الجزء الثانى_الفصل الثانى🥀🍂

2K 202 6
                                    


جان بإستفزاز: صوتك معفن بس مش مشكله غنى تانى، عارفه لو هتبيضى وانتى واقفه والله ماهتقومى من مكانك..

اكتفت بان ترمقه بغيظ شديد وتوعد...

كان يقف امام البوفيه وهو ياكل بشراهه وكانه لم ياكل منذ زمن وبجانبه صديقه ياكل ببرود..

نظر اليه بتذمر من نظرات صديقه البارده والتى تغيظه وبشده:

_خير ياهوجان...؟ عارف لو هتتشقلب وانت واقف كدا مش هديك البيبس انسى
هيا اخر واحده وانا ال هشربها...

هوجان ببرود: لو مقفلتش بوقك دا وبطلت تناحه انا هاخد البيبس ال فرحان بيها ومش هشربها هكتفى بانى اكبها واحرق دمك..

نظر له اسر بخوف وامسك البيبس بقوه..
_هوجان اسكت وفكك من الحركات البلدى دى...

نظر له بشر فهو قد مل من غبائه المستمر..
ذهب تجاهه وهو ينوى على فعل شئ ما..

بينما نظر له اسر بخوف واخذ البيبس وركض بها خوفا من ان يقوم هوجان باخذها...

نظر له ببسمه مرعبه واستمتاع شديد..
_والله واخيرا بعد المرمطه دى، هعرف اربيك يااسر ..
ابيتسم بخبث وبدا بالركض خلفه، بينما نظر (اسر) خلفه ليتاكد بان هوجان لايلحقه
ولكن عندما راه يركض اليه حتى فر هاربا وهو يكاد يبكى على البيبس الذى يحبها..

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كانت تنظر له نظرات طفوليه بريئه حتى يسمح لها بالذهاب والرقص فى زفافها ..
يسرا بترجى وتذمر: بليز بليز بليز سيبنى اقوم ارقص، دا فرحى..

غورجان ببرود: يما يجى الماذون الاول واكتب عليكى ساعتها افكر..
يسرا بغيظ وتسرع: نعم ياروح امككك..
نظر لها بشر:
_هو انا مش قولتلك ميت مره تلمى لسانك ال عاوز قصه دا وعلشان قله ادبك دى حتى بعد اما اكتب عليكى مش هتتحركى هاا ورينى بقا هتعملى ايه..؟

يسرا: خلاص اسفه اسفه.. مش هقل ادبى تانى
يسرا فى سرها: سامحنى يارب على الكدب دا...

كانت تعم الضجه والفرح فى الاجواء والابتسامه مرتسمه على اوجه الجميع..
ولكن هل ياترى سيتم هذا الزفاف ام للقدر راى اخر..؟؟

اقترب منهما ببسمه جذبت الجميع فهو وسيم للغايه بتلك البدله الكلاسيك السوداء التى يرتديها..
نظرت له يسرا بملامح سعيده ووقفت واقتربت منه بترحاب شديد وكادت ان تضمه او تعانقه من كثره فرحها، ولكن تشنجت ملامحها عندما وجدت يد غورجان تمنعها من الاقتراب..
نظر اليه غورجان بغضب وغيره شديده:
_معلش ياحبيبى بس ممنوع تلمس ممتلكاتى..

نظر له ذلك الشخص وابتسم ببرود وتجاهله تماما وهذا اثار غضب غورجان..
غورجان فى سره: طب اقتله واخلص البشريه منه ولا استنى بعد اما الفرح ابن الفقريه دا يخلص الاول وبعديها اعلمه الادب ابن الهبله دا..
يسرا بفرحه: رااائد احمد، عامل ايه واحشنى اووى..
غورجان بغضب: وحشك عزائيل يازفته حاسبى على كلامك..
الرائد احمد بفرحه مماثله: وانتى والله يابنتى اى مبتساليش يعنى، ولا علشان خلاص هتتجوزى نسيتينا..

امير الفضاء  (مكتمله ) "جارى تعديل السرد "حيث تعيش القصص. اكتشف الآن