°13•

159 28 11
                                    


______________꧁☘︎꧂______________

______________꧁☘︎꧂______________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

______________꧁☘︎꧂______________

"Jom rehat"

"Jom"

Kemudian, kami berdua melangkah keluar daripada kelas selepas loceng rehat berbunyi.

"Tera! Nari!"

Kami berdua pusing ke belakang dan ternyata Jisung dan Chenle sedang berlari anak mendekati kami.

"Jom rehat sama-sama" ajak Chenle dan kami setuju dengan cadangannya.

Selepas mengambil makanan, kami berempat mengambil tempat di hujung sekali memandangkan tempat situ je yang kosong.

"Nari kau tahu tak semalam kan" Jisung lihat Chenle sekilas sebelum dia sambung bercerita.

Chenle tahu apa yang dia nak sampaikan. Mesti pasal dia teman Tera balik semalam. Bodoh Jisung ni.

"Kau senyap sebelum aku cabut kepala patung Anna kau" ugut Chenle dalam keadaan berbisik di telinganya.

"Aku boleh beli baru" Jisung menjelirkan lidahnya dan Chenle terus menyumbat semua makanannya dalam mulut Jisung.

"Korang dah kenapa ni?" tanya Nari pelik dengan perilaku mereka berdua.

"Tak ada apa. Korang makan la" kata Chenle seraya beri pandangan tajam kepada Jisung yang sedang berusaha menelan semua makanan yang ada dalam mulutnya.

"Aku dah kenyang" Tera meletak chop stick nya pada tray makanannya lalu dia mengeluh secara tiba-tiba.

"Kau dah kenyang? Makanan tak habis lagi tu...selalunya kau dapat habiskan"

"Aku tak de selera la Nari. Kau nak ke? Kalau nak, ambik je la aku punya"

"Kau ada masalah ke Tera? Cuba cerita dekat aku" pinta Chenle dan Tera menggeleng kepalanya.

"Mana ada masalah pun...aku cuma tak de selera je"

"Kau sakit ke?" tanya Nari lagi dan aku balas dengan gelengan kepala.

"Ni mesti sebab basikal kau tu kan? Weh sorry la weh...nanti aku ganti la balik eh" Nari rasa sebersalah gila dengan rakannya itu.

"Tak pe weh, benda dah jadi...nak buat macam mana kan. Aku tak marahkan kau pun la" Tera cuba untuk tidak menyalahkan Nari dalam hal ni sebab dia langsung tiada kaitan dengan manusia manusia jalang tu.

"Kenapa dengan basikal kau?" tanya Jisung setelah dia minum air bagi melegakan tekaknya.

"Basikal aku...." Tera menunduk kepalanya kesal seraya menguis kukunya.

"Basikal dia dah rosak...ada orang buat" Nari mula menceritakan apa yang dah jadi dan Tera rela hati mendengarnya.

"Ha?! bodoh sial diaorang tu!" Chenle melipat lengan bajunya ke atas sehingga paras siku lalu dia beredar keluar daripada kawasan kantin ini.

ժ┃You Are Mine ⤻ ʰᵘᵃⁿᵍ ʳᵉⁿʲᵘⁿWhere stories live. Discover now