goodluck park seonghwa ;)
"mana partner bro? single ke?" soal wooyoung sambil tersengih. seonghwa menggeleng kecil, mata masih memerhati sekeliling sama ada minji hadir majlis hari ini atau tidak.
"tunggulah bidadarimu hadir, aku nak gi amik air, adios" pamit wooyoung. seonghwa bermain dengan jarinya dan mengigit bibirnya perlahan, mana minji? tak datang ke?
"cherry.." panggil seonghwa perlahan. cherry menoleh dan memandang seonghwa dari atas sampai bawah dan mengangkat keningnya.
"mana minji?" soalnya sambil tergelak kekok.
"minji tak datang, dia takde mood" ujar cherry. seonghwa mengangguk kecil, dalam hatinya terasa sedikit kecewa kerana minji tidak hadir harini.
#hwaalone
-
"harini jungha kata kau ada prom, kenapa kau tak pergi?" soal sunghee dari dapur. minji berdecit dan meneruskan aktivitinya iaitu duduk bersantai di sofa sambil bermain dengan telefon bimbit.
"dari kau duduk macam orang bodoh, baik kau berambus pergi sekolah ji, takdelah mata aku ni rasa berat tengok beban macam kau" kata sunghee lagi.
"hee.." panggil minji. sunghee menyahut dengan 'mhm' sahaja, tangan masih sibuk mengacau kuah di dalam periuk.
"berat kau berapa?" soal minji rawak. sunghee mengangkat keningnya dan memandang si adik yang masih fokus menaip sesuatu di phonenya
"53." balas sunghee ringkas. minji tergelak kecil dan menjeling sunghee sekilas.
"aku 41, so kau lah beban paling berat dalam rumah ni" balas minji. walaupun tidak smooth, atleast sudah cukup untuk membuat abangnya terciduk.
"KAU BERAMBUS PERGI MAJLIS KAU MINJI! SEMAK AKU TENGOK MUKA KAU! BERAMBUS CEPAT" jerit sunghee kuat tandanya si abang sudah koyak dan emo.
"diam" balas minji.
tak lama kemudian, story instagram cherry muncul dan minji menekannya, kelihatan mereka bersuka ria dalam majlis prom itu. mungkinkah seonghwa sedang mencarinya sekarang?
-
"aku malas sangat nak pergi, tak start lagi ke?" soal minji dari hujung panggilan.
"prom tu malam, jomlah minji datang jelah, kau tahu tak ni dah kali ke 299 seonghwa tanya aku, yera dengan jungha yang kau tak datang ke? bla bla bla? rimas tau!" rungut cherry. minji mengeluh perlahan dan mengangguk.
"yelah, tunggu aku" balas minji kemudian terus mematikan panggilan. dia membuka rak bajunya.
hampir kesemua dressnya berwarna hitam. dan mengambil salah satu dress kegemarannya dan mengayakan dia hadapan cermin
YOU ARE READING
𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐊𝐚𝐫𝐢𝐩𝐚𝐩 • 박성화 ✔︎
Fanfiction"engko tu dahlah tak hensem, muka macam karipap banyak bunyi pula!" "kau kata muka aku macam apa?" "KARIPAP!" "ABIS KAU TU APA? SERI MUKA KE!?" "haah! kau jeles ke?"