Vi satt oss opp på hver sin motorsykkel og kjørte ut på veien. Vi kjøre innom han først for han bodde nærmest. Jeg stoppet sakte å så når Brandon gikk av motorsykkelen. Han kom bort å kysset meg på munn før han leide motorsykkelen inn i garasjen og jeg kjørte videre hjem igjen. På vei hjem kunne jeg se samme motorsykkel kjøre bak meg. Samme motorsykkel som allerede hadde kjørt bak meg, hjemmefra og bort til halle. når jeg var kommet hjem stoppet jeg motorsykkelen og leide den inn i garasjen. Jeg snudde meg tilfeldig å så ut på veien bak meg. Der stod det en fyren på motorsykkelen å så på meg gjennom hjelmen. Jeg kjente en ubehagelig følelse. Hvem kunne det være ? Jeg så lagt på han mens jeg åpnet døren og gikk inn. Når jeg gikk ut på kjøkkenet så jeg ut av vinduet. Nå hadde han tatt av seg hjelpen og satt å røykte på motorsykkelen mens han så inn i vinduet jeg så ut av. Jeg kunne ikke klart se hvem det var så jeg løp opp på rommet mitt for å se bedre. Men ikke før jeg var kommet meg opp trappen hørte jeg en motorsykkel starte og kjøre vekk. Faen. Jeg gikk ned på kjøkkenet igjen og begynte å lage noe mat. Jeg hørte utgangsdøren ble reves opp. Jeg stoppet å lage mat og gikk ut i gangen for se hvem det var. Det kunne ikke være noen familie medlem for de var på Karmøy på besøk hos noen venner av mamma og pappa. Jeg var alene og jeg hadde ikke avtalt noe med noen. Jeg hørte noen rope " au faen " ut fra gangen når jeg holdt på å gå dit. "Hallo ?" Sa jeg forsiktig. " Det er meg, chill" sier Nora mens hun kommer til syne. " Har du hørt at Gaute skal begynne å studere på Gumnaset rett ved skolen vår" " når ?" Spør jeg egynner på mandag" sier hun mens hun smiler. " Ikke smil" roper jeg etter henne når henne mens hun går ut på kjøkkenet. " Er dere ikke over hverandre da ? " Sier Nora mens hun rynker brynene. " Jo! " " Så hva er problemet ??" Sier Nora på meg mens hun peker på meg med en brødkniv. "Ingenting " sier jeg rolig tilbake. " Der var det jeg sa " sier Nora med et ' hva var det jeg sa ' fjes. Men problemer er jo at jeg er helt over han, men er han over meg siden han ringer meg selvom når jeg sier han ikke skal osv? Det hørte ganske overflatisk med det er virkelig sånn. Tenk at han skal begynne på en skole bare 50 m vekke fra min skole som jeg er på nesten hver dag ! Faen.. Og Brandon ! Han skal gå på samme skole som Brandon! Stakkar Brandon .. " Kjøpte du billetten igår?" " Ja !" Sier jeg med smil. " Det kommer til å bli helt råt" smiler Nora. Vi skal på en festival i Sverige. Konsert festival greia.
Etter noen timer på mobilen, bestemmer vi oss for å gå ut å finne på noe annet. Vi bestemmer oss for å gå å spise pizza på pizzabakeren. Vi går ut i garasjen og henter motorsykkelen min og kjører fort ut på veien. Vi stopper utenfor pizzabakeren og ser at Espen og tre andre gutter sitter å spiser pizza utenfor. De tre andre guttene går i samme klasse som Espen. 10C. Jeg kjenner ikke så godt til dem egentlig. Nora går selvfølgelig bort til Espen og begynner å snakke med de og jeg følger bare etter. Jeg ser han ene guttene slå svakt i magen til han ved siden av seg for at han skal se. Se på meg .. " Jeg går å kjøper pizzaen jeg " sier jeg til Nora. " Gjør det du" " jeg blir med deg " sier han ene av guttene og reiser seg. Jeg rynker brynene å ser ned på Nora som ser overrasket ut. Jeg går inn og bestiller pizzaen. " Det er Linni du heter sant ?" Sier gutten til meg. " Ja ? Og hva herrer du?" Sier jeg uten engang å se på han. " Thomas " " Åja" " er det sant du har vært sammen med en som var to år eldre enn deg ?" Sier Thomas. Jeg snur meg å ser på han. "Det var lenge siden ok?" sier jeg å ser han dypt inn i øynene. " Så du er singel nå sant ? " Jeg smiler og går mot han og sier " nei ". " Å" sier han å sukker. Jeg ler inni meg. " Hvem er han?" Spør Thomas meg. Hvorfor spør han så mye ? " Brandon " sier jeg mens jeg går ut døren. Jeg setter meg ned på bakken og åpner pizzaen. Thomas kommer ut å setter seg ved en av guttene og hvisker noe som høres ut som " Brandon ". Jeg begynner å smile. " Linni?" Hører jeg Brandon si bak meg. Jeg snur meg og ser Brandon komme små løpende mot meg. Jeg reiser meg opp å smiler mot han . Han kommer mot meg og klemmer meg hardt mot brystet hans. " Hvor skal du " sa jeg og så ned på bagen som hang på skulderen hans. " Trening " sier han og smiler ned på meg. " Hvem er vennen dine ? " Spør Brandon .
"Thomas" sier Thomas og gir Brandon en brofist, det samme gjør resten også. Espen og Brandon kjenner hverandre fra før da. " Men jeg må stikke jeg" sier Brandon å kysser meg på pannen. " Hyggelig å møtte der " sier Brandon og ser på Thomas og de to andre.Vi bestemmer oss for å gå til parken. Det var helt øde i parken før vi kom. Jeg setter meg ned på en føyse. Jeg hører en motorsykkel kjøre fort mot bak meg . Jeg snur meg og ser det er samme motorsykkel som følgte etter meg idag! Jeg kjenner en klump i halsen. Så creepy. Jeg ser fyren på motorsykkelen kjøre og parkere motorsykkelen rett ved parken. Fyren på motorsykkelen går sakt av og tar av seg hjelmen. Han begynner å gå mot oss. Jeg klarer ikke å se hvem. Jeg kommer til å dø. Han kommer nærmere og nærmer meg. Jeg klarer ikke å se hvem det er pga sola som skinner meg rett i tynet. " Linni " hører jeg fyren si. Jeg stiver når jeg hører hvem sin stemme det er.
YOU ARE READING
Linnis valg
RomanceDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...