Alt for mye

58 3 0
                                    

LINNIS POV

Jeg sende sikkert 1000 meldinger til Gaute mens vi kjørte hjem fra politiet. Jeg forventer selvfølgelig ikke å få et svar med det først siden han tross alt var hos politiet. Men da jeg kom ut av dusjen, så jeg at Gaute hadde ringt meg for 1 min siden. Jeg tok fort mobilen opp og ringte han. Han svarte ikke. Jeg begynte å bli urolig helt til han ringte meg opp igjen.

Meg - Gaute går det bra ???
Gaute - jada
Meg - jeg er så lei meg for i dag!
Gaute - Slapp av det går bra Linni,
Sier han med en munter tone.

Og plutselig legger han bare på! " Hallo??" Roper jeg inn i telefonen. Jeg kjenner hjerte begynne å pumpe. Hva om det skjedde noe slik at han akutt måtte legge på. Som f.eks at det kom en mann bak han med en kniv, eller at noen drepte han! Jeg begynte å bli paranoid mens jeg så ned på telefonen. Jeg ringte han sikkert 5 ganger opp igjen uten å få noe svar. Da bestemte jeg meg for å kjøre bort til han. Jeg tok på meg en buske og en hettegenser og løp ut i garasjen og jeg satt meg på motorsykkelen. Jeg kjører fort ut på veien.

Når jeg var kommet til huset løper jeg bort til døren og banker på. Etter jeg banker på ser jeg inn gjennom vinduet. Da ser jeg en blodig kniv liggende på brodert. Hjerte begynner å pumpe igjen. Plutselig åpner døren seg opp og Tim kommer ut. " hei? " Sier han og smiler. Jeg ser urolig på han mens jeg prøver å si hei tilbake. Var det hans kniv? Hadde han drept noen med den? Det var jo blod på den!
" Er Gaute der!" Roper jeg plutselig ut. " Ja, slapp av " sier han og smiler mens han tar handen sin oppå skulderen min. " hvor ?" Sier jeg stresset mens jeg ser på handen hans. " oppe " sier han fort å tar vekk handen. " ok" sier jeg og løper inn og opp trappene. " Gaute ?!" Roper jeg bekymret da jeg kommer opp trappene. " Linni?" Hører jeg Gaute rope inne fra badet. Når jeg snur meg mot baderoms-døren står Gaute der med bare et håndkle rundt seg. "Gaute ! " Sier jeg og løper inn i han. Jeg klemmer han hardt mens jeg puster lettet ut. Gaute ler forsiktig mens han grer handen sin gjennom håret mitt. " hva skjer ?" Sier han. " Hva skjer seriøst? Du har vært inne låst på politistasjonen, også spør du meg hva skjer ?? " sier jeg å slipper taket.
Gaute legger hende sine på kinnene mine og ser meg inn i øynene. " Slapp av, ikke tenk på det" sier han rolig og kysser meg på pannen.
JEG KLARTE ALDRI Å VÆRE SUR PÅ HAN!

Jeg gikk inn på rommet hans, mens Gaute skiftet klær inne på badet. Jeg slang meg ned i senga hans mens jeg slo på TVen. Mens jeg lå å så på TV banket det på døren. " hallo?" Sier Tim og lukker forsiktig opp døren og stikker hode inn. Jeg snudde hode mot han og smilte. " Hei ! " Sier han overrasket og smiler. "skal du sove over ? " Spør han og ser lurt på meg. Jeg ser fort på klokken og ser at klokken allerede er 11. " eh.." Mer får jeg ikke si før Gaute kommer løpende inn i rommet. " ja, d skal hun !" Sier han og smeller døren igjen. " Skal jeg ?" Sier jeg og ser lurt på han. Han ser lurt tilbake før han kaster seg ved siden av meg i sengen.

( neste morgen )

Jeg våknet av solen som skinte gjennom vinduet og rett i fjeset mitt. Jeg lå oppå brystet til Gaute. Jeg nøyt det. Jeg ble liggende oppå brystet helt til han våknet. " god morgen " sa jeg og kysset han svakt på leppene. " god morgen " sa han lurt før han kysset meg hardt tilbake. Etter en stund gikk vi ned og lagde oss frokost. Mens vi spiste kom Tim inn. " hei hei " sier han og setter seg ned med oss. Jeg smiler til han mens han setter seg ned. " kjøper du noe øl til i kveld Gaute ?" Spør Tim Gaute. " greit, hvor er pengene" sier Gaute og ser på Tim. " du får de før du går " sier Tim og blunker. Gaute himler med øynene og forsetter og spise. " får du besøk?" Spør jeg høflig. " ja, bare noen kompiser". Jeg smiler.
Etter vi er ferdige å spise setter vi oss inn i bilen til Gaute og kjører ned til Rema1000.
Når vi er fremme, parkerer vi bilen og går inn.
" Finner du 3 øl-pakker? Mens jeg tar ut penger ". " Jaja" sier jeg og går inn i butikken.
Jeg finner til slutt hvor ølen ligger og går bort og finner tre pakker. "LINNI" hører jeg plutselig en streng stemme si bak meg. Jeg snur meg med øl-pakkene i hendene. Brandon bestemt mot meg. " drikker du?!" Spør han forvirret. " å, nei det er Gaute " stammer jeg. " FÅR GAUTE DEG TIL Å DRIKKE?" Spør han forvirret og sint samtidig. " NEINEI!" Sier jeg og ler litt. " så du drikker ikke ?" Sier han roligere. " Nei, jeg finner bare til Gaute " sier jeg og klapper han på skulderen for tull. " BEGYNNTE å lure " ler han. Jeg ler sammen med han. Plutselig legger noen armen rundt skuldrene mine. Jeg snur meg fort og ser at det er Gaute. Gaute ser stygt på Brandon. " å hei.." Sier Brandon litt skuffet. " hei " svarer Gaute og legger armen rundt midjen min og trekker meg inntil han. Jeg kan ikke annet enn å le litt. Gaute var ganske søt når han var sjalu. " vi snakkes " sier Gaute og går sin vei. " lol" ler jeg. " hva ? ". " Du er så søt når du er sjalu" sier jeg smiler. " jeg er ikke sjalu " sier han lite troverdig. " Haha liksom " sier jeg mens jeg slenger ølen i hende hans. Vi går mot kassen og betaler. Etter på legger vi ølen i bilen og kjører ut på veien. Mens vi kjører bråbremser Gaute. " hva skjer ?!" Roper jeg. " se der borte " sier han og peker mens han kjører i retningen. Det er Nora! Nora ligger på bakken, mens to andre jenter sparker henne. Gaute stopper bilen og jeg hopper ut. Jeg løper bort til Nora og jentene. " STOPP! " Brøler jeg og drar vekk hun ene jenta, da stikker den andre av. Den andre jenta jeg dyttet vekk ligger på bakken og prøver og reise seg opp. Jeg snur meg fort og hopper oppå henne før hun klarer og reise seg helt opp. Jeg tar tak i håret hennes og begynner å rive i det. " slepp!" Brøler jenta. Da bitch-Slapper jeg henne opp til flære ganger. " Linni!" Hører jeg Gaute rope. Han kommer løpende mot oss. Jeg reiser
meg opp og det samme gjør jenta. " hvorfor i helvete gjore du det mot Nora !?" Brøler jeg til henne, mens jeg tar tak i armen hennes . " slepp!" Sier hun bare og prøver og rive til seg armen. Da kjenner jeg sinnet koke over! Jeg klemmer hardt igjen fungerende og slår henne rett i trynet med knytt-handa. Jeg svir etter slaget, men viser det ikke. " faen !" Brøler hun før jeg slepper tak i armen hennes og hun løper vekk. Rett etter hører vi Nora hoste høyt bak oss. Nora sitter på kne og hoster opp blod. " Nora!" Roper jeg mens jeg løper bort til henne. Gaute løfter henne opp og legger henne i bilen. Etter det ringer han ambulanse og jeg Espen.

Espen - hei Linni
Meg - Kom ned til ( stede ) nå!
Espen - ok! Er der snart.

Espen kommer faktisk kjappere enn ambulansen siden han allerede var på vei for å hente Nora fra trenging. Han parkerer ved siden av Gaute sin bil og løper ut av bilen. " NORA!" Brøler han og kaster seg over Nora som ligger bevisstløs i bilen. Han har sikkert sett inn i bilen mens han kjørte forbi og sett at Nora ligger her. " hva har skjedd!" Brøler han bekymret. " hun ble spent i magen og fjeset av noen jenter. Linni tok hun ene, men hun andre stakk av før vi fikk kommet oss ut av bilen" sier Gaute før jeg får sakt noe. Så jeg bare nikker. 2 sekunder etter på hører vi ambulansen komme. ambulansen tar med seg Nora og Espen til sykehuset. Jeg kjenner tårer komme når jeg ser på sykebilen som kjører vekk. Da kommer Gaute og klemmer meg hardt inntil seg, mens vi ser på ambulansen kjøre vekk. " Jeg er lei du måtte være me på noe sånn " sier Gaute trist og kysset meg på nasen. " det blir for mye" sier jeg uten å ta øynene fra ambulansen.

Linnis valgWhere stories live. Discover now