aku nak habiskan buku ni kahkah jom skip minji beghanak ! goodluck minji ! baidaweh, thanks 600 readers . saranggay <3 !
-
2 bulan kemudiannya kerana author tak sabar nak end cerita ni dan ingin mendengar jeritan merdu minji ketika beranak..
minji menepuk lengan seonghwa kuat membuatkan seonghwa terjaga, dia menoleh ke arah minji
"kenapa sayang?" soal seonghwa, bangun dan membetulkan posisi baring kepada duduk.
"s-sakitlah!" rungut minji perlahan, seperti mahu menangis. seonghwa membulatkan matanya dan terus melompat dari katil dan membuka suis lampu.
"OH MY GOD SAYANG! TAHAN SAYANG TAHAN!" kata seonghwa, dia juga turut panik. seonghwa mendukung minji dan bawanya masuk ke dalam kereta. kemudian seonghwa terus mengambil beg keperluan minji dan bayi, sekali dengan kunci kereta. tanpa berlengah, seonghwa terus memecut ke hospital.
"s-sayang sabar sabar, sikit lagi. takpe baru pukul 2 pagi, jalan takde kereta sangat, tahan saya- ADOI! JANGAN CUBIT HWA! WEI SAKITLAH!" kata seonghwa kuat. dia cuba memandu laju tapi berhemah, memandangkan jam pukul 2 pagi, tiada kereta yang berada di atas jalan jadi seonghwa cepat-cepat memandu menuju ke hospital.
"CEPATLAH ORANG DAH SAKIT NI!" rungut minji, menepuk peha seonghwa kuat. seonghwa terus memakirkan keretanya di tempat kecemasan dan mendukung minji masuk ke dalam hospital.
tanpa berlengah, dua jururawat terus menghampiri minji dan seonghwa. seorang jururawat membawa katil pesakit, seonghwa meletakkan minji perlahan-lahan di atas katil tersebut.
"wad bersalin!" jerit salah seorang jururawat disitu.
seonghwa terpaksa melepaskan genggaman tangannya dan minji dan membiarkan minji masuk ke dalam wad bersalin. seonghwa mula mundar-mandir dan pantas mendail nombor hyunjin dan changbin memandangkan jeno dan yera masih lagi honeymoon.
-
beberapa jam kemudian, seorang doktor keluar bersama senyuman manisnya. dia menepuk bahu seonghwa dan mengangguk perlahan.
"tahniah encik, kembar" kata doktor itu kemudian berlalu pergi. seonghwa kaku, dia terkebil-kebil buat seketika, kemudian barulah kakinya melangkah masuk ke dalam wad minji.
"m-minji.." panggil seonghwa perlahan, dia menghampiri isterinya dan memegang tangan minji erat.
"sayang.." panggil seonghwa lagi, mengucup dan mengusap kepala minji lembut. seketika kemudian, minji mengukirkan senyumannya dan menatap seonghwa.
"sayang.. kita dapat kembar ke?" soal seonghwa perlahan. minji mengangguk perlahan dan tersenyum. walaupun letih, dia masih lagi mempunyai tenaga untuk mengukirkan senyuman tatkala mata seonghwa sudah berkaca. seonghwa menghampiri katil kecil milik cahaya matanya dan mengucup pipi mereka lembut.
"sayang, kita dapat sepasang?" soal seonghwa lagi, bertambah teruja. minji membulatkan matanya. dia juga tidak menyangka dia dan seonghwa dianugerahkan cahaya mata kembar dan sepasang. maknanya, satu lelaki dan satu perempuan.
"s-sepasang ke?" soal minji, suaranya seakan-akan serak. seonghwa pantas menghampiri minji dan menyerahkan air mineral kepada isterinya.
seonghwa menggengam erat tangan minji dan tersenyum lebar. dia mengucup perlahan ubun-ubun, pipi, hidung dan tangan minji.
"sayang, dari mula hwa kenal sayang, rasa cinta hwa takpernah padam untuk sayang. you are the best wife and mother in the world. you gave me two cute twinkles. I'm really grateful. promise me, we will keep our love together all the way to heaven. I can't live without you by my side. thank you minji, i love you with all my heart." kata seonghwa perlahan. minji mengangguk dan mengusap rambut seonghwa.
"I am the one who should be grateful to you, you accepted me as I am as a wife and have now become the mother of your children. You treat me like a queen. I really don't deserve you. Yes, we promise together, we keep this love, get to heaven. I love you too, seonghwa. " balas minji, matanya juga turut berkaca tapi seonghwa terlebih dahulu menyekanya.
"jangan nangis sayang." kata seonghwa. dia membawa minji ke dalam dakapannya.
"you will be the best father" ujar minji.
"and you will be the best mother too" balas seonghwa sambil tergelak kecil.
"nak tengok baby" kata minji. seonghwa mengangguk dan menghampiri dua cahaya matanya kemudian perlahan-lahan menarik katil mereka berdua menghampiri minji.
"hidung dia macam awak" kata minji. seonghwa tergelak kecil dan mencubit pipi minji perlahan.
"mata dia macam sayang" ujar seonghwa pula. minji mengangguk dan mengusap pipi merah anaknya sambil tersenyum.
"saya dah call changbin dengan hyunjin. tak tahulah bila dorang datang. sayang nak apa apa?" soal seonghwa. minji menyandarkan badannya dan menggeleng kecil.
"saya nak rehat, awak nak duduk dengan saya?" soal minji. seonghwa mengangguk dan menghampiri minji.
"i love you" kata seonghwa. minji mendiamkan dirinya.
"balaslah balik" kata seonghwa.
"tadi kan dah balas"
"itu tadi, ni sekarang"
"awak, depan anak ni"
"alah please?"
"taknak"
"sayang, please"
"okay fine, i love you too"
seonghwa tergelak kecil dan mengucup pipi isterinya lama.
"sayang ni comel lah kalau malu!" kata seonghwa. minji menepuk lengan seonghwa kuat bagi menyorok rasa malunya.
YOU ARE READING
𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐊𝐚𝐫𝐢𝐩𝐚𝐩 • 박성화 ✔︎
Fanfiction"engko tu dahlah tak hensem, muka macam karipap banyak bunyi pula!" "kau kata muka aku macam apa?" "KARIPAP!" "ABIS KAU TU APA? SERI MUKA KE!?" "haah! kau jeles ke?"