" Hvem var det " spør jeg nysgjerrig. " Noen " sier Gaute og setter seg på motorsykkelen og kjører. Guttene så jo ut som om de var redd Gaute.
Gaute slapp meg ved huset mitt og kjørte igjen. Jeg gikk inn og opp på rommet. Når jeg kom inn på rommet skvatt jeg. Nora sitter i benken og ser ut vinduet. " Å hei, Ole slapp meg inn " sier Nora uten og se på meg. " Jeg klarer ikke å se han der Sander " sier nora å ser ut vinduet. Hun prøver å se inn i det lille vinduet til Sander som er naboen min. Jeg sukker og setter meg i benken. "Hvorfor brukte du så lang tid på å komme deg hjem" sier Nora nysgjerrig. " Jeg hjalp bare Gaute med noe" sier jeg og latersom ingenting. " Du har begynnt å henge så mye med han etter Brandon reiste" sier Nora beskymret. " Vi er bare venner" sier jeg og himler med øynene. Nora ser mistenksomt på meg før hun snur hode ut vinduet igjen.
Noen timer etter på
"Hade" sier Nora og setter seg inn i bilen. Noras Mamme vinker og kjører ut på veien. " Jeg går til Tina " sier Ole presser seg forbi meg i døren. " Så sent?" Sier jeg og rynker pannen. " Klokken er bare 11 " sier Ole og tar på seg hetten på jakka og løper ut i regnet. Jeg rynker pannen mens jeg ser på Ole løpe i regnet. Jeg lukker døren og setter meg i stuen. Mamma kommer ned trappa og inn i stua. " Hade da går vi " sier hun og smiler til meg. " Hade " sier jeg og ser ned på mobilen. Jeg hører uterdøren lukkes. Mamma og pappa skal til gdansk og kommer ikke hjem før neste mandag. Jone er hos mormor og skal være der til de kommer hjem mens jeg og Ole er alene hjemme. Endelig.
Klokken er 12 og Ole er forsatt hos Tina, mens jeg går rundt i pysjen og spiser snop. Jeg hører dørklokken ringe . Klokken er liksom 12 .. Hvem ringer på så sent? Jeg går mot døren og lukker den opp. Utforbi står Gaute med en pizza i hendene. " Søt " sier han og ler. Jeg kikker ned på pysjen. Fader.
" Hva gjør du her " sier jeg fort for å skifte tema. " Jeg kjedet meg" sier Gaute og smiler. " Kom inn " sier jeg å ser ned på pizzaen. Vi satt oss i stuen begynnte å gummle i oss pizzaen. Pizzaen blir fort spist opp og vi bestemmer oss for å bestille en ny. Jeg ringer ned til pitzzabakkeren og bestiller en ny.
Etter en halv time diger det på døren og jeg går for å lukke opp. Pizzabudet er en av dem som stakk av da de så Gaute i dag. Han gir meg pizzaen og sier " det blir.. " Mer sier han ikke når Gaute står ved siden av meg i døren. " Glem det .. Det er på huset" sier gutten og går fort til pizzabilen igjen. " Hva var det for noe?" Spør jeg overrasket. " Vet ikke" svare Gaute mens han tar et pizzastykke. Vi går å setter oss å spiser i stua igjen. Vi hører uterdøren lukkes opp å Ole kommer inn. Ole rynker brynet når han ser Gaute. Ole ser på meg rart mens han tar et pizzastykke og løper opp på rommet sitt." Kom vi går ut i Hagen " sier Gaute å reiser seg. Jeg rynker brynet før jeg blir dratt ut. " Det regner jo " sier jeg å nekter å gå ut døren. " Kom igjen " sier Gaute og drar meg i handa. Jeg drar handa til meg igjen mens jeg nekter. Jeg gidder ikke å bli våt hva tror han.
" Da er jeg nøtt til å bære deg " sier han og løfter meg opp og løper ut i regnet med meg. Jeg kjenner det harde grepet til Gaute. Jeg legger ansiktet mot skulderen hans for å ikke få alt regnet i trynet. Gaute ler og legger meg ned i graset. Jeg hyler og reiser meg fort opp. Gaute ler av meg mens jeg kikker ned på de klissvåte klærne mine. Jeg ser surt opp på han og hopper på ryggen hans mens jeg ler . Tilslutt greier jeg og få han ned i bakken. Jeg ler enda høyere når jeg ser Gaute ligge nede i graset mens han ler seg i hjel. Til slutt hjelper jeg han opp å vi går inn igjen. Vi går opp på rommet mitt. Jeg går inn på badet for å finne noen håndkler mens Gaute sitter på rommet. Når jeg kommer tilbake står Gaute der i bare overkropp. Gaute har egentlig ganske fin og veltrente mage. Jeg drømmer meg litt vekk mens jeg ser Gaute komme mot meg. Men slutter fort når tanken av Brandon dukker opp.
Gaute går mot meg og tar et håndkle som han rufser gjennom det brune håret hans. Jeg går ut på badet igjen og bytter t-shorte. Når jeg står der i bare BHen ser jeg Gaute se diskré på meg gjennom dør åpningen. Jeg lukker fort igjen helle døren og snur meg. Faen. Jeg kler på meg fort og latersom ingenting når jeg kommer ut. Jeg går bort til speilet å begynner å fjerne massakraen som har rent utover hele trynet mitt. Mens jeg holder på kjenner jeg noen sterke hender rundt midjen min. Jeg ser i speilet at det er Gaute. Jeg prøver å latersom igjenting. Da tar han å kysser meg på halsen. Jeg kjenner hjerte dunke. Jeg snur meg forsiktig og vi treffer hverandres naser. Han holder på å kysse meg, men heldigvis banker akurrat Ole på. Gaute stopper og jeg går mot døren og lukker opp døren. " Kan jeg låne laderen din? " Spør Ole. Jeg finner laderen og gir den til Ole. Jeg lukker døren og ser på Gaute som smiler lurt til meg. Hjerte banker fortere og fortere til hver steg han tar nærmere meg. Han kommer helt nærme meg og kysser meg forsiktig på nasen før han sier " hade " og går ut døren. Jeg ser på han mens han går ned trappa. Jeg går sakte ned trappa og ser Gaute ta på seg skinnjakka. " hva med t-shorta de " spør jeg forsiktig å ser opp på han. " Behold den " sier han og han blunker. Så går han ut døren og til motorsykkelen sin og kjører vekk. Hva faen skjedddde nå?
ESTÁS LEYENDO
Linnis valg
RomanceDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...