Over

150 4 0
                                    

2år senere

Jeg kunne høre mobilen min ringe fra kjøkkenet. Jeg gikk bort og holde på å svare helt til jeg så hvem det var.. Det var Gaute ... Jeg kjente et sinne gjennom kroppen. Forstår han ikke at det er over ?! Jeg la mobilen ned på bordet igjen og lot den bare ligge der å ringe. Jeg gikk til kjøleskapet for å finne noe å spise til middag. " lager du mat ? " hører jeg Jone ( lillebroren ) si bak meg. Jeg snur meg å tar opp det enne brynet mens jeg ser rart på han. " å, trodde du var mamma " sier Jone etter jeg har snudd meg. Ole kommer inn på kjøkkenet mens han stirrer ned i mobilen. " lager du mat til meg Linni?" Sier han og ikke ser opp på meg engang. " hahah drøm videre" sier jeg tilbake til han mens jeg åpner kjøleskapet. Mobilen min begynner å ringe igjen og jeg snur meg fort å går mot den, men rett før jeg skal bøye meg ned grabber Jone mobilen min. " Jone ! Gi meg den nå" roper jeg strengt til han. Då grabber Ole mobilen ut av hånden på Jone. " å, se hvem som ringer. Gaute " sier han irreterende. " ikke svar! Bare gi meg den" roper jeg til han mens jeg løper etter han. " då lager du mat til oss!" Sier han mens han smiler stygt mot meg. " greit! " sier jeg og han gir meg mobilen. " kødda " sier jeg og smiler stygt til han igjen. Men då skubber han meg slik at jeg detter å mister mobilen på gulvet. Jeg krypper fort mot mobilen for å prøve å få tak i den, men Ole tar den rett før meg! Jeg reiser meg fort opp å begynner å løpe ut på kjøkkenet der Ole er. " hei " hører jeg Ole si i telefonen! " Ole !!!!" Roper jeg mens jeg river i genseren hans. " det er Ole " sier han telefonen. Jeg hører stemmen til Gaute. " er Linni der? " hører jeg Gaute si i telefonen. " ja, det er hun vet du" sier Ole mens han gir meg mobilen. " hvorfor ringer du meg?" Sier jeg irritert i telefonen. " hør her Linni. Jeg savner deg " sier han fort i telefonen for han er redd jeg bare legger på.
" det ble jo over for en grunn Gaute " prøver jeg å si rolig, men det er vanskelig har egentlig bare lyst å skrikke ut ordene. " Linni daa.. " sier Gaute trist i telefonen. " hade Gaute" sier jeg før jeg legger på. " han vil virkelig ikke slutte.. " hører jeg Jone si mens han sitter på mobilen. " redd for det " sier jeg tilbake.

Altså jeg vil jo ikke være sammen med en som ikke er til å stole på! Vi slo opp for et halvt år siden.. For jeg klarte ikke mer.. Han løy jo om alt! Glad han flytter enuke etter vi slo opp. Det gjore det letter å glemme han.

Linnis valgWhere stories live. Discover now