Jeg våkner sakte opp og tar frem mobilen. Jeg blir liggende på mobilen i en halv time før jeg går ut på badet å steller meg. Når jeg er ferdig går inn på rommet for å finne en t-skjorte. Jeg går tross alt rundt i bare joggebukse og BH. Mens jeg leter kjenner jeg noen hender rundt midjen min! Jeg snur meg brått og forskrekket.
" hei " sier Gaute og smiler . " Gaute! " sier jeg overrasket og kysser han. " hva gjør du her?!" Spør jeg fortsatt overrasket. " oh nei.. " sier han plutselig. " hva ?! " spør jeg nysgjerrig. " sist du sa det kom Brandon.. " ler han. " ikke denne gangen!" Sier jeg og kysser han, mens jeg legger hendene rundt halsen hans.
Jeg kysser han en gang til, før jeg snur meg for å forsette å lete etter t-skjorte. Han henger over meg, men jeg leter. Han holder meg bakfra, mens han kysser meg på forsiktig på halsen. " hva leter du etter? " spør han plutselig. " t-skjorte" sier jeg og kysser han på kinnet. " jeg liker deg bedre uten akkurat nå " sier han og klemmer meg hardere, mens han legger hode på skulderen min.
Mens vi spiste, tenke jeg mye på alt som skjedde i går.. " Linni? Hva tenker du på?" Spør Gaute nysgjerrig. Jeg bestemmer meg for å ikke fortelle Gaute om det å lyger heller litt. " ingenting " lyger jeg og smile uskyldig.
" Linni " sier Mamma, mens hun kommer inn døren til kjøkkenet. Hun er helt opp tatt av mobilen og ser ikke Gaute. " du må gå tur me.. Hei?" Sier hun overrasket å ser på Gaute. " hei " sier Gaute og smiler. " mhm " sier hun bare og ser ned på meg. Jeg ser fort vekk. " da må DERE gå tur med Torstein" sier hun og små ler. " oh my gad.." Hvisker jeg til meg selv når hun går it døren. Gaute ler og tar handen sin oppå min og ser meg inn i øynene. " hallo " sier plutselig Pappa og kommer bestemt inn i rommet. Jeg ser mamma utenfor døren. Hun ler seg sikkert ihjel. " hei Gaute, vi møttes igjen " sier pappa akkurat som om de skulle vært erkefiender eller noe sånn.. " HADE " sier jeg tydelig og tar tak i Gaute, og river han med meg ut i gangen. Jeg roper på Torstein og tar på han halsbåndet. " hva foregår her? " spør Johne og ser nøye på oss. Jeg himler med øynene før jeg drar Gaute med meg videre ut døren.
Mens vi går tur nærmer vi oss Brandons hus. Når vi er like ved huset hans ser jeg han komme ut døren. " er det greit om jeg.." Prøver jeg meg. " jada, gå du" sier Gaute misfornøyd. Jeg blir glad og skal akkurat til å løpe bort til Brandon. " Linni stopp!" Roper Gaute slik at Brandon marker oss. Jeg snur meg skuffet mot Gaute. Kunne han ikke la meg snakke meg Brandon i bare 5 sek? Var det så vanskelig! " jeg kam holde Torstein" sier han plutselig og smiler. Jeg ser overrasket på han og gir han Torstein før jeg løper opp til Brandon.
" hei, jeg er lei meg for i går.." Sier jeg og smiler til Brandon. " jeg over reagerte.." Smiler Brandon og gir meg en klem. " kommer du på kampen min i dag, klokken 5?" Spør Brandon og smiler. " ja! " sier jeg og smiler. " flott, vi snakkes" sier han og smiler. " ja, snakkes " sier jeg glad og løper ned til Gaute igjen. " der var mer enn 5 sek " sier Gaute mens vi går. " dust " ler jeg og tar ekstra godt tak i hånden hans.
Når vi kommer ned til hundeparken setter vi Torstein løs, mens vi setter oss ned på en benk. Gaute fikk meg nesten til å glemme alt det vonde.
" hvordan går det med deg egentlig ?" Sier Gaute, mens han tenner en røyk.
" dårlig " sier jeg kort og roper på Torstein.
" dårlig sa du?" Spør Gaute triste.
" ja " sier jeg lavt. Jeg ville egentlig ikke snakke om det i det hele tatt.
" Hvordan kan du få det bedre ?" Spør Gaute alvorlig. Jeg snur meg litt vekk fra Gaute og ser ned på Torstein, latersom jeg ikke hørte det.
" Linni! " sier han og tar handen på kinnet mitt og snur hode mitt mot han. Jeg ser han inn i de nøtte brune øynene.
" JEG VET IKKE " sier jeg plutselig. Jeg hadde ikke planlagt å si det slik, hadde ikke planlagte det i det hele tatt. Gaute ser trist på meg, og tar vekk hånden.Mens Gaute er på butikken og kjøper snop, sitter jeg alene på benken i parken og ser på Torstein. Mens jeg sitter der, hører jeg noen gutter bak meg. Jeg snur meg diskré over skulderen. Det er en stor guttegjeng. Mens jeg ser diskré på dem snur en av dem seg og ser meg rett inn i øynene. Jeg stiver og snur meg fort tilbake.
" hun " hører jeg bak i fra. Jeg stivner enda mer. " hey " sier gutten som så meg bakfra. Jeg snur meg for å se om det er meg han snakker til. De ser på meg, så jeg vil tro det er meg de snakket til. " hei " sier jeg og smiler. " damn " sier dem nesten i kor. Jeg ler og snur meg igjen. " nei, ikke snu deg " sier en av dem og jeg snur meg tilbake til dem igjen. " hva du gjør her helt Alene ?" Spør han ene og setter seg rett ved siden av meg. Jeg ser meg diskré rundt. Gaute har enda ikke kommet. " hvor gammel er du?" Spør gutten. " 16 snart 17 " svarer jeg vennlig. Da hører jeg resten av guttene brøle til hverandre. Gutten som sitter ved siden av meg snur seg mot kompisene og smiler. " og du?" Spør jeg. " 17 blir 18" sier han og blunker med det ene øye.
Etter noen sekunder begynner han å flørte. Jeg svarer bare vennlig på alle spørsmålene, noe som får han til å flørte mer. Jeg prøver å stoppe han ofte, men til ingen nytte. Til slutt på jeg si " jeg har kjæreste". Jeg forventer da selvfølgelig at han skal gå vekk. Men nei da! Han flørter videre. " han er ikke her " sier han og setter seg nærmere. " hva hetter du egentlig ?" Spør han. " Linni " sier jeg og ser på han. Han trekker seg litt tilbake, men ikke mye. Da kommer plutselig en av de andre guttene bort. " ikke ta sjansen" sier han og drar i skulderen til gutten. " gi faen, jeg fikser det " sier guttene og dytter vennen vekk. " jeg tror jeg går " sier jeg faker et smil. Mens jeg reiser meg hører jeg et kamera. Jeg snur meg og ser på han. Han setter og små ler mens han trykker på mobilen. " tok du bilde ?!" Spør jeg fornærmet. Han reiser seg opp å viser meg mobilen. På mobilen er det et bilde av når jeg reiser meg opp, altså et av rompen min. " hva faen?" Spør jeg forvirret. " må jo huske deg søta" sier han ekkelt og tar meg på midjen, og drar meg nærme seg. Og på toppen alt tar han den andre hånden sin på rompen min. " hva faen ?!" Roper jeg og dytter han hardt vekk! " hva er så gale da baby?".
" for det første er hun ikke din baby! Hun er min " sier Gaute sint bak fra, før han slår gutten hardt i fjeset. Jeg smiler ' stygt ' til gutten. " hva er gale man?" Sier gutten. " å faen du er.." " Gaute , kjæresten min " avbryter jeg gutten. " sorry man!" Sier gutten. Gaute skal akkurat til å slå han igjen, men jeg stopper han. " min tur " hvisker jeg til han og kysser han på kinnet. Gaute ser sint på gutten, så nå blør neseblod. " her!" Sier jeg og slå han det hardeste jeg kan rett i trynet.
Gaute ser overrasket på meg før han begynner å le. " du er galen!" Sier han og løper bort til venne sine. " vi er " sier Gaute og tar hendene sin på kinnene mine. Jeg tar et hardt grep rundt midjen hans, da kysser han meg.
YOU ARE READING
Linnis valg
RomanceDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...