{ Empire of the Wood-Elves }

111 9 2
                                    

Legolas

De zon scheen. Ik was echt  vrolijk, eindelijk terug naar huis. Amira werd wakker.

"Hoelang heb ik geslapen?"

"De hele nacht. Je bent nu wel goed uitgerust."

"Dus, hoe komen we in jou rijk"

"Volg mij maar, pas wel op voor de reuze spinnen."

"Ik heb mijn boog bij."

Zij ze zelf verzekerd.

Na een paar minuutjes kwamen we de spinnen tegen. We staan rug aan rug, met onze boog in de hand, klaar voor het gevecht. Uiteindelijk vallen de spinnen aan, maar wij zijn klaar.

~~~

Aragorn

De bespreking begon. Iedereen was er dus ik begin te vertellen: "Beste mensen, morgen komt er een illusie leger ons aanvallen."

Iedereen begon te mompelen.

"Rustig allemaal, als je niet in ze geloofd kunnen ze je ook niet raken."

De mensen zuchten opgelucht.

"Dus negeer alles. Dan komt alles goed."

Iedereen ging rustig terug naar hun huis.

"Dat heb je goed gedaan, koning."

"Dankje Gandalf, ik hoop dat het Legolas en Amira lukt."

"Zeker weten" brulde Gimli.

~~~
Legolas

De spinnen bleven maar aanvallen, het waren er veel te veel. Amira bleef dapper vechten, zij leek nergens bang voor te zijn. Opeens kwamen de andere elfen helpen. Samen Na waren de spinnen na een tijdje verjaagd.

"Vervum octe zori konkara elvas."(welkom terug elven prins.)

"Orum ava mei"(het genoegen is aan mij.

"Versus varia merrelia coscos?" (waarom ben je hier?)

"Balo morva zirus ohim, wevorus Thranduil." (Wij moeten  naar mijn vader, koning Thranduil.

"Vala musos konkara."(volgt u ons maar prins)

"Voré mira mei Kuala voma." (oké maar noem me niet steeds zo.)

"Qui sava rivirtus mega misa?" (Wie is dat meisje?)

"Amira"

Ze schrok op toen ze haar naam hoorde, ik stelde haar gerust en zei dat ze gewoon de naam nodig hadden.

"Titirh rivendil" (vol ons maar)

Na 5 minuutjes kwamen we aan in mijn geboorte land. Ik was zeer blij terug te zijn maar liet dat niet merken.

Amira

Hij was blij terug te zijn, ik zag het aan hem maar de rest bleek het niet te merken. Toen we naar binnen gingen stopte ik met lopen en keek om me heen, het was nog grootser en mooier dan dat ik me had voorgesteld. Legolas grapte: "Doe je mond dicht, je bent toch geen vis ?" Ik schoot in de lach en deed mijn mond meteen dicht. Maar mijn ogen waren nog steeds groot. Er kwam een jonge elfin aangelopen en zei: "Legolas, viri rivi valus vam." (Legolas, eindelijk. Ik dacht dat je nooit zou terug komen.)

"Val vorus viri vis." (Leuk om jou ook terug te zien.)

Ik snap er niks van. Het was Elfs, maar dan nog, ik zou het toch liever verstaan. We liepen verder. Uit het gesprek dat ze hadden nam ik op dat het meisje Tauril heet, ik vind dat echt een zeer mooie naam. We kwamen aan bij de troon waar een man opzat.

"Legolas, viri. Sira malus quovo luxa"(Legolas, eindelijk. Ik heb je gemist.)

"Sira malus vii" (ik jou ook.)

Daarna vervolgde hij in mijn taal: "Gandalf heeft mij en Amira gestuurd, het rode leger is terug in actie gekomen."

De koning schrok en bekeek mij van top tot teen. Toen hij zich tot Legolas wende en Legolas verder ging met zijn verhaal bekeek ik de koning eens goed. Eerlijk gezicht leek hij wel een beetje, een heel klein beetje op Legolas. Ik probeerde mijn aandacht weer op het gesprek te vestigen toen Legolas 'vader' zei. Toen, plots viel mijne euro, Legolas was prins van de boselfen en we waren nu bij de boselfen, deze man was de koning van de boselfen dus de vader van Legolas. Dan was hij dus Thranduil. Nu snap ik waarom ze zo... gewoon tegen elkaaar doen. Dat doe je normaal niet tegen een koning. Ik volgde het gesprek weer.

"Dus vroeg Gandalf of jullie zouden willen komen helpen en een leger te sturen."

"Dus Mithrandir (elfse naam van Gandalf) vraagt om onze hulp? Die zal hij krijgen. Ga met Amira terug naar Minas Tirith en meld hem dat we er aan komen." "Zal ik doen."

Hij boog kort en liep weg. Ik wouw hem achterlopen toen ik hoorde: "Blijf nog even hier Amira." "Oké, waar kan ik u mee helpen?"

"Heeft Legolas het nog vaak over Tauril?"

"Ehmm... nee, daarnet hebben ze effe gepraat en daarna is ze weer weggegaan. Hij keek haar niet eens na."

"Oké, let wel op hem, wil je dat doen."

"Natuurlijk, mijn heer."

Ik boog en liep Legolas achterna.

♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
Heeyyy, Srry dat er niet zoveel actie gebeurt in dit stukje. Maar dat hoeft toch niet altijd, ofwel, was het te afgezaagd?? Please comment.
♥♥♥-JES

The Red ArmyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu