نظر اليه لثوانً لايصدق حديثه ذاك مستحيل ان تكون تركته وذهبت رمقه بغضب ثم صرخ بإنهيار قائلا/ نعمممم هربت انت بتهزر صح لا جوهرتى مش هتمشى وتسبنى انا متاكد لا لا
مستحيل ،اكيد هيا موجوده فى اى مكان على الكوكب ..!!!اقترب جان منه مربتا على ظهره ثم تحدث بصوت هادئ قائلا/غورجان هيا مشيت خلاص .. اهدأ وهيا ممكن ترجع..
نظر اليه وعيناه تطلق شراراً ثم صرخ قائلا بغضب/ انت بتضحك عليا ولا على نفسك مستحيل ترجع انا عااارف هيا ماصدقت انها تهرب مش هترجع ..
صمت قليلا ثم وقف وهو يصرخ بغضب قائلا/
انا هسافرلها وهرجعها حتى لو اطريت اخطفها يسرا ملكى انا وبس ومش هسمح انها تبقى لحد غيرى..!!
وقف جان امامه بصدمه ثم صاح بغضب قائلا/انت اتجننت عاوز ترجع، اى الهبل دا، والمملكه كدا هتحصلها مشاكل كتير..!! انت عاوز المملكه ال تعبنها لحد ماقونها يجى اى ملك ملوش لزمه يحاول يحتلها ..!!تحدث غورجان بصوت حزين قائلا/ عارف بس الشئ ال انت متعرفهوش انى مستحيل اسيب ممتلكاتى فى مكان بعيد عن قلبى لازم ارجعها حتى لو اطريت انى اخطفها.. وانت كمان هتيجى معايا لو مش علشانى على الاقل علشان حبيبتك..!
تحدث جان بسخريه قائلا/ حبيبتك!! انت بتسمى دا حب ..؟!! لا هو مجرد اعجاب مش اكتر وهيروح مع الوقت صدقنى ..اقترب منه وقام بالجلوس بجواره ثم تحدث قائلا/ لا دا حب انت وقعت فى لعنه العشق ياصحبى ،وقعت ومش هتقدر تطلع منها ..
المهم انت هتيجى معايا ومش عاوز نقاش ،ثم اكمل باقى حديثه بنبره صارمه غيرقابله للنقاش/ياااااحراس جهزوا مركبتى بسرعه،ثم وجه نظره الى جان محدثا اياه بلغه صارمه/
_جهز نفسك علشان هتيجى معايا..
اؤما له جان فرحل غورجان من امامه وذهب حتى يرى مركبته..
ظلت طوال رحلتها صامته لاتتحدث ولو بكلمه ،بينما رمقتها صديقتها بإستغراب شديد حاولت التحدث معها عده مرات ولكنها كانت صامته لاترد على اى من حديثها ،لذا فضلت غرام الصموت حتى يعودوا لارضهم ..
مره وقت طويل حتى استطاعت المركبه الوصول لكوكب الارض والهبوط عليه بآمان والان لن نقول سوى ان الحرب بين العشاق قد اعلنت الان..!!
بعد هبوطهم انطلقوا الى المقر الخاص بالرائد احمد ،اقتربت غرام من الباب وظلت ضاغطه على الجرس بإستمرار حتى صاح احمد بغيظ قائلا وهو يقترب من الباب/ايوووه اصبر ياحيوان يال بتخبط، اى هيا زريبه...!!فتح الباب لينظر اليها بصدمه من وجهها الشاحب ومظهرها وملابسها هيا وصديقتها ،تحدث بصدمه قائلا/ يسرا ؟! غرام؟! ادخلوا بسرعه ..
دخلوا جميعا ثم توجهوا لغرفه المكتب ، ظلوا صامتين لثوانً حتى تحدث احمد بقلق/يسرا انتى كويسه؟!
صاحت يسرا بحزن قائله/لا مش كويسه ولاعمرى كنت كويسه..!!
تحدثت غرام قائله/فى حاجات كتير حصلت..
أنت تقرأ
امير الفضاء (مكتمله ) "جارى تعديل السرد "
Fantasyعالمــــان مختـلفـان أجبرهما القدر على الاندماج معاً ليصنعوا من المستحيل الممكن . لقائهما كان السبب فى دمار اعدائهم وسبباً فى لقاء احبابهم ،ولـكـن كـان للقدر رآى أخر فى مصير حبهم لـ ينكهها بطعم الحيـاة ..♡ رواية أمير الفضاء هيا احدى روايات الخيال ال...