الجزء الثانى_الفصل الحادى عشر🍂

1.2K 117 0
                                    


خرجا الاثنين من العياده برفقه غورجان ثم توجهوا للفيلا .. ليدخلوا الفيلا ولكن ما ان وقعت اعينهم على ماحدث حتى اتسعت اعينهم بصدمه وفزع ..فصرخت غرام قائله/جاااان ..!!!

توقف جان بصدمه ثم اغلق عينيه بفزع وهو يستدير للخلف ،ليترك ذلك الشخص الذى يمسك به  ليسقط سريعا ارضا ،فصرخ ذلك الشخص بالم قائلا/اه ياابن الغبيه ياجان..!!

ابتسم جان بغباء ثم تحدث بتوتر قائلا/غرام حبيبتى انتى جيتى امته؟؟! ..

صرخت غرام قائله/اى ال عملته دا ؟؟! كسرت الفيلا انت والحيوانات الباقيه..!!

صاح جان بتوتر/لا محصلش مش انا دا عز وحسن وهوجان .. انا قولهم غورجان زمانه جاى هو والبنات بس مسمعوش وعارفه مين القائد مسك اه والله مسك ال اقترحت..!!

صرخت مسك من الاعلى بغيظ/كداب ياغرام والله هو ال قال نلعب كوره فى الصاله وهو ال كسر الفازه بتاعت غورجان ويما عز قاله هيقول لغورجان قام ضربه زى ماشفتوا بالظبط كدا ياسياده القاضى ..!!

رمقها جان بشر فابتسمت مسك بإستفزاز ،ظلوا صامتين لثوانً حتى صرخ غورجان بغضب قائلا/جااان!!!!!

تحدث جان بتوتر /نعم ياقلب جان من جوه..!

صرخ غورجان بغضب قائلا/هتنضف الفيلا كلها سامع.. علشان تلعب كوره كويس..

كاد يرد عليه برفض فصرخ غورجان مجددا قائلا/والاستاذه مسك وحسن وعز وهوجان كمان هينضفوا باقى الفيلا.. علشان الكوره تتلعب كويس المره ال جايه..!!

تحدث حسن بتوتر قائلا/انت عاوزنى انضف بجد ..!!

ابتسم غورجان بسخريه ثم تحدث قائلا/امال شايفنى بهزر معاك؟؟! علشان تلعبوا كوره كويس ..!!

رمقهم بسخط ثم قام بآخذ يد معشوقته وصعد بها لغرفتهم تحت نظراتهم المنصدمه حقا من كتله البرود تلك..!!
قامت غرام بالنظر لهم بشماته ثم تركتهم وصعدت للاعلى خلف غورجان..!!

صاح هوجان بغضب/اهو دا اخره ال يسمع كلام جان ..!! انا ندمت والله المره الاولى سليم والمرادى انت ،ربنا يتوب علينا بقا..!!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

كان جالسا على مكتبه يتفقد بعض الاوراق والعقود الهامه ،ليقطع تركيزه صوت طرقات الباب المتتاليه ،فسمح للطارق بالدخول ،فقام ذلك السكرتير والذى يدعى "ماهر" بالدخول ثم تحدث قائلا/استاذ اسر فى بنت بره عاوزه تقابل حضرتك عافيه ،مع انى رفضت كذا مره وهيا مصممه ..!!

رمقه اسر بإستغراب ثم تحدث قائلا/دخلها..!!

خرج ماهر ثم دخلت تلك الفتاه للداخل وهيا تصرخ بغضب قائله/اى يااستاذ يامحترم ؟!! ممكن اعرف اى قله الذوق فى الموظفين ال عندك؟!!

امير الفضاء  (مكتمله ) "جارى تعديل السرد "حيث تعيش القصص. اكتشف الآن