🎨 23

71 6 0
                                    

Aku terjaga dari tidur. Hyunjin masih di posisi sama iaitu didepan lukisannya. Entah berapa lama aku tertidur. Seingat aku sebelum aku tidur tadi, Hyunjin tengah lukis tangan aku. Damn! Aku tertidur.

"Berapa lama saya tidur?"

Dia melihat jam tangannya.

"Almost 40 minutes"

Terjegil mataku. Lamanya aku tidur. Memang patut pun tangan rasa kebas.

"Saya pergi toilet kejap"

Dia mengangguk. Aku bangun dan keluar dari studio. Aku perlu cuci muka supaya segar balik. Masih ada kerja yang aku perlu buat. Sebaik saja tolak pintu toilet, ada beberapa orang dalam ini tengah touch up muka masing masing.

Aku mencuci muka tanpa menghiraukan mereka. Tisu diambil lalu aku lap mukaku. Aku baru perasan yang mereka ini adalah junior yang cari pasal dengan aku tadi. Patutlah muka masing masing tak puas hati denganku.

Aku buka langkah untuk keluar dari sini.

"Aww!"

Ada something menoreh tanganku. Aku terus melihat benda apa yang mereka guna untuk lukakan aku. Dengan cepat mereka sembunyikan.

"Oups! Terkena" katanya dengan nada mengejek. Kemudian mereka ketawa.

"Fuck!" tengkingku. Kemudian aku terus blah dari situ. Aku melihat belakang tanganku. Ada torehan sepanjang setengah inci. Nampak sikit tapi kalau kena air mau mengerang aku. Pedih siot. Argh! Bodoh. Berani dia buat aku macam tu.

Aku terus ke studio. Haraplah ada plaster yang tersesat dalam begku. Cari punya cari, jumpa juga. Ada dua. Aku mengambil satu lalu tampal pada luka tadi.

"Done!" kata Hyunjin dengan tiba tiba. Aku berlari anak ke arahnya. Excited punya pasal. Tak sabar nak tengok hasilnya.

"How's?" soalnya.

"Incredible!"

Mataku tak lepas pandang lukisannya. Sangat unik dan yang penting cantik.

"Now giliran awak pula"

Hilang wajah excited tadi.

"Saya tak yakinlah awak"

"Mana boleh macam tu. Everyone can drawing. Trust me"

Dia tarik aku supaya duduk dihadapan kertas lukisanku yang masih kosong.

"Now ambil pensil, lakar tangan saya"

Tanganku masih tidak bergerak. Aku mendongak untuk melihatnya. Muka kesian aku tayang. Haraplah dia termakan.

"Tahu awak comel. Tapi tak menjadi. Sila cuba lagi ya" katanya selamba.

Aku mengeluh.

"Okeylah. Saya lakar bayang bayang dulu. Kejap lagi awak ikut and touch up bagi lawa"

Aku mengangguk. Okeylah tu. Aku akan cuba kejap lagi. Kami beralih tempat. Dia duduk ditempatku. Gambar tangannya dilakar.

Hold up! Kenapa dia lakar tangannya pegang tangan aku. Lukisan tanganku yang sudah siap dilihat sekali lagi. Dalam diam aku terkejut melihat separuh tangannya memang sudah ada disitu menggenggam tanganku.

"You hold my hand?" soalku.

Dia mengangguk.

"Whatever happens, I'll always stay beside you. Itu maksud lukisan ini"

Sangat mendalam. Yang penting sangat bermakna untukku. Aku tersentuh sangat. Jadi sebab itu lukisan tangannya menggengam tanganku.

"So, bila awak ada masalah, jangan lupa saya masih wujud. Use me anytime you want"

Lagilah aku rasa terharu. Kenapa dia sangat baik denganku. Sebelum ni teruk sangat aku layan dia.

"Even time awak tidur?" sengaja aku ingin melihat reaksi dia.

"No hal. Just call me. I'll be right there as soon as posibble"

Okey aku tak expect jawapan dia.

"Time awak makan?"

Dia pandang aku.

"Time awak mandi?"

Sengaja aku ingin menyakat dia. Rasa best pulak.

"Time awak dengan kawan kawan awak?"

Dia meletakkan pensil lalu memandangku. Aku dah boleh agak tindakan dia. Jadi tunggu apa lagi. Larilah. Tetapi studio ini tidak besar. Memang senang dia dapatkan aku. Dia attack leher aku sebab dia tahu aku tak tahan bila orang sentuh leher aku.

"Stop Hyunjin. Please"

Dah macam kura kura dah aku. Punyalah struggle aku tutup leherku supaya dia tak dapat sentuh.

"Lain kali jangan main main. Lepas ni kalau awak buat macam tu lagi, pipi awak pula jadi mangsa" dia start ugut.

"Okey janji tak buat dah"

Aku siap angkat tangan lagi untuk yakinkan dia.

...

Heart Of Stone | HWANG HYUNJINWhere stories live. Discover now