1 bulan kemudian..
"kau nak pergi mana malam malam ni?" soal sunghee sambil mengunyah keropok di ruang tamu. minji mengambil hoodienya dan dompet kemudian terus menyarungkan kasut.
"nak pergi 7eleven sekejap, nak beli ramyeon, kau nak ke? eh takyahlah, habis duit aku nanti" kata minji kemudian terus melangkah keluar dari rumahnya.
-
dalam perjalanan minji ke kedai serbaneka, tiba-tiba lengannya ditarik oleh seseorang. minji ingin menjerit tetapi mulutnya sudah ditekup dengan sebuah kain kecil. dia diangkat dan dimasukkan ke dalam kereta dan dibawa ke sebuah rumah usang.
"hello babygirl" sapa taeyong, membuka topeng mukanya dan tersenyum ke arah minji.
"apa kau buat dekat aku ni? lepaskan aku taeyong kalau tak aku jerit" ugut minji. taeyong tergelak besar dan memandang minji tajam.
"trylah jerit, try. kat kawasan ni takde orang pun, jerit sampai anak tekak kau terkeluar takde sape dapat tolong kau, termasuk seonghwa" katanya kemudian terus meninggalkan minji di sebuah bilik kecil tanpa tingkap.
minji memandang sekelilingnya dan mula menangis.
"seonghwa.."
-
"seonghwa, minji dekat rumah kau ke? dia tak balik lagi ni, abang risau dah ni" kata sunghee dihujung talian. seonghwa yang mamai itu terus membulatkan mata dan mengerling ke arah jam.
3 pagi
"takde bang, dia takde kat rumah saya. tadi dia pergi mana bang?" soal seonghwa.
"dia kata nak beli ramyeon dekat 7eleven, sampai sekarang dia dengan ramyeon pun abang tak nampak." kata sunghee. seonghwa terus menarik hoodienya dan menyarung. kemudian terus keluar dari rumah menuju ke rumah minji.
"takpe bang, saya on the way pergi rumah abang" kata seonghwa dan terus menutup panggilan.
beberapa minit kemudian, seonghwa menekan loceng rumah minji dan sunghee mula membuka pintu untuknya.
"abang tak tahu minji pergi mana, abang nak call dia, phone pula dia tak bawak" kata sunghee, menunjuk phone minji yang berada di atas meja. seonghwa bercekak pinggang dan menggigit bibirnya perlahan.
"cuba abang call changbin" kata seonghwa. mana tahu minji berada di rumah changbin dan cherry ketika ini. sunghee mengangguk dan terus mencari nombor changbin di dalam phone minji kemudian mendailnya.
"hello?" sahut changbin dalam keadaan mamai dengan suara yang serak basah. seonghwa terus merampas phone dari tangan sunghee.
"bin, minji ada lepak rumah korang ke? cherry ada sekali ke?" soal seonghwa pantas.
"takde pulak weh, cherry tidur ni dengan aku, kenapa?" kata changbin. seonghwa mula risau dan memandang sunghee.
"kau call semua, suruh datang rumah minji sekarang, minji tak balik dari pukul 7 tadi tau, cepat sikit!" kata seonghwa dan terus menutup panggilan.
-
"cherry.." kejut changbin perlahan. cherry tidak menyahut, dia lagi merapatkan dirinya dengan changbin dan memeluk changbin erat. changbin tersenyum dan mengusap rambut cherry lembut.
"cherry bangun.. kita siap-siap cepat" kata changbin. cherry mencelikkan matanya dan memuncung.
"siap-siap pergi mana?" soal cherry.
"rumah minji"
"buat apa?"
changbin membetulkan posisi cherry yang sedang mamai itu kepada posisi duduk.
"minji hilang, kita kena cari dia." kata changbin membuatkan mata cherry terus segar dan membulat.
"MINJI HILANG???" jeritnya. changbin menekup mulut cherry dan mengangguk kecil. cherry mengalihkan tangan changbin dan terus berlari ke bilik air untuk mengantikan baju dan gosok gigi.
-
beberapa minit kemudian, kesemua rakan minji bersama pasangan mereka sudah berkumpul di rumah minji.
"sorry, jungha bukan nak menyampuk tapi.. macam mana kalau taeyong culik dia?" sampuk jungha perlahan. seonghwa memandangnya tajam. mata lelaki itu sudah berkaca, merisaukan minji.
"kenapa kau cakap macamtu?" soal yera pula. junghe menghela nafasnya.
"kita cuba cari dulu kalau minji dengan taeyong sebab siapa lagi yang nak culik minji? minji takde ramai kawan dan kita semua tahu taeyong mesti nak kan minji semula right?" kata jungha, dia sendiri terkejut tiba tiba dia bijak dalam hal sebegini.
seonghwa mengetap bibirnya dan mengangguk kecil.
"tapi masalahnya kita taktahu alamat rumah taeyong dekat mana?" kata yera pula.
akhirnya cherry bersuara
"cherry boleh tolong" kata cherry kemudian menghampiri komputer sunghee.
YOU ARE READING
𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐊𝐚𝐫𝐢𝐩𝐚𝐩 • 박성화 ✔︎
Fanfiction"engko tu dahlah tak hensem, muka macam karipap banyak bunyi pula!" "kau kata muka aku macam apa?" "KARIPAP!" "ABIS KAU TU APA? SERI MUKA KE!?" "haah! kau jeles ke?"