الفصل السادس والعشرون🍂(بعد التعديل)

2.8K 264 4
                                    

قفزت من على ذلك السرير لتتجه صوب الباب ترمقه بشده ،وضعت يدها على المقود لتقم بفتحه ولكن ما ان فعلت ذلك حتى صدمت بشده .. فقد كان حارسان اكثر طولا وضخامه حاملين سيوفاً كبيره واسلحه ناريه تزيل خصرهم ..!!

صاحت غرام بحنق قائله:
"هو احنا دخلنا عالم المحاربين ولا ايه..؟! مين دول؟؟!افتكر اخر مره كنا هنا مكنش فيه غير موزز بس اى ال جاب الغوريلات دى بقا.. !! "

اقتربت منها يسرا لتمسك معصم يدها بقوه وعادت لتجلس على السرير ومعها غرام ..

رمقتها يسرا بسخريه ثم همست قائله:
"انتى غبيه، انا كنت متاكده من دا مش هيسبونا نهرب بالساهل زى المره ال فاتت وكل دا من تخطيط الامير هو والافندى جان ! "

ضحكت يسرا بمكر  لتتحدث غرام بريبه :
"انتى بتضحكى زى اشرار الروايات ليه..؟؟! "

نفخت يسرا بحنق ثم تحدثت قائله:
"يادى ام الروايات الـ قرفتنى معاكى دى ..!!

اقعدى ساكته خلينى افكر هعمل ايه مع الغوريلات دى..؟! اقتلهم واحسر غورجان عليهم ولا اعورهم بس!! "

تحدثت غرام بسخريه واضعه كلتا يداها امام صدرها بحنق:
"على اساس انك بتفكرى هتعمل شورما ازاى بالسيخ ولا من غير، انا بدات اشك فيكى على فكره بقيتى زى المجرمين ياشيخه..! "

صاحت يسرا بتفكير قائله:
" اسكتى .. انا علشان اقتلهم او اعورهم لازم الشفرات تطلع بس هيا مبتطلعش غير يما اتعصب ! اووف"
صمتت قليلا قبل ان تستدير فجآه صوب غرام لتصرخ فى وجهها قائله:
"بت عصبينى ..!!"

كرمشت غرام ملامحها بإستغراب من كلمه "عصبيتى " ..:
"يسرا انتى لسعتى خالص ؟! وانا اعصبك ازاى يعنى ؟؟!"

"انتى دايماً بتعصبينى وادى الفرصه جتلك عصبينى .."

ابتسمت غرام بمكر وهكذا جعل يسرا ترمقها بإستغراب ولم تكن تفهم معنى نظراتها حتى تلقت صفعه قويه على عنقها ..جعلت يسرا تصيح بغضب قائله:
" اه يابنت الـ .. انتى اتجننتى ياغرام  انا بقولك عصبينى مش اضربينى ؟! "

ضحكت غرام بشده ثم صاحت قائله:
"مااكتر حاجه بتعصبك ان حد يضربك بالقفا ..!! "

وضعت يسرا يدها بآلم على عنقها فصفعت غرام قد تركت اثر ولازالت تؤلمها وهذا جعل يسرا تغضب بشده فنظرت ليدها بقوه وغضب حتى خرجت الشفرات سريعاً من يداها..

تقدمت يسرا من الباب لتدق عليه بشده وهذا جعل الحارس يفتح الباب ..
تحدث الحارس ببرود قائلا:
" نعم؟!"

ابتسمت يسرا ببراءه قائله:
"ممكن اخرج !!"

كرمش الحارس ملامحه بإستغراب من اسلوبها ورقتها تلك.. فقد قام جان مسبقآ بتحذيرهم عنها وعن شراستها هيا اكثر من غرام ..
"لا ممنوع اتفضلى جوا والا هتروحى الزنزانه "

امير الفضاء  (مكتمله ) "جارى تعديل السرد "حيث تعيش القصص. اكتشف الآن