

±±±±±±±±᯽±±±±±±±±

"Good morning Nari"

"Good morning. Lambat gila kau datang. Sempat tak masuk pagar tadi?"

"Weh selamat sempat tau. Aku bawak laju gila basikal aku. Haih selamat tak jatuh je tau"

"Eh? Kau naik basikal ke datang sekolah?" aku mengganguk kepala seraya memandangnya pelik. Asal? Tak pernah tengok orang naik basikal ke nyah?

"Kenapa? Sekolah ni tak bagi pelajar dia naik basikal ke?" Nari menggeleng kepalanya.

"Dah tu? Kenapa pulak ni? Kau buat aku risau je tau"

"Aniya..abaikan apa yang aku tanya tadi" Nari cuba melarikan pandangannya daripada bertembung dengan anak mata aku. Dia ni kan..buat aku tambah curios tau.

ժ┃You Are Mine ⤻ ʰᵘᵃⁿᵍ ʳᵉⁿʲᵘⁿWhere stories live. Discover now