Keyifli okumalar....**********************************
Asistanı olmak mı?
Ama nasıl olur? Şaşkın bakışlarımı aldırmadan odasına giren adamın ardından bakmayı kesip bodoslama ben de daldım odasına. Daha masasına ulaşmamıştı. Gürültüyle kapanan kapının sesine aldırış etmedi ve masasına ulaşıp ceketini çıkardı.
"Bu da ne demek şimdi?"
Gözlerim yerinden fırlayacak gibi açmış elimle kapıyı gösteriyordum.
"Ben senin asistanın falan olamam. Bu benim işim değil üstelik. Hem nereden çıktı bu şimdi."Şaşkındım ve sinirliydim.
Yerine rahatça kurulup ellerini önüne koyup parmaklarını birbirine doladı.
"Bu İş dünyası Beren Hanım. Bir bakarsınız işinize son verilmişken bir gün bir bakarsınız patronun sağ kolu olup çıkmışsınız. Siz şanslı olan tarafsınız."
Bir de lütüf mü etmemi bekliyordu.
Aman ne şans...
Bir de Beren Hanım olmuştuk üstelik.
Sinirle yanına doğru iki adım attım.
"Ben şans falan istemiyorum. Yerim ve pozisyonumdan da oldukça memnunum."
"Ben değildim."
Bu cümle bende bir şeylerin oturmasına sebep oldu.
Beni yakınında tutmak istiyordu...Derince nefes alıp gözlerimi kapattım.
"Sana göre mi hareket etmeliyiz burada. Ben mimarım ne anlarım asistanlıktan. Hem ben kabul etmiyorum ve odama dönüyorum."
Onur'un geriye doğru yaslanmasıyla bende geriye dönmüştüm ki
"Benim şirketim benim kurallarım. Asistanım olarak devam etmene karar verdim ve sen buna uyacaksın. Ha yanımda daha fazla çalışmak istiyorsan o başka."
O ne demekti ya....
Ona doğru döndüm.
"Ne diyorsun sen."
Elindeki kaleme baktı uzunca. Derin bir nefes alıp kalemi çevirmeye başladı. Ve bana baktı.
"Hemen şimdi stajın için bir referans hazırlarım. İşinde iyi olmadığına dair. Ve tekrar denenmen için de bir not düşerim."
Pes doğrusu. Elimi uzattım tüm kolumu kaptırdım resmen.
"Sen var ya tam bir......"
Cümlemin devamını getiremedim.
"Ben olsam o cümleyi bitirmezdim. Etik kurallara uygun davranışlar değil bunlar. Yüz kızartıcı suçun cezası ne acaba okulda."Başımı yukarı kaldırdım.
"Delirecem ya delirecem...""İş ahlakı Beren Hanım. Sizi buna davet ediyorum. Ve lütfen odamdan çıkın ve sakinleşin. Daha sonra görüşelim."
Sakinleşmek... Onur Miran'ın yanında ne mümkün....
"İş ahlakı öyle mi? Sana uğramayan şey beni nereden bulsun söylesene. Ben mimarlık fakültesinde okuyorum. Büro yönetimi ve sekreterliği mi? Ben ne anlarım asiste işinden."
Dosyaları açarken konuştu.
"Öğrenirsin. Abarttığınız kadar mühim bir şey değil. Özge sana yardımcı olur merak etme."
Bir de Özgeyle uğraşacaktım. Harika...
Çığlık atıp şurada ayaklarımı yere vura vura bağırasım var. Bu şirketin her bir günü bana ayrı bir sürpriz oluyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALACALI AŞK (Wattys 2019)
ChickLitDurgun gözlerle bakıyordu gözlerine. Gözlerinde duygu aradı adam. Çekip almıştı kızın bütün duygularını oysa. Bu gerçekle gözlerini sıkıca kapatıp, dişlerini sıktı ve tıslarcasına; "Sana diyorum , bitiyorum görmüyor musun?" Ellerini saçlarından geçi...