Siste time er slutt og jeg har ikke sett Gaute en gang. Han skulker vell, vil jeg tro. Men det er kanskje best siden da klarer jeg og kosentere meg mer om Brandon.
Jeg går ut i skolegården, men snur fort å går inn igjen. Gaute står utenfor å venter. Jeg vet ikke hvem han venter på , men jeg vil ikke snakke med han. JEG MÅ FÅ HAN UT AV HODE MITT. Jeg tar en annen vei og går ut der med garderobene. Jeg puster lettet ut, helt til jeg kommer på at jeg må hente motorsykkelen. Fader. Jeg går forsiktig rundt hjørne for å se om han er der. Han snakker med noen venner. Jeg tar sjansen og løper bort til motorsykkelen. " Hey " hører jeg Gaute rope bakfra. Jeg hiver meg på å kjører fort ut på
Veien. " Faen" hører jeg Gaute brøle. Etter det hører jeg en motorsykkel starte. Jeg snur meg og ser Gaute kjøre etter meg. Jeg kjører fortere for å kjøre fra han. Jeg snur meg mens jeg ser kjører ut på en vei uten å se. Når jeg snur meg igjen ser jeg en bil komme mot meg. Jeg klarer ikke å kjøre til siden eller noe før bilden treffer motorsykkelen og jeg blir hevet over front truten på bilen.GAUTES POV -
Jeg kjører etter Linni. Linni snur seg å ser på meg mens en bil kommer og kjører rett i henne. Synet av Linni som blir hevet av motorsykkelen og inn i front ruten på bilen er helt jævelig. Jeg kjører fort til bilen og hopper av motorsykkelen. Jeg hører motorsykkelen treffe bakken med et smell, men jeg driter i det. Jeg løper bort til Linni som har rullet ned fra bilen og som nå ligger nede på bakken. " LINNI !" Roper jeg mens jeg slår henne sakt på kinnet. " LINNI" brøler jeg igjen. En mann kommer ut av bilen med blod rennende fra hode. " går det bra " spør mannen og holder seg på hode. " HVA FAEN TROR DU? HUN SVARER MEG FOR FAEN IKKE!" Brøler jeg til mannen. " Unskyl..." mer sier han ikke før jeg slår til han. Mannen ramler på bakken. Jeg går bort til Linni og bærer henne opp. Jeg tar opp mobilen og ringer ambulansen. " Vi er på vei " sier de. Og ikke lenge etter hører jeg sirener og ikke lenge kommer det en ambulanse og en politibil. Tre leger hopper ut av ambulansen og den enne har en trillebåre i handen. De setter opp trillebåren og legger Linni på. Synet er forferdelig. " Jeg må bli med" sier jeg og river i skulderen til den enne legen. " Sett deg inn" sier han og løper mot ambulansen. Jeg løper og hopper inn i ambulansen. Linni ligger det besvistløs. Jeg tar hånden hennes og klemmer den inntil brystet mitt mens jeg holder inne tårene. 5 min så er vi fremme på sykehuset. Linni blir båret inn. Legene løper inn med Linni på båren. Jeg løper etter. De løper inn på et rom. Jeg løper inn, men blir fort dratt ut av først en lege så to leger. " Slepp for faen" brøler jeg mens jeg kjemper imot. " Du kan ikke være her inne nå!" Sier den enne legen strengt. Tilslutt går jeg med på at jeg kan sitte utenfor å vente. Etter en lang stund kommer Nora løpende inn. Jeg reiser meg opp å ser henne inn i øynene mens jeg holder tårene inne. Nora løper mot meg. " Hvor er hun?" Sier hun trist. " Der " sier jeg og peker. Da begynner Nora og grine. Jeg gir henne en klem mens jeg kjemper mot tårene. Rett etter kommer familien til Linni løpende inn. De ser Nora står å grine mens jeg holder rundt henne. Da begynner moren å gråte også. Faren gir henne en klem mens han ser trist opp mot taket. Johne ser trist og forvirret rundt seg før han går bort til moren og faren. Ole står der mens han kjemper mot tårene. Men til slutt bryter han også ut i tårer. Da kjenner jeg noen tåre komme. Jeg ser opp i taket for å ikke bryte sammen. Kom igjen Gaute. Hun klarer seg sier jeg til meg selv mens jeg ser opp på taket og kjemper mot tårene.
YOU ARE READING
Linnis valg
RomanceDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...