Når vi kom hjem til hotellet igjen, kunne jeg se Gaute sitte me baren forsatt. Hadde han sittet der siden jeg gikk? Som cirka var for 3 timer siden?? " Brandon! Kom vi skal ut" roper Leon begeistret til Brandon. Rett etter Leon kommer fire andre fyrer inkludert sølve. brandon ser på meg. " Haha kos deg du" sier jeg og ler. " Takk" sier Brandon før han blir dratt ut i en taxi. Jeg ser etter taxien, som kjører ut på veien. Når jeg snur meg igjen, ser jeg Gaute ligge med hode oppå bar-benken. Jeg sukker å går bort til han. Jeg setter meg ved siden av han. Han tar hode sakte opp for å se hvem det er. " Linni? " Sier Gaute overrasket. Jeg smiler bare til han. " Trodde du var sur på meg jeg" sier Gaute mens han strever med å få hode opp. " Jeg tilgir folk altfor fort.." Sier jeg og smiler forsiktig. Gaute smiler tilbake. " Men jeg tror jeg må gå jeg " sier jeg og går ned fra bar-stolen. " Nei " sier Gaute og prøver å gå ned fra stolen han sitter på, men tryner ned i bakke. Hvor mye har han drukket? Tenkte jeg mens jeg gikk bort til han. Jeg hjelpet han opp, og slang den enne armen rundt skulderen min. Jeg hjalp han opp i femte etasje. " Låser du opp?" spør jeg forsiktig. Gaute tar armen av skulderen min og tar den ned i jakkelommen. Jeg må støtte meg mot han, for at han ikke skal dette. Etter en stund finner han romkortet å låser oss inn. Jeg sleper Gaute over skulderende mine, helt til jeg kommer til sengen. Da slenger jeg han ned. Jeg ser på Gaute som har sovnet. " God natt " sier jeg rolig og går mot døren. " Vent " hører jeg Gaute si bak meg. Jeg snur meg og ser Gaute stå å se på meg. Sov han ikke ? Og hvorfor kunne han stå så stødig ? " Jeg faket.. " Sier han rolig og ser meg inn i øynene " hvorfor ?" sier jeg forvirret. " Jeg måtte få deg vekk fra baren, siden du bare er 16 .. " Sier Gaute og begynner å le. Jeg forstår at det er tull med engang og begynner også å le. " Men du linni ? " Sier Gaute mens han kommer nærmere meg. " Ja?" Sier jeg og ryger litt tilbake. " Tenker du noen ganger på meg, slik jeg tenker på deg ? " Sier Gaute. Jeg ser rart på han, jeg kan se en tåre i øyenkrokke på det enne øyet. " Gaute .. " Sier jeg mens jeg prøver å smile. " Eh.. Jeg har Brandon, har jeg jo sakt " sier jeg forsiktig. Da snur Gaute seg og går mot en pult i rommet. Og skyver alt som er på den, mens han banner sint. Jeg skvetter. uten å tenke om kosekvensene går jeg mot Gaute og prøver å stoppe han. " Gaute gi deg !" sier jeg mens jeg hiver meg over han. " Hvorfor Brandon ? hvorfor i helvete " sier Gaute mens han tar tak i hendene mine. Jeg kjenner en tåre i øyenkrokken. Jeg prøver å ikke gråte. " svar meg for faen? " Roper Gaute. Da klarte jeg ikke å holde meg mer. Jeg klarte ikke å stoppe tårnene. " Jeg vet ikke!" Ropte jeg til han mens tårene rant. Han forsatte å holde meg. Jeg prøvde å rive meg ut mens jeg også prøvde og holde inne tårene. Men ingen av delene funket .. Jeg så Gaute dypt inn i øynene. " Slepp meg" sa jeg med en klump i halsen. da slapp Gaute forsiktig hendene mine. Jeg løp ut av rommet med engang han slapp. Gaute stod å så på meg mens jeg løp ut. Jeg løp ut i gangen og inn på hotellrommet til meg og Brandon. Jeg hev meg i sangen og lot tårene renne.
Nesten morgen
Jeg våknet av at en solstråle traff meg i øye. Jeg reiste meg sakte opp å så at jeg hadde sovnet med klær på. " God morgen " hører jeg Brandon si. Jeg snur hode å ser Brandon ligge rett ved siden av meg. " God morgen " sier jeg forsiktig. Etter at jeg har stellt meg går vi ned å spiser frokost. Jeg tar meg en tallerken med egg og bacon. Jeg setter meg ned ved siden av Brandon. Når vi er ferdige kommer moren og gren til Brandon og setter seg ved oss. " Vell er dere klar for bryllup idag" sier faren mens han drikker kaffien sin. Shit. Det hadde jeg glemt. " Ja, det er vi " sier Gaute og tar tak i handen min. Jeg faker et smil. " Jeg går bare opp på rommet jeg " sier jeg og reiser meg. " Ja, jeg kommer snart jeg også" sier Brandon. jeg går til heisen og trykker på knappen. Etter en liten stund kommer heisen og jeg går inn. Jeg skal akkurat til å trykke på etasje 3, men før det kommer Gaute løpende inn i heisen. Jeg ser ned i bakken mens jeg prøver å unngå øyenkontakt. " oh shit" hører jeg Gaute si lavt til seg selv. Jeg trykker på etasje 3. Heisturen føles dobbel så lang når du bare ser ned i bakken hele turen. Endelig åpnes dørene og jeg går fort ut. Gaute følger etter. Han har rom ikke så langt fra der jeg har hotellrom.. Noe som suger. Jeg holder på å finne frem kortet til hotellrommet, da jeg hører noen si noe bak meg. Jeg snur meg å ser Gaute stå bak meg . " Kan vi ikke glemme det igår .. Siden det er bryllup " popper det ut av meg. Jeg driver etter jeg hadde sakt det å så spent på Gaute. Gaute sukker og sier seg enig. " Vi snakkes i bryllupet linni" sier Gaute og smiler et skuffende smil.
ESTÁS LEYENDO
Linnis valg
RomanceDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...