Det var ikke lett å sove etter alt det som hadde skjedd. Jeg ble med Brandon hjem etter det. Og sovnet der.
Jeg ble vekket av armen til Brandon som beveget seg. Jeg reiste meg opp å så ned på Brandon som forsatt sov. Klokken var 11 så jeg gikk ut på badet og begynnte å fikse meg før jeg gikk ned til kjøkkenet. Jeg var ganske ofte hos Brandon. Når jeg gikk in på kjøkkenet kunne jeg se moren lage mat mens faren satt med ipaden. " Å hei Linni !" Sier moren til Brandon og gir meg en klem. Jeg elsker moren til Brandon hun er alltid så snill. " Hei " sier faren og legger ned ipaden. " Sett deg ned " sier moren som foresten heter Maren. jeg smilte og satt seg meg ned ovenfor faren. " Lage du plass Olav ?" Sier Maren mens hun setter ned en stekepanne rett på bordet. " Eggerøre liker du det ?" Sier Olav ( faren) . " Jaja " sier jeg mens han tar oppi til meg. Familien til Brandon bestod av bare gutter så derfor er de ekstra snille mot meg. Maren ønsker seg en jente mens sier hun forsatt ikke vil ha klere barn og at hun er for gammel. " Hahah ikke faen " hører jeg Leon rope oppenfra. " Jo! " Hører jeg Sølve rope tilbake. De kommer inn på kjøkkenet å stopper når de ser meg. " Linni! " roper de i kor. Jeg reiser meg opp å smiler til dem. " Halla ! " Sier Leon og gir meg en klem det samme gjør Sølve.
Sølve er broren til Brandon. Sølve er 21 år og studerer i Bergen, noe Leon også gjør. Leon eg også broren til Brandon og han er 22 og bor ikke lagt ifra.
" Du kommer vell i bryllupet neste helg " sier Leon til meg . Hæ ? Brandon hadde ikke sakt noe til meg on at Leon skulle gifte seg neste helg..
" Jeg skulle liksom spør deg går men.." Sier Brandon mens han kommer inn på kjøkkenet. " Å ehh Ja, selvfølgelig vil jeg det " sier jeg og smiler. " Flott! Det er på lørdagen" sier Leon.Jeg og Brandon gikk opp på rommet. " Sorry for det altså " " Det går fint altså" sier jeg og smiler. Jeg gikk ut på dass å når jeg kom tilbake, kunne jeg se Gaute lese noe fra mobilen. " Hallo?? " Sa jeg mens gikk bort og tok mobilen ut av hendene hans, og så rart på han. "Hvorfor skriver du med han?!"
Jeg så ned på mobilen og leste meldingen fra Gaute .
- utenfor huset ditt om 5 min, kom ut!
" Jeg vet ikke hvorfor han skriver med meg ! Jeg lover !" " Han kunne ha skadet deg!" Roper han til meg. " men han gjore det ikke! Jeg er helt okey! " Ropte jeg tilbake. " Vist det ikke var for meg !" " Jeg hadde ikke vært i byen hadde det ikke vær for deg !" Roper jeg , men angrer fort. " Sorry " sier Brandon rolig. Jeg fikk dårlig samvittighet, det var jo ikke hans feil at Gaute var der. Han ville jo bare ut å ha det gøy .. " Åå det var ikke meningen å si det!" Sier jeg og går mot han. Han ser ikke på meg engang, ser bare ned i gulvet. "Hallo?" Sier jeg litt fortvilet. Han ute stenger meg bare. " Brandon si noe !" Sier jeg strengt. Jeg gir opp å går mot døren, da jeg kjenner Brandon rive meg i hånden å slenge meg i sengen. " Bli " sier han og kysser meg ned halsen. " Med glede " sier jeg flørtend tilbake.Noen timer senere
Jeg får en melding fra mamma
- kommer du hjem nå? Vi skal til farmor.
- greit
" Jeg må stikke jeg " sier jeg og løfter meg opp fra brystet til Brandon. " Nei bli " sier Brandon mens han lager en 'lei seg ' leppe. jeg kysser han på pannen og går ut av rommet. Jeg går ut å setter meg på motorsykkelen min og tar på meg hjelmen og kjører hjem over .
Når jeg kommer hjem får jeg en melding fra Brandon
- du glemte billetten din
- til hva ?
- bryllupet
- hæ?
- ja, jeg kan komme over med den i kveld
- okey?Billett? Til et bryllup. " Linni sett deg i bilen" hører jeg mamma si mens hun kommer ut med en kake i hendene. Jeg setter meg i bilden og venter på mamma og resten av familien. Det er ikke så langt til farmor.
Når vi er fremme ser jeg at hele slekta sitter ute på tarrasen. Vi gå ut av bilen og til garasjen. " Gratuler med dagen ! " Sier mamma til farmor og gir henne en klem. Å var de selskap .. Jeg føler altfor lite med. Jeg setter med ned mellom onkelen mine. Etter en stund ser jeg farmor vinke til meg. Ikke vanlig vinkling, men sånn kom her vink. Jeg reiser meg og setter meg ved hun og mormor. Vi begynner plutselig å snakke om gutter. " Linni du må hilse på barnebarnet mitt idag, når han kommer " sier farmor og smiler. " Hvor gammel er han " " 18 år " sier hun stolt. " Eh, jada sikkert" sier jeg usikkert. Så begynner de å snakke om gutter og gammel dager igjen. Begge har datet eldre gutter når de var på min alder.
Etter en stund hører jeg en motorsykkel kjøre inn i oppkjørselen. Jeg reiser meg for å se hvilken motorsykkel det er. Det er en helt nydelig motorsykkel. " Fin motorsykkel" sier jeg til han på motorsykkelen. Når han tok av seg hjelmen, stivnet jeg. Gaute. Det var Gaute. Han smiler og sier " fint fjes " og blunker. Han kommer mot meg. Jeg går vekk før han får snakket til meg. Jeg går å setter meg inne eller jeg gjemmer meg inne. " Fant deg " hører jeg Gaute si bak meg. Faen ! Hva skal jeg gjøre nå. Jeg bestemmer meg for å være vennlig, men det er bare fordi det er et selskap! Ellers ville jeg slått til han. " Hei" sier jeg rolig mens jeg latersom jeg skriver en melding. " Hvorfor er du her ? " Spør jeg forsiktig " jeg er i selskapet til farmor. Hva trodde du ?" Ler han. " Farmor ?! Mener du min farmor ?" " Ja" sier han og smiler. Var dette han farmor snakket om ??
Etter en liten stund med stillhet, hører jeg Gaute si " skal vi kjøre å kjøpe is heller " jeg ville egentlig komme meg vekk fra dette selskapet. " Greit en sjapp tur bare " " Jaja". Vi gikk ut å satt oss på motorsykkelen. Når vi er fremme og holder på å spise is kommer jeg på at Gaute ble jo arrestert. " Hvordan kom du deg ut av fengselet " " Rømte " sier han og smiler " Neida, pappa betalte meg ut" sier han etter på. Jeg smiler mens jeg himler med øynene. Jeg vet det er dummt av meg å bli med han , men noe i kroppen greier ikke å motstå. Når vi var ferdige og på vei mot motorsykkelen, hører jeg noen rope. " Linni ?!" Det var stemmen til Brandon . " Kjør! " sier jeg til Gaute. Gaute kjører fort hjem over. Jeg ville ikke at Brandon skulle finne ut at jeg hadde vært sammen med Gaute. Gaute kjører meg hjem og jeg går inn og opp på rommet . Når klokken er 11 får jeg en melding fra Brandon
- kommer med billetten nå
- venter utforbi
Jeg gikk ned og tok på meg en jakke og gikk ut. Brandon kom på samme tid som jeg kom ut.
"Her " Sier han og smiler
Jeg tok den imot å åpnet den. Det var en flybillett . Hæ ? Flybillett ?
" Hvorfor får jeg denne ? " Spør jeg mens jeg smiler forvirret. " Det er til bryllupet" "BRYLLUPET ?"
Var bryllupet i et annet land ? Jeg gikket ned på lappen igjen. På billetten stod det BRASIL! Omg det var i Brasil !
" BRASIL! " Ropte jeg mens jeg klemte Brandon. " Glemte jeg og fortelle deg ?" Spørte Brandon og smilte mot meg. " Nei!" Sier jeg og kysser han.Etter at Brandon har kjørt, går jeg inn og finner fram mobilen ! Jeg skriver at jeg skal til Brasil til nora. 5 min etter får jeg en melding fra Gaute.
- god tur
Hvordan viste han det? Etter på får jeg et bilde av en flybillett. Det står det er hans billett. Billetten er hel lik min. Faen, han skal også i bryllupet! Så får jeg en til melding
- snakkes .
YOU ARE READING
Linnis valg
RomanceDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...