Amira
"Help!" Fluistert iemand. Ik draai mij om en zie het meisje uit mijn droom.
Ze hangt over een steile klif. Ik kruip naar haar toe, maarben nog steeds voorzichtig met de vogels. Als ik haar bereikt heb wilt ze net van de rotswand afvallen, snel neem ik haar hand vast. Ik trekhaar omhoog en uiteindelijk rollen we samen over de grond. Ik probeerrecht te staan maar uiteindelijk val glimlachend op mijn rug naast het meisje, het meisje lacht vriendelijk. Ze is een stuk kleiner dan een normaal mens dus ze is een half-ling. "Bedankt!" Zegt ze vrolijk, ik glimlach naar haar. "Hoe komt het dat je zover van huis bent?" Vraag ik nieuwsgierig. "Ik volgde de grote vuurvogel en keek niet waar ik naartoe of gewoon waar ik liep." Ik glimlach:"Wie ben je?" "Elanor Gander, ook wel gekent als Elanor The Fair. Ik ben het gezelschaps meisje van koningin Arwen maar ben nu op vakantie bij mijn papa, de enige echte Samwise Gamgee." "Hofdame van de koningin, ook wel de vrouw van Aragorn?" "Jep!" Ik glimlach, kom maar eens mee. Samen sluipen wij terug naar de rest.Aragorn
"Waar was je?" Vraag ik zodra ik Amira zie verschijnen. "Ik was je vrouw haar gezelschaps dame aan het helpen" Elanor komt achterhaar piepen. "Koning Aragorn..." meteen valt ze op haar knieën. "Alstublieft, niet zo formeel, ik haat dat." Er verschijnt een grote glimlach op bezoek. "Zeg eens, Elanor, ben jij niet de dochter van Samwise, ook wel Sam?" Ze knikt uitbundig. "Kun jij mij, Legolas, Gimli, Tauril en A... Kyera naar hem toebrengen langs een veilige weg?" Oeps, mag Amira's echte naam niet gebruiken. Bij veilige weg wijs ik even naar boven. Ze knikt en kruipt naar de grote boom. Wij volgen haar beduusd en verbaasd. Ze trekt aan een tak van de boom en een geheime doorgang opent zich. Ze glimlacht even naar ons en loopt er dan in. Wij moeten gebukt volgen. Ze grijnst als ze even omkijktom te zien dat we volgen, ze vindt het grappig dat wij ons moeten bukken. Door een gangenstelsel vol valstrikken en codes vinden wij onze weg naar de gouw. Uiteindelijk komen we weer buiten en zien we het Hobbit dorp. A...Kyera kijkt verwonderend naar het hele spectakel. "Kom!" Roept het meisje en ze trekt aan Kyera's hand. Omdat Kyera niet stevig stond valt ze met haar gezicht op de grond. Grinnikend lachen we haar uit. Met ons mee lachend staat ze op en loopt ze snel achter Elanor aan. Nog steeds lachend volgen wij ook, dan word ik stil. We gaan Sam nog eens zien.
Gandalf
De hele week zijn wij getreiterd door vleermuizen en andere dieren uit Lithium. Ook door de Berinoks. "Welke dieren leven daar nog?" Vraag ik geërgerd aan Junipher. "Geen idee..." zucht hij. Weer begint de regen uit de hemel te vallen en weer loop ik naar de toren om uitte kijken naar nieuwe stomme beesten. Als ik op de toren sta dan schrik ik mijeen hoedje. Super snel loop ik terug naar beneden. "Arwen! Arwen! Uruk Hai voor de poorten van Minas Tirith!" Arwen schiet haar stoel uit een loopt naar buiten, ik volg haar. "Commandant Grey! Breng de troepen paraat, deze keer hebben we geen spoken aan onze kant." De Commandant loopt richting de ooster troepen. "Korporaal White! Breng samen met de zuider troepen alle vrouwen en kinderen en de jonge prins, mijn zoon dus, naar de grote grot, de Geheime Grot." White knikt en roept zijn mannen. "Gandalf! Volg mij." En ze stormt naar de wapenkamer. "Gandalf, ga Aragorn enzo halen. We hebben hun hulp nodig." "Maar!" Ze kijkt me intimiderend aan. Uiteindelijk knik ik maar, want ik ben zeer blij dat ik hun weer ga zien. "Ik vertrek morgen, vandaag help ik u." "Maar?" Nu kijk ik intimiderend. Wat totaal niet lukt. Ik loop naar de buitenste stadsmuur en zie een heel leger Uruk Hai staan. "Schutters, op jullie plaaten! Richten.... en..... Vuur!" Duizende pijlen vliegen de lucht en een sommige Uruk Hai vallen neer. "Herladen, Richten.... en.... Vuur!" Weer vliegen vele pijlen richting het leger. "Pas op voor de ladders!" Brult generaal Black. En ja, weer die grote ladders die omhoog komen. Arwen komt naast mij staan met een paar zwaarden. "Dit kan nog leuk worden." Zegt ze en gaat klaar staan." "Inderdaad, koningin!" Zeg ik terug en trek mijn zwaarden. "TEN AANVAL!"
*******************************
Heey howw... Hoe gaat het? Foto=Elanor Gamgee
Allemaal wenen, want het einde van boek één komt in zicht maar no worries, boek 2 is in aantocht. Één vraagje, moet boek 2 een appart boek krijgen of hetzelfde?? En heeft iemand een idee voor een cover??? Luf u all xxxxx
JE LEEST
The Red Army
AventuraIk zie haar zitten in het gras, spelend met een hertje. Opeens loopt het hertje weg. Ze staat op en tuurt in de verte. Ik tuur ook, ik ben een elf namelijk dus ik kan ver kijken. Ik zie een leger in de verte op doemen op paarden. Ik zie haar schrikk...