{A new team helper}

103 8 0
                                    

Amira

The red Armie, onder leiding van Azor Megror was niet altijd een verschrikkelijk leger. Vroeger was het een vredig volk dat vele goede gewoontes kende. Rood, dat was hun kleur. De kleur van hun kleren, goden en zelfs van hun etenswaren. Alles was rood. Maar alles drijgde te veranderen, want Sauron had de macht gegrepen en zich gevestigd in Mondor. Daardoor konden zij geen handel meer drijven. De oorlog om Midlle-Earth was lang, zeer lang en het volk raakte uitgeput. Ze begonnen met elkaar te ruilen om door te komen. Vele jaren verstreken en Sauron werd eindelijk verslagen. Ze hoopten dat alles weer als vanouds zou gaan toen Sauron verslagen was maar dat gebeurde niet. Velen waren hen vergeten en als ze hen niet vergeten waren wilden ze geen handel meer met hun drijven. Het volk kwijnde weg tot er een groot tovenaar aan de macht kwam. Door hem gingen zij ook de 2de era in. Het volk werd gemeen en wreed. Vastbesloten de wereld te overheersen en om wraak te nemen op een dag. Nu in het 4de era willen ze dat gaan doen, en dat gaat alleen met...

Ik klapte het boek dicht. Genoeg gelezen voor vandaag vond ik. Ik zal maar eens naar buiten gaan. Buiten was de sfeer heel gezellig, overal mensen die feest vierden en plezier maakten. Vandaag was de koning namelijk jarig. Ik had hem vanmorgen al proficiat gewenst. Ik liep door de stad en ging een gezellig winkeltje binnen. De vrouw was heel aardig en uit respect had ik dan maar iets gekocht. Het was een tapijt met een kaart van Middle-Earth erop. Ik liep naar buiten en ging naar de stadspoort. Ik tuurde in het rond en zag een bos, het zou heel vredig lijken voor jou en iedereen maar ik wist wel beter. Ik zag vele Orken door de bomen door maar ook Ogers? Wat deden die nou hier? Ik trok mij een niet veel van aan en keek verder. Ik zag een meisje komen aanrijden op een paard, het leek Tauril wel! Naarmate ze dichterbij kwam zag ik dat het daadwerkelijk ook Tauril was. Ik haaste mij naar Legolas. Ik liep het kasteel door.

"Legolas! Gimli!"

Geen reactie. Fizbgjzkzbfmab.

"Legolas! Gimli!"

Na dat zo'n 3 keer herhaald te hebben hoorde ik ze antwoorden: "Wij zijn hier!"

Ik liep naar binnen.

"Wat is er, je ziet eruit alsof je kilometers gerend hebt."

"Hahaha, wat zijn we weer grappig. Maar nu, Tauril komt eraan."

Net toen ik dat gezegd had vloog er een duif binnen.

"Een antwoord van Gandalf!"
Beste Amira, Legolas en Gimli,
Srry jongens maar Ladies first.
Dus wat ik wouw zeggen. Amira, je mag dat boek lezen. Als je klaar bent moet je ons een seintje geven en wij zullen Junipher het boek dan laten komen halen. Oh ja, Tauril is naar jullie opwegen. Geluk Gandalf, Aragorn.

"Godverdomme!"

'

"Wat is er Legolas?"

"Lach maar Gimli. Tauril zal niet echt gezellig tegen jullie doen."

"Waarom niet?"

"Mijn vader zij dat ze op mij was.En ik, heb daar geen zin in."

Ik voelde iets knappen vanbinnen. Ik weet niet wat maar dat nieuws deed zeer. Maar aan de toon van Legolas te horen was hij niet op haar, gelukkig. Precies op dat moment kwam de koning binnen. Hij zei dat een meisje genaamd Tauril binnen wouw komen. Wij vertelde dat wij haar kenden en dat ze binnen mocht. Ik zonderde mij af op mijn kamer om verder te lezen, maar nu in moeders dagboek.
Lieve liefst,
Dit deel mag je pas lezen als je vader dood is ofwel als hij zegt dat jij oud genoeg bent...

~~~

Tauril

Toen we aankwamen in Minas Tirith kon ik niet wachten om Legolas te zien. We kwamen aan en ik moet zeggen dat de stad echt prachtig was. Bij het kasteel aangekomen zag ik Legolas nergens. Waar was hij nu toch? Ik kreeg mijn antwoord al rap. De koning zei dat Legolas samen met Gimli en Amira naar de gouw was. En dat ze nu in Areas zijn, meerstad. Ik had permissie van de koning om ze te achtervolgen dus ik vertrok meteen. Dankzij speciale kruiden kwam ik daar aan in 1 dag. LE FAEL MITHRANDIR! (dankje Gandalf) ik reed verder en zag de stad in de verte opdoemen. De stadsmuren waren gigantisch groot. Ik zag een meisje op de muren zitten. Ze ging ineens staan en keek mijn richting uit. Zou ze me nu al kunnen zien? Amira is toch geen elf? Ja ik zag Amira. Ineens sprong ze van de muur af. Waarom dat nu weer. Ik kwam aan aan het kasteel en vroeg naar Legolas.

"Wie ben jij?"

"Tauril, vriend van Legolas en Gimli."

"Ik ga effe checken!"

"Oké."

Stomme mensen ook. Een kwartiertje later kwam hij terug, eindelijk!

"Kom maar naar binnen."

Ze zaten allemaal samen in de living behalve Amira die had zich afgezonderd, gelukkig. Maar Legolas was nogal afzijdig. Zou vast voor nu pas zijn.

♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
Heeyyy
Luf u all Xxx

The Red ArmyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu