{The Blue Mountains}

60 9 2
                                    

Amira

We lopen het dorp uit en zoeken een verstop plek. Tauril valt neer, ze is nog niet volledig genezen van het brand accidentje. Ik neem haar vast en leg haar op mijn rug. Kirrroiiw (halt!) Roepen de Roodlingen maar we blijven doorlopen. Ik hoor de paarden hinniken en dichterbij komen. We gaan nog sneller maar ik voel dat ik ieder moment door mijn benen ga zakken. Gelukkig neemt Legolas haar over en kunnen we nu weer sneller gaan. Aragorn heeft Gimli vast, die luid protesteert. Ik moet lachen, het is wel een grappig zicht. Voor ons zie ik een ravijn, lap nu dat weer. We stoppen aan de rand van het ravijn en draaien ons om. "We zijn omsingeld" merkt Legolas droog op terwijl hij Tauril neerzet. "Neeeuh!" Antwoord Gimli sarcastisch als hij op de grond staat. "Moet dat echt nu?" brult Aragorn. Ze zijn Opslag stil. We kijken weer angstig naar voren. De roodlingen komen akelig dichterbij. Als we onze wapens nemen, stoppen ze ineens met lopen. Ze kijken ons gemeen aan. Ik ga langs Gimli staan. "We kunnen er niet over, het is te ver." "Gooi mij!" Ik kijk hem vragend aan. Hij knikt. "Oke, als jij wilt!" Ik neem hem vast en gooi hem over het ravijn. De rest springt. Ze komen razendsnel op ons af. Ik neem mijn boog en schiet op degene die te dicht bij komen. De rest is er bijna over. Nu ik nog. Ik vuur mijn pijl af, draai mij om en spring. Ik vlieg door de lucht maar net niet ver genoeg. Nu hang ik met mijn handen aan de rand aan het ravijn. Aragorn reikt zijn hand, ik grijp hem vast en hij trekt me op. Als ik ook op de rand sta, schiet ik nog een paar pijlen af. Daarna zetten we het op een lopen. Door de bomen, zigzaggen we. We springen over wortels en kruipen onder takken. We komen aan aan de bergen. We zijn eindelijk in de Blue Mountains!

Gimli

We zijn in de bergen! Eindelijk! We lopen het pad op en we gaan weer wandelen. Legolas en Tauril kijken misselijkmakend naar de bergen, Aragorn ontmoedigd en Amira, tja. Hoe kijkt Amira eigenlijk? Het pas leidt ons naar de toppen van de bergen en een sneeuwstorm verwelkomt ons. De sneeuw snijdt langs ons af en de wind blaast ons om. Maar we blijven wandelen, weg van de roodlingen. Uiteindelijk zien wij een grot, een grote grot. Daar gaan we in zitten tot de sneeuwstorm beëindigd is. Aragorn maakt een vuurtje en we gaan er allemaal rond zitten. Het vuur vertelt ons verhalen over helden, maar ook over legendes, avonturen en gebeurtenissen. Het vuur danst en wij raken gehypnotiseerd. Één voor één vallen wij in slaap, zo na een tijdje ook ik.

______________________________________
Heeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!!
ik heb een vraagje aan jullie,
Zouden jullie kunnen leven.zonder boeken?????
En ik heb soms wifi op skireis dus ik kan soms update!!!!!!
Goed nieuws hé?!?
Antwoord!!!!
Luf u xxx

The Red ArmyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu