Mens vi kjører i bilen før jeg en melding.
Gaute - vi trenger å snakke.
Mens jeg leste melding sier Brandon, " for en dust ". Jeg skruer mobilen fort av tilfelle han leser noe mer. " Du er seriøst den kuleste læreren ever!" Sier to av guttene til Mikkel. " jeg vet, jeg vet" skryter han for kødd. " skal du virkelig snakke med han ?" Sier Brandon uten videre, mens de andre snakker med Mikkel. " jeg må jo det, vi må jo prøve å fikse opp.." Sier jeg forklarende til han. Da himler han bare med øyene og ser vekk.
Mikkel kjører oss hjem til Brandon. " Nora skal du bli me inn" spør Brandon. " eh, tror jeg stikker hjem" sier jeg og smiler. " kom igjen!" Sier guttene i lag. Jeg ler, mens jeg ser på dem. " greit " sier jeg og himler med øynene og smiler.BRANDONS POV
Mens Linni spilte FIFA me de andre guttene, løp jeg ned i stua for å hente snacks. Da jeg var på kjøkenet hørte jeg mobilen til Linni ringe fra gangen. Jeg gikk ut i gangen og tok mobilen ut av lomma på jakken hennes. Jeg skulle akkurat til å svare, før jeg så hvem som ringte. Det var Gaute. "Selvfølgelig" sier jeg lavt til meg selv og himler med øynene. Når jeg holder på å legg mobilen tilbake, kommer det en melding.
Gaute- møtt meg utenfor huset ditt om 5 min
" Ikke faen " tenker jeg og tar på meg en jakke. Jeg lukker stille døren bak meg, slik at ingen skal høre det. Jeg løper ned bakken til Linnis hus, der står Gaute å venter. " hey" roper jeg og går bestemt mot han. " du holder deg unna Linni!" Roper jeg strengt til han. " du bestemmer faen ikke over meg " sier Gaute og retter seg opp i ryggen. " DU LAR LINNI VØRE I FRED, VIST IKKE!" Sier jeg strengt. " Vist ikke hva ?" Egler Gaute. " vist ikke!" Sier jeg og slår han hardt i trynet. " faen!" Roper Gaute før han slår tilbake. Han tar tak i meg og slenger meg ned i bakken. Jeg kjenner steinene fra bakken skjære i fjeset. Mens han fort tørker vekk blod fra hånden, tar jeg fort tak i foten hans, slik at han detter ned på bakken. Så hopper jeg på han mens jeg slår han. Etter tre harde slag, hiver Gaute meg til siden slik at jeg blir hevet et lite stykke vekk. Mens vi reiser oss opp og løper mot hverandre, roper Linni. " SLOPP!" Roper hun, mens hun løper mot oss. Med Aleksander, Vebjørn og Troni rett bak henne. Gaute ser stygt på meg før slepper t-skjorta min.
" Hva holder dere på med?!" Brøler Linni til oss mens, Aleksander dytter Gaute lengre vekk og Troni dytter meg lengre vekk. Linni står mellom oss å ser stygt på oss. " hvordan i helvete skjedde det" sier hun sint. " Han begynte.. Jeg hadde ikke planer om å slåss" sier Gaute og ser fortvilet på Linni. " Linni du tror ikke på det vell?!" Sier jeg også fortvilet. Linni ser på oss begge med et tenkende uttrykk. " Han sier jeg skal holde meg unna deg!" Roper Gaute mens han prøver å dytte Aleksander vekk. " Han er ikke noe bra for deg Linni!" Sier jeg dytter hardt vekk Troni. Jeg går bort til Linni og ser henne dypt inn i øynene. Mens jeg ser henne dypt inn i øynen blir jeg slått ned i bakken.
GAUTES POV
Jeg klarer til slutt å rive meg vekk fra Aleksander, og det første jeg ser er Brandon ' all over ' Linni! Jeg kjenner sinnet boble! Jeg går fort og bestemt bort til han og slår han hardt ned i bakken. Men angrer fort.. For jeg ser at Linni blir redd, for hun holder seg for munnen og ser på meg i ca. 5 sek før hun løpe bort i armene på Aleksander. "Linni .." Sier jeg rolig og går mot henne. Men da kommer Troni og Vebjørn og stopper meg. " Unnskyld " sier jeg og ser trist på henne. " Brandon nei!" Roper Linni tilbake. Jeg ser rart på henne før jeg snur meg. Da ser jeg Brandon komme løpende mot meg. Jeg klarer akkurat å komme meg vekk før han slår meg. Linni løper mot Brandon å stopper han, ifra å slå meg igjen. " gå " sier hun og ser på meg, mens hun klemmer han.
LINNIS POV
" la han gå " hvisker jeg til Brandon, mens jeg klemmer han. " Han skal få!" Brøler han. Jeg forsetter å klemme han, som et forsøk på å roe han ned.
Guttene tar med seg Brandon hjem til han, mens jeg går hjem. " hva var den ropingen for noe " spør mamma meg, når jeg kommer inn. "Ingenting" sier jeg kort å løper opp på rommet. Jeg håper virkelig ingen så hva som hendte. Når jeg kommer opp på rommet mitt, ligger Gaute i sengen min. Jeg blir først veldig skremt. " hva gjør du her ?" Spør veldig overrasket. " jeg kunne ikke forlatte deg slik" sier han. " hva slik " spør jeg. " slik som du var, redd for meg". Sier han og sukker. " Jeg var ikke redd" sier jeg lavt. " jo du var ". " Jeg var ikke redd, jeg var skuffet, sint og irritert!" Sier jeg utålmodig. " slapp av" sier han rolig å styrker meg på armen. Jeg blir irritert å river armen til meg. " Linni " sier han og ser trist på meg. " tror det e best du går nå " sier jeg bestemt å snur ryggen til han. Da kjenner jeg eg hardt grep om armen min. Jeg snur meg fort å ser på han. " ikke snu ryggen til meg" sier han strengt. " ellers hva!" Spør jeg sint! " Eller!" Sier han og tar hardt tak i begge armene mine, før han kysser meg. Jeg klarer ikke å stoppe fristelsen til å kysse tilbake. Vi råkliner helt til noen banker på døren. " vennen, går d bra der inne?" Spør mamma engstelig utenfor døren. Jeg dytter Gaute hardt ned i sengen, før jeg stikker hode ut døren. "jada, hade" sier jeg kjapt å smeller igjen døren. Før jeg blir dratt ned i sengen av Gaute. Mens jeg sitter oppå han drar jeg av han t-skjorta. " hvor gammel var du igjen?" Spør Gaute flørtende. " gammel nok " sier jeg flørtene tilbake, før jeg hiver meg over han.
( neste dag )
Jeg våknet av at mamma banket på døren. "jeg går nå" sier hun utenfor døren. Jeg våkner brått og ser ned på Gaute. " Ehh.. Ja .. HADE" sier jeg stresset, tilfelle hun åpnet døren. " du er hjemme alene foresten" sier hun før hun løper ned trappene. Jeg puster lettet ut og legger meg ned på magen til Gaute igjen. Etter ca 5 min, våkner Gaute. " morgen babe" sier han me den mørke stemmen sin mens han stryker meg på ryggen. jeg snur meg på ryggen slik at jeg ser han rett inn i øynene. " fy faen så digg du er " sier han og kysser meg.
"sulten ?" Spør jeg, mens vi ligger i sengen. " ja, kom" sier han begeistret. Jeg går ut av senga å tar på meg en kose shorts. Jeg snur meg og ser på Gaute. " nei, ikke ta på deg t-skjorten!" Sier jeg. " hvorfor ?" Spør han. " fordi det kan være varmt nede på kjøkkenet" sier jeg flørtene. " skal ikke jeg skal ikke du!" Sier han flørtete og drar av meg t-skjorten.Jeg går ned i bare bh og kose shorts, mens Gaute går ned i bare en svart adidas joggebukse. " kan du lage mat? " spør jeg. " jeg? Om jeg kan? Hell yes!" Sier han. Jeg ser overrasket på han. " eggerøre, here I come! " Roper han og går mot kjøleskapet. Jeg ler meg ihjel, mens jeg ser en glad Gaute finne eg i kjøleskapet.
Når Gaute er ferdig me eggerøren dekker vi på bordet å begynner å spise.
" I dag har jeg bestemt at vi skal, bare ta det helg chill" sier Gaute fornøyd. " hvor?" Spør jeg. " i senga din " sier Gaute og smiler lurt. " hahaha greit" sier jeg og kysser han på kinnet.
أنت تقرأ
Linnis valg
عاطفيةDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...