Aragorn
"Amira. Je ging toch jagen? Wie heb je nu weer mee??"
"Sorry, een Vokurr viel aan, en dit is Gandalf..."
"Gandalf? Oh we moeten snel naar Sam."
"Heey, kan je ons verder naar je pa brengen."
"Oke, volg me maar."
Al snel lopen we verder. Amira heeft Gandalf op het paard gelegd en heeft het paard aan het hoofdstuk vast. Ze trekt hem mee. Wacht eens even? Is dat Fury, paard uit Minas Tirith? Die laat zich alleen door Gandalf bereiden, voor de rest vertrouwt hij niemand. Waarom vertrouwd hij Amira dan wel?
"Aragorn, deze kant op!" Met al mijn gepieker liep ik haast de verkeerde kant op.
"Pas op! Berivoks!" Roept Amira ineens. Duizenden kleine vogels verschijnen in de lucht. Ze zetten een duikvlucht in en bijten waar nodig. "Zuré, dat doet pijn!" Amira heeft een gapende wond in haar zij. Gandalf wordt wakker.
"Gandalf, wat moeten we doen?"
"Mannen neem jullie zwaarden en bescherm de vrouwen." Roept hij. Amira zucht. Fury hinnikt. Dan krijgt Amira een idee, want haar gezicht klaart op. Ze gaat op het paard zitten en steigerd weg. De helft van de zwerm volgt haar. Fury steigert naar een helling en Amira kijkt om haar heen. Dan ziet ze iets, ze gaat staan en springt. Ze duikt van de berg af. Dan zien we opeens de feniks weer. De vlammenvogel krijst en vliegt naar de Berinoks. Dan vang ik een glimp van iets op, op de vuurvogel zit Amira, ze hijst een zwaard. Ik schrik, de feniks vliegt boven de berinoks en maakt een salto. Amira springt ervan af en duikt met haar zwaard de zwerm in. Vele vogels vallen dood op de grond. Dan verschijnt de feniks onder Amira en vliegt dan weer omhoog. Ze doen weeral hetzelfde.
"Help!!" Hoor ik iemand roepen. Ik draai mij om. Elanor wordt meegenomen door de vogels. Legolas reageert meteen en springt in de boom. Hij klimt naar de top en springt op de vogels, dood ze en springt dan naar beneden met Elanor in zijn handen. Hij komt veilig terecht door een spreuk van Gandalf. Als Amira terug langs ons staat en de Feniks ook erbij komt staan zegt Gimli ineens: "Aragorn, laten we dit doen." Allemaal samen lopen we op de zwerm af en hakken we in op de vogels. Uiteindelijk slaan de vogels op de vlucht. Er komen een paar Hobits uit de struiken.
"Elanor, gaat het?"
"Papa!!"
Sam komt uit de struiken en knuffelt Elanor.
"En wie heb je mee?" Vraagt hij voor hij opkijkt. Dan klaart zijn gezicht op.
"Gimli, Aragorn, Legolas, Gandalf! Komen jullie me eindelijk eens bezoeken."
"Lang geleden beste Hobbit. Long time no seen." Zegt Gandalf
"Waarom komen jullie naar hier?"
"Wel, er komt oorlog als we niks doen."
"En ik moet helpen. Mooi, ik ga meteen pakken.."
"Nee, Samwise, je moet op haar passen!"
We gaan opzij en kijken naar Amira, we schrikken. Amira ligt lijkbleek op de grond en de gapende wond die aan het bloeden is.
"Amira!"
"Amira? Ze heette toch Kyera?"
Oeps.. wat nu.Amira
Ik bedank de vogel nog even, ze heeft goed geholpen. Graag gedaan Amira, als je me nodig hebt moet je aan dit belletje rinkelen. Met haar bek geeft ze mij een bel. Daag Amira, tot de volgende keer. Zegt ze en ze vliegt weg. Ik zwaai haar nog even na. Dan begint mijn zij pijn te doen. Ik kijk ernaar, en zie een gapende wond.
Oh lap.
"Papa!!" Hoor ik Elanor roepen. Maar ergens ver weg. Alles wordt wazig en ik val op de grond.
"Nee, je moet op haar passen.." hoor ik Aragorn zeggen in slowmotion. Mijn ogen vallen dicht, het zwart slikt mij op en ergens in een andere dimensie hoor ik mijn naam.Elanor
"Ze heette toch Kyera?"
"Euh..nee."
"Je loog ?!?"
"Weet je waarom? Ze zoeken haar, als ze hier kan onderduiken en jullie haar gewone naam gebruiken zal dat opvallen. Daarol wilde we al vanaf het begin dat jullie niet wisten wat haar echte naam was."
"Aragorn, stop met zeuren en help me liever even." Brult Gandalf tegen hem. Hij loopt naar Amira toe, ze bloed hevig. Ik krijg een idee en ren naar de eenhoorns. "Mystral!" Elanor, dat is lang geleden. Dit is een goede vriendin van mij, Mystic. Mystral, een vriendin van mij, Amira, is aan het doodbloeden, ze beschermde mij. Ik zal gaan helpen. Net voor Mystral haar zin gezegt heeft gallopeerd Mystic weg. Oh nee. Wat is er?? Amira is Mystics zielgenoot. Dus?? Als Amira sterft, doet Mystic dat ook...Hey hey heey tot later...
JE LEEST
The Red Army
AdventureIk zie haar zitten in het gras, spelend met een hertje. Opeens loopt het hertje weg. Ze staat op en tuurt in de verte. Ik tuur ook, ik ben een elf namelijk dus ik kan ver kijken. Ik zie een leger in de verte op doemen op paarden. Ik zie haar schrikk...