{A night of nothing}

77 9 2
                                    

Amira

Ik kan niet slapen, dus ik sta op en loop naar de rivier. Niet voortestellen dat ik daar vanmiddag in heb gelegen. Ik ga liggen met mijn voeten in het water en kijk naar de sterren. Ik neem het boek van het rode leger met de gedachte dat ik verder ga lezen. Ik doe het boek open, waar was ik? Oh ja, hierzo...
Nu, in de 4de era willen ze het eindelijk doen en dat gaat alleen met de steen van de elementen. (stone of Elements). Meer over The Elements op pagina 254.

Ik blader door naar de pagina en begin weer te lezen.
The Elements is een oud elvenvolk dat leefde in de stad Lithium. Voor de oorlog met Sauron waren ze het welvarendste volk. Tijdens de oorlog wouden ze de andere Elfen gaan helpen maar Sauron heeft hun met een list allemaal versteend. De stad ligt er verlaten bij. Maar niet iedereen is versteend, de koningin is gevlucht en heeft een kind gekregen, vele denken dat het een jongen is. Alleen het kind kan het volk redden, maar ook alleen dat kind kan ervoor zorgen dat de roodlingen (het rode leger) overwint.

De rest van de pagina's zijn onleesbaar ofwel leegstaand. Ik neem de paardenbloemwortels die ik geplukt had in het bos en prevel een spreuk. Ik gooi het kruid over het boek en het boek verplaatst zich, richting het oosten, richting Gandalf en Aragorn. Hoe zou het eigenlijk met hun gaan? Ik wandel terug naar de tent en zie dat het mijn beurt voor de wacht is. Ik neem plaats en doof het vuur, ik heb geen zin in gevechten of Orken.

Aragorn

Ik haat wachten, waarom zijn Legolas en Gimli niet hier. Ja, ik mis hun gekibbel en geruzie, hoe zou het nu bij hun zijn?

"Koning Aragorn!"

"Ja, luitenant?"

"Gandalf de Witte, moet u spreken."

"Ik ga al."

Ik loop de troonzaal in en en zie Gandalf ijsberen. Ik ga naast hem staan en zie een groene wolk afkomen.

"Gandalf?"

"Ja?"

"Wat is die groene wolk?"

"Hmm, welke wolk?"

"Die daar!"

"Oohh, eindelijk. Amira stuurt iets op, ze leven nog."

"Wat stuurt ze dan?"

"Het boek over de tegenstander."

"Dus..."

"Nu hebben we info over de tegenstander."

"Mag ik het lezen? Ik heb toch niks te doen."

"Oh jawel, jij moet samen met Junipher gaan bespioneren bij het leger, wat hun volgende daad gaat zijn."

"De smaragd flikkert, oproep van Gimli."
Heey
Hallo Gimli. Hoe is het daar?
Goed, jullie hadden Amira gisteren moeten zien.
Wat deed ze?
(Ik ga je het verhaal besparen.)
Ik ga ophangen, succes
Jullie ook...
************************************
Heeyy, ik had een tussenstuk nodig, vandaar een korter stukje.
Nu weten jullie ook hoe het in Minas Tirith is xxx
Luxxxx

The Red ArmyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu