الجزء الثانى_الفصل التاسع🍂

1.4K 126 5
                                    

الجزء الثانى_الفصل التاسع🍂

خرجت من تلك الغرفه ثم توجهت بتخفى بعدما وضعت الكمامه على وجهها حتى لايتعرف عليها احد  ،دخلت الغرفه بحذر ثم اقتربت من جسد سليم وجلست بجواره ثم همست قائله بحزن/انا اسفه ،مكنش قصدى  صمتت قليلا ثم صاحت بتذمر /بس انت كنت بتغيظنى اوى ياسليم يما كنت بتحبسنى وبتقعد تغلط فيا ،لو تفتكر فى مره من المرات قولتلك ان سالى الدمنهورى بتاخد حقها وهتردلك دا  وانت طنشت،وبما انى عارفه انك بتتعصب بسرعه  فقررت اعمل حكايه مقالب التلفون دى علشان اقرفك ،عارف انا بتكلم وانا مرتاحه علشان مطمنه انك مش سامع حاجه ،ضحكت كثيرا ثم اكملت قائله/اصل متاكده لو كنت صاحى كنت شبط فى زماره رقبتى .. انا جيت اطمن عليك واتاكد انك عايش علشان محسش بالذنب .. ااه يادنيا ،مين كان يصدق انى اجى علشان اشوف السحنه دى واطمن انها لسه عايشه ،وقبل ماامشى احب اقول انك اول ماهتفوق استعد للمقالب ال هتشوفها  ومش هتقدر تلاقينى ياسليم باشا.. استاذن بقا..

كادت تذهب ولكنها توقفت مكانها ودب الرعب فى قلبها حينما شعرت بيد سليم متشبته بفستانها .. اغمضت عيناها برعب ثم استدارت للخلف وهيا تتمتم بتذمر ،فتحت عيناها بصدمه حينما وجدته يبتسم لها بسمه مرعبه ،اعتدل سليم فى جلسته ومن ثم قام بإزاله ذلك الجهاز عن وجهه ،ثم همس قائلا بنبره مرعبه/اخيرا الفار وقع فى المصيده ،انتى تعرفى انا عملت ايه علشان اعرف امسكك ..!!!

تمتمت سالى بغيظ قائله/انا كان قلبى حاسس والله ..!!

رفع احدى حاجبيه بسخريه ثم تحدث قائلا/خير يااستاذه سالى بتبرطمى بتقولى ايه؟؟!

نظرت له سالى لثوانً ثم ابتسمت قائله بغباء/لا والله ياسليم باشا مقولتش حاجه ..

تحدث سليم  بسخريه/وهو انتى خليتى فيها باشا يابنت الدمنهورى..؟!!! بقا انتى ياام نص لسان تشتغلى سليم الخديوى ..!!!

صاحت سالى بغيظ/واشتغل ابوه لو عاوز ياابن الخديوى..

قام سليم بإمساك يداها بقوه وسحبها تجاهه حتى ارتضمت بصدره ،اقترب من اذنها ثم تحدث بنبره مخدره/ وانا هوريكى ابن الخديوى هيعمل فيكى ايه ياسالى الكلب ..!! بس قبليها هندمك على كل مكالمه ،وهوريكى سليم بينتقم ازاى ..!! استعدى للجحيم يابنت الدمنهورى ..!!
وشوفى سليم الخديوى هيعمل ايه!!

ابتلعت ريقها برعب ثم ازالت يده عنها سريعا ثم تحدثت بتوتر قائله/انت صدقت ولا ايه ياسليم باشا ،انا كنت بهزر بس ،يعنى عيله صغيره وغلطت ..

ابتسم سليم بمكر ثم اردف قائلا/وال غلط لازم يتعاقب ..!!

ولم يمهلها فرصه وقام بسحبها تجاهه وانقض على  شفتيها ،حتى كادت انفاسها تنقطع ،حاولت الافلات من قبضته كثيرا .. حتى قام بتركها ،احمرت وجنتيها بخجل وغضب ثم قامت بصفعه بقوه على  وجهه وهيا تشير بإصباعها بعلامه تحذير ثم تحدثت قائله/انت انت ازاى تتجرأ وتعمل كدا ؟؟! انت اتجننت شكل الخديوى معرفش يربيك كويس ولا اصلا انت متبرتش ولا شوفت دقيقه تربيه .. ابعد عنى ياسليم علشان المرادى هجيب اجلك مش حادثه بس ..!!

امير الفضاء  (مكتمله ) "جارى تعديل السرد "حيث تعيش القصص. اكتشف الآن