Mens jeg blir liggende på kne og se rundt meg, hører jeg noen rope på meg bakfra. " Hallo?" Roper en fremmed stemme. Jeg snur meg forvirret rundt og tørker vekk en tåre. " går det bra med deg ?" Spør en gutt og kommer bort til meg. Jeg sniffer. " eh.. Jeg.. Eh, nei.." Sier jeg og ser trist på han. Jeg hater å være trist, og ikke minst å vise det! Og til en helt fremmed gutt! " Hva heter du ?" spør gutten og setter seg ved siden av meg. " Linni" sier jeg og prøver å smile. " Hva gjør du her ute så sent?" Sier han og smiler til meg. " Jeg var her med en venn, men så..". " Så hva ?" Spør han nysgjerrig. " Jeg vet ikke. Plutselig kom det noen ut av en bil og dro oss ut bilen" sier jeg med en klump i halsen og ser ut i lufta. " seriøst ? Hvor er vennen din nå?". " jeg tror de tok han " sier jeg trist og forvirret. " kødder du? Wtf" sier han overrasket. Jeg snudde meg mot gutten og studerte han skikkelig. Det var en høy fyr, eldre enn meg, brunt hår og med en bad boy stil. Han minnet meg litt om Gaute faktisk. " Hva er det?" Sier han og smiler rart til meg. Jeg slutter brått å studere han og ser opp på han. " å ingenting" sier jeg og smiler nervøst. Han ler en liten latter mens han ser på meg. " Jeg tror det kommer til å gå bra med vennen din / kjæresten din " sier han tar meg på skulderen. " å nei, han er ikke kjæresten min bare en venn" sier jeg og smiler. " åja" sier han mens han løfter øyenbrynene. " Men Linni fortell meg litt om deg selv " sier han beroligende og ser på meg. " vell.. Det er ikke mye å fortelle egentlig .. " Sier jeg og prøver smile. " og hva med deg ?". " Jeg heter Mikkel, og er 20" sier han og smiler. Oi 20! Han så gammel ut, men ikke så gammel..
" Hvor gammel er du ? " Spør han meg. Jeg ser på han og svarer. " 16 " sier jeg og bitter meg nervøst i underleppa. Han har 4 år eldre enn meg, og er ute i byen kl 12 om natta. Kunne umulig bety bra for meg. " Jeg tror jeg må komme meg hjem " sier jeg fort å reiser meg opp. " jeg kan kjøre deg " sier han og smiler til meg. " neida det går bra" sier jeg nervøst og begynner å gå fort. " Linni " sier han og tar meg i armen. Jeg stivner til og kjenner handen holde godt rundt armen min. Shit! Jeg snur meg rolig rundt å ser urolig på han. " her er jakken din " sier han, smiler og slepper tak i armen min. Jeg drar fort armen til meg og tar imot jakka. " Sikker på at jeg inne skal kjøre deg ?" Sier han og ser alvorlig på meg. "neida" sier jeg mens jeg prøver å holde meg alvorlig. "greit, vær forsiktig" sier han og går sin vei. Da løper jeg vekk et stykke for å unngå å se han.Når jeg løp opp en bakke kunne jeg se en skranglete Brandon gå ned mot meg. Jeg kjenner en glede spre seg gjennom hele kroppen!! " BRANDON !" Roper jeg mens jeg løper mot han. " Linni.." sier han sliten og detter nesten sammen. Jeg løper bort å tar imot han. " går det bra ?" Spør jeg overlykkelig over å se han. " Ja " sier han lavt og smiler til meg. " La oss få deg hjem" sier jeg og smiler trist til han. Jeg kjenner en tåre i øye, men klarer akkurat å holde den inne. Jeg slenger armen til Brandon over skuldrene mine og hjelper han ned bakken. " Linni?" Sier han imens vi går ned. " ja " sier jeg og smiler til han. " hva skulle jeg gjort uten deg?". Jeg rødmer. " nei, det lurer jeg også på!" Sier jeg for tull og kysser han vennlig på kinnet.
Når vi kommer ned bakken går vi mot bilen. Rett før vi kommer til bilen detter Brandon ned på bakken. " Brandon!" sier jeg overrasket og setter meg ned på kne ved siden av. " går det bra?" Spør jeg. " jada" sier han og lager smarte lyder. " Linni?" Hører jeg noen rope. Jeg stivner til og ser forsiktig bak meg. " skal jeg hjelpe ?!" Sier Mikkel og løper bort til Brandon. " å ne.." Mer får jeg ikke sakt før Mikel allerede har hjulpet Brandon opp. " lukker du opp døren?" Spør Mikkel litt stresset. " jaja" sier jeg stresset. Han stresset meg opp. Jeg rev opp døren til baksetene og han hjalp Brandon inn. " kjører du han hjem med en gang ? " Spør Mikkel og ser dypt på meg. " eh, jeg har jo ikke lappen.." Sier jeg litt flaut og ser uskyldig på han. " å stemme, gi meg nøklene du så kjører jeg dere hjem" sier han og tar meg på skulderen. Jeg tar handen ned i lomma og fanger opp nøklene til Brandon og gir de til han. Jeg er veldig usikker om jeg har gjort det rette, tenker jeg mens vi setter oss i bilen. Han hopper nesten inn i bilen og starter fort bilen og kjører fortere ut på veien. " det er nesten ingen politier ute så sent vet du" sier han og blinker til meg før han ler en mørk latter. Jeg kan høre Brandon le bak i baksete. Jeg snur meg og smiler til han og til Mikkel etter på. " så hvor er det du bor?" Sier Mikel og ser på Brandon i speilet. " rett opp bakken der og til høyre" svarer han. " i et rødt hus" legger jeg til og smiler forsiktig til Mikkel.
Etter ca. 10 min er vi fremme og Mikkel stopper utenfor huset til Brandon. Mikel hopper ut av bilen og det samme gjør jeg. " Går det bra kompis?" Spør Mikel Brandon og klapper han på skulderen. " ja, takk" sier han og tar den typiske gutte greia. Den der når de hilser og etterpå slår hverandre med skuldrene (😂).
" Linni? Skal du bli med inn? " Spør Brandon og smiler til meg. " husarrest.." Sier jeg og himler med øynen. " stemmer " sier han og gir meg en klem. " Vi snakkes" sier han og går inn. " vis meg hvor du bor, så følger jeg deg hjem" sier Mikel vennlig og blunker til meg. " Ok" sier jeg kort og nervøst. Hjelp, tenker jeg inni meg.Heldigvis er det ikke langt ifra Brandon til meg, så det tar ikke mer en 5 min å gå. Når vi er nesten fremme, snur Mikkel seg og ser på meg. " ser du jeg er ikke noe skummel" sier han og smiler stort til meg. Jeg ler litt før jeg svarer. " har aldri sakt du er skummel" sier jeg eglende. Da ler han høyt. " du synst egentlig jeg bare er drit sexy " sier han og ler. Jeg ler sammen med han. " hvordan viste du det?" Sier jeg for kødd. Da ser han meg dypt inn i øynene mens han smiler lurt. " dust " ler jeg og dytter han vekk. " Vi snakkes " legger jeg til. " Det får jeg da håpe" sier han ser lurt på meg igjen. Jeg ler mens klatrer opp og inn vinduet til rommet mitt.
YOU ARE READING
Linnis valg
RomanceDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...