Jeg våknet av alarmen på mobilen. Jeg reiste meg sakte opp å tok på meg en t-shorte som lå rett nedforbi sengen og gikk ut på badet å fant en svart bukse. Jeg var så trøtt at jeg ikke giddet å se ned på klærne om de matchet engang. Jeg gikk ned å fant meg noe mat. så gikk jeg ut i stua å så pizzaen fra igår. Hjerte dunket når jeg kom på alt som
Skjedde. " Første mann får motorsykkelen" roper Ole å lukker døren. " Ole ikke faen" roper jeg og løper ut. Han holder på å sette seg oppå , men jeg skubbet han av å hoppet på og kjørte ut på veien. Jeg snudde meg å så Ole som stod å så på meg. Jeg lo og så på veien igjen. Når jeg var framme parkerte jeg motorsykkelen og gikk bort til Nora og Espen som satt å klina. " Get a room " sa jeg og satt meg ned på en benk like ved.
Klokken ringte inn å vi gikk inn. Det var trangt i gangen for gymnaset gikk også i gangen for en eller annen grunn. Jeg så Gaute komme mot meg. Gaute gikk bestemt inn i gangen og folk flyttet seg faktisk litt. Jeg kikket en annen vei da jeg kjente en hånd klype meg på ræva. Jeg skvatt og snudde meg. Gaute smilte lurt til meg mens han bet seg i lippa. Jeg snudde me fort å løp bort til klasserommet. Når jeg kom inn i klasserommet å tok av meg jakka, kom Tom opp til meg mens han komplimerte t-shorta jeg hadde på meg. Jeg så ned på t-shorta.. Den var ikke min. Etter jeg hadde studert den en liten stund kom jeg på hvem som det var! Det var Gaute sin.. Faen det var den han hadde gitt meg igår! Shit. Det hadde vært så flaut hadde han sett at jeg hadde den må meg. Det eneste jeg kunne tenke på den timen var hvordan jeg kunne skulle den uten at det så rart ut. Jeg kunne jo gå me jakke opp hele tiden , men det ville se rart ut å gå me jakke inne tilfelle han kom i gangene.Vi var kommet til første friminutt. Jeg tenkte ikke like mye på t-shorten nå lengre, altså jeg tenkte jo forsatt på den ,men ikke like mye. I gangen møtte vi Sander. Jeg begynnte å streder litt da jeg så han i gangen. Sander er like gammel som Gaute å går i samme klasse som han. Så Gaute kunne komme når som helst. " Hei Sander " sier nora og smiler til Sander. " Hei " sier han og smiler og går forbi. Nora begynner å le. Vi går ut på fotballbannen og begynner å sentre ball til hverandre. Jeg får en melding å begynner å lese den, men Nora ser det ikke så hun sentret. Jeg klarer akurrat ikke å ta den så det hender opp med at jeg må gå å hente den. Jeg løper etter ballen som ruller bak skurrene. Når jeg kommer bak skurrene ser jeg 4 gutter stå der å røyke. Jeg stivner når jeg tror jeg ser Gaute, men heldigvis var det ikke det. Jeg letter lettet ut og snur meg. Men når jeg snur meg, går jeg rett på noen. " Sorry " sier jeg å ser opp. Faen. Jeg ser Gaute smile ned på meg. Faen. Jeg snur meg fort, men da tar han å klemmer meg bakfra. Jeg kjenner Hjerte mitt som begynner å dunke noe sykt. " Hey " roper de 4 guttene til Gaute. Yes nå kommer han til å bort til de å la meg gå. Men Neida, han tar meg med! Han tar meg i handen og drar meg mot guttene. Stanken av røyken svir i nasen. Gaute legger armen rundt skuldrene. Jeg tørr ikke å stikke av. Du vet aldri, kanskje han hadde løpt etter meg og det hadde vær enda skummlere.
" Er det linni? " Sier en av guttene. " Ja " sier Gaute stolt. Jeg smiler narvøst. " Hun er digg " sier han enne. " Det var det jeg sa " sier Gaute å gir den brofist til han som sa det. Jeg kjenner jeg begynner å rødmer. Jeg holder hard jakka igjen. Gaute ser ned på jakka min. Jeg kjenner hjerte dunke enda hardere. " Er det min t-shorte ? " Spør Gaute å smiler til meg. " Ehe.." Er det eneste jeg klarer å si. " Du passa den " sier Gaute og ler. Såå FLAUT! " Linni ?!" Hører jeg Nora rope bakfra. Jeg snur meg fort å se en forvirret Nora stå å se på en stykke borte. " Jeg må gå " sier jeg å går mot Nora. Når jeg puster lettet ut kjenner jeg en hand trekke meg tilbake. Gaute drar meg tilbake å kysser meg kinnet. Han hadde tenkt å kysse meg på munnen, men jeg snudde akurrat hode. Jeg smiler nærvøst før jeg løper bort til Nora.
" Hva var det for noe?!" Spør Nora meg. " Jeg vet ikke " sier jeg anpusten. " Er du utro mot Brandon?" Spør Nora å ser skuffet på meg. " NEI " sier jeg raskt. " Nei, det håper jeg helle ikke" sier Nora stengte å drar meg vekk fra skurreret.Resten av skole dagen ignorerer jeg Gaute. Når skolen er slutt ser jeg en stor ring rett i skolegården. Jeg løper bort. Yes nå er det sikkert noen som slåss. Men når jeg kommer bort å ser det er Ole og en annen fyr som slåss. Løper jeg inn i ringen og prøver å stoppe Ole. " Ole hva faen ?" Roper jeg til Ole for å overdøve lyden av alt ropingen fra alle som ser på. Mens jeg snakker med Ole slår gutten som Ole sloss mot Ole i trynet. Ole lanner på bakken og jeg følger med. " Ole ! " Roper jeg til han. Men han svarer ikke. Da kommer Espem løpende å drar Ole intilsiden. Jeg snur meg å ser gutten som slo Ole stå å smile stykt på Ole. Jeg går bestemmt mot han. " Hva faen var det for! " Sier jeg sint. " Åå nå skal storesøster fikse opp" sier Gutten og begynner å le. Jeg kjenner sinne sprenge inn i meg. Jeg hopper oppå han og hiver han ned i bakken og hopper opp på ryggen hans. Jeg holder i håret mens jeg slenger trynet han opp og ned fra bakken. " Nora ! " Hører jeg noen si bak meg. Jeg snur meg å ser rektor og tre andre lærere stå der å se stykkt på meg mens de river meg av ryggen han. De tar meg med inn på kontoret der rektor begynner å bable i vei om at det er alvorlig og alt sånn. " Er vi enige da" hører jeg han plutselig si. " Jada" sier jeg uten å vite hva jeg sier ja til. Sikkert bare sånn ikke gjør det mer. " Ja ,men då går jeg bare å henter arkene mens du sitter her" sier han og går ut av kontoret. Hvilke ark? Plutselig går brannalarmen. Jeg skatt. Jeg ser ut vinduet å ser Gaute løp ut på skolegården mens han vinker at jeg skal komme meg ut. Jeg løper bort til vinduet og klatrer ut av det. Gaute kommer løpende mot meg og tar handen min mens vi løper bort til motorsykkelen våre å kjører fort vekk.
Etter 15 min me kjøring kommer vi til parkeringshuset i byen der vi parkere motorsykkelen og setter oss på taket. " Haha du var helt rå idag når du slåss" ler Gaute . Jeg begynner også å le. " Men takk for at du redda livet mitt i dag " ler jeg . Gaute ser på meg med de brune øynene sine mens han sier " når som helst, hvor som helst". Jeg snur meg mot han og smiler. Han lener seg mot meg, men jeg snur hode fort. Jeg kunne høre Gaute sukke. Men jeg kunne ikke holde på, på denne måten. Jeg var sammen med Brandon. Jeg og Gaute kunne ikke holde på slik vi gjore/gjør.
ESTÁS LEYENDO
Linnis valg
RomanceDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...