{A Fast Trip To The Shire}

49 9 0
                                    

Gandalf

"Vandaag hebben we goed stand gehouden tegen de Uruks."
"Ja, maar we hebben hulp nodig, jij ging na de strijd vertrekken."
"Ja..."
"Waarom ben je hier dan nog?"
"Ik ga meteen."
Ik ga het kasteel uit en ga op de muur staan, ik zie een mot voorbij vliegen. Ik neem hem vast. Haal één adelaar. Daarna laat ik hem los. En nu, op naar het topje van de berg. Ik doe een grijze mantel om want het is er nogal koud. Het hutje van Amira's vader staat er verlaten bij. Ik loop naar binnen en schrik, alles ligt overhoop. Op de grond ligt een blad. Het is in het orks.
Kurr hodack korsc ha Lithio
(Ga info zoeken over de afstammeling van Lithium)
Oh.. ships. Kaarrr oh, de adelaar is er.
Ik stap op zijn rug en hij stijgt op. Zo snel als hij kan vliegt hij richting de Shire. Dan stopt hij abrupt. Een schelle pieptoon klinkt over de vlakten. "Fell beasts!" Ook bekend als Nazgûl. De adelaar duikt naar beneden en springt op de eerste Nazgûl. Ik snij met mijn zwaard zijn kop eraf. Dan vliegt de adelaar met krachtige slagen naar de tweede en komt terecht in een hevig worstelgevecht. Uiteindelijk kan de adelaar een flinke jaap bijten uit het dier zijn vlees. De derde Nazgûl helpt de tweede en ze vliegen allemaal weg. Mijn adelaar heeft een gapende wond in zijn hals en er spuit veel bloed uit. Uiteindelijk stort hij neer. Ik val zeer hard op mijn rug neer op de grond. Ik spuw bloed uit mijn mond, bah. Waar ben ik, ohh... bij het stadje Taupitz. Als ik er ben wordt ik gemeden als de pest en loop ik in stilte door. Uiteindelijk vind ik een afgebrande stal. Achter de stal staat nog een paard. Het is een zwarte hengts met witte manen, best speciaal dus. Als niemand het door heeft spoor ik weg, het bos in. Het bos is zwart en heeft een groenachtig licht rond zich hangen. Ik ben in het VlorigadaKurr bos aangekomen. Ik rij stapvoets door naar het midden van het bos. Dan komt er geritsel uit de struiken, ik draai mij om en zie een VoKurr. Dat is een Lynx achtig beest met slachtanden van 40 cm en een zwart_gele vacht die giftig betekend. Mijn paard stijgert en rent ervandoor waardoor ik in de modder val. De Vokurr springt op mij af, ik kan hem nog net weg slaan met mijn stok. Weer springt hij op mij af en bijt in mijn heup. Een stekelde pijn schiet door mijn lichaam. Ik word woest en sla met mijn stok op de grond. Hij wordt keihard tegen een boom geslagen, toch geeft hij niet op. Hij laat een luide grom horen. Achter mij klinkt weer geritsel. Een gedaante met boog stapt uit de schaduw en kijkt naar het tafereel. Hij heeft een zwart paard vast met witte manen, mijn paard. Dan zie ik een schittering in de ogen.
"Gandalf!" Zegt de stem. Ik val, die Vokurr had meer mee dan ik dacht.
"Oh kie Vola zalfedrem!" Zegt de gedaante en de Vokurr sprint jankend weg. Mijn ademhaling gaat steeds trager. De gedaante komt langs mij zitten, ze neemt me op en legt me op het paard. Dan val ik neer.
******************
Heey hallo, de examens zijn gedaan dus meer updates whoohoow.
Alles goe met jullie???
Bij mij alles okiedokielokie.
Toedels, zie jullie snel xxx

The Red ArmyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu