Jeg våknet opp å så Gaute ligge ved siden av meg i senga. Jeg reiste meg fort opp og ut av sengen! Hva faen! LINNI! Plutselig lukkes døren opp å inn kommer Brandon i Millitærdrakten sin mens han holder blomster i den enne handen. Ka søren? Gaute våkner og ser på Brandon. Brandon ser sint på meg før han kaster blomstene på Gaute.
Ring ring! Kommer det fra mobilen og jeg våkner fort opp. Jeg puster lette ut.
Når jeg er ferdig stellt løper jeg ned trappa og inn på kjøkkenet. Ole sitter med bordet å spiser mens han er på mobilen. " Halla " sier jeg og smiler. " Så godt humør du var i da" sier han å ser rart på meg. Jeg ser bare rart på han igjen før jeg lukker opp kjøleskapet. "Var du innblandet i det der med brannalarmen" sier plutselig Ole uten en gang å se på meg. Akkurat som om han tok det som en selvfølge! " Nei hvorfor tror du det?" Sier jeg irreterte. " Siden du henger så mye med Gaute" sier Ole enkelt uten å se på meg. " Jeg henger ikke SÅ mye med han?" Sier jeg og tar ut melken fra kjøleskapet. Etter at jeg har spist går jeg ut å setter meg på motorsykkelen. " Kan jeg sitte på ? " Spør Ole. Jeg ser rart på han men sier " greit, sett deg på". Han setter seg oppå å vi kjører. Det er ikke så langt til skolen, så jeg tror ikke vi kommet til å bli tatt. Mens vi kjører hører vi en sirene komme mot oss. Jeg svinger fort inn på et buss-stopp. Når jeg har stoppet ser vi en motorsykkel kjøre fort gjennom bilene og etter kommer en politibil. Jeg følte jeg kjente motorsykkelen igjen. Skiltet bak på motorsykkelen var dekket til ved hjelp av en skinnjakke. Jeg og Ole setter oss på igjen å tar en snarvei til skolen. Når vi kommer til skolen og har parkert ser vi den samme motorsykkelen kjøre inn til gymnas inngangen. Jeg går litt nærmere for å se hvem det var. Jeg klarer å de at det er en guttekroppe. Fyren tar av seg hjelmen og ser på meg. selvfølgelig . Selvfølgelig er det Gaute, som kjører fra politiet. Jeg sukket å så på han. " Hvordan gikk det med politiet ?" Sier jeg skuffet. " så du det? " Sier Gaute og smiler. " Ja, du var så nærme på å bli tatt". " Slapp av jenta mi" sier Gaute og smiler mens han stappet en røyk inn i kjeften. Jeg går bestemmt mot han og kaster røyken ut av munnen hans. Så snur jeg meg å går. Jeg hører Gaute le. I samme øyeblikk slår han meg ræva. Jeg snur meg å ser rart på han, men han smiler bare med ' pedo ' smil før noen av vennen hans kommer. Og han blir med dem.Han må virkelig slutte med det, tenkte jeg mens jeg gikk bort til Nora og Espen. De stod som alltid å kyssa. " Get a room " sier jeg og tar opp mobilen.
Timen ringer inn, og vi går inn i klasserommet. På tavla står det at vi skal over til gymnaset. " Hvorfor ?" Spør jeg Nora. " Jeg har hørt vi skal på visning" sier Nora.
Helle klassen går sammen til gymnaset.
Med åpningen står en lærer og tar oss imot. " Hei! " Sier hun til oss mens hun smiler. " Dere skal bli delt opp i gruppe, gruppe 1 skal være med Benjamin og Celina og gruppe 2 skal være med Marie og Gaute " sier hun og smiler. Etter hun har sakt det kommer først Benjamin så Celina så Marie og tilslutt Gaute til syne. så flaut vist jeg kommer på gruppe 2. lærer roper opp navnene og til slutt roper hun " Linni til gruppe 2 ". Jeg ser på Gaute som smiler ektra mye etter han hørte navnet mitt bli ropt opp. Vi stiller oss opp i gruppe 1 og 2. "Gruppe 2 begynner inn" sier Marie. Marie tar alt ansvaret mens Gaute prøver å holde seg så langt vekke fra ansvaret som mulig. Gaute går bak med meg. " Kjedelig ikke sant?" Sier Gaute og legger hånden rundt meg. Jeg ser opp på han og himler med øynene. " Kanskje litt, siden jeg hvor alt er alerede " sier jeg. " Hvordan?" Spør Gaute uten å ta vekk handa. " Brandon viste meg " sier jeg. Gaute himler med øynene. Jeg smiler når jeg ser reaksjonen til Gaute. Han hatet når jeg nevnte Brandon.Gaute hadde gått bak med meg hele visningen. Når visningen var slutt var også hele skolen slutt. Klokken var 3 å vi skulle hjem. " Hva skal du i dag?" Spør Gaute rett før jeg holder på å gå. " Håndball " " Søren" hører jeg Gaute si lavt . Jeg ler og sier " hade". Og går. Jeg ser i speilet på døren at han holder på å slå meg på rompa , så jeg går fortere slik at akkurat ikke klarer det. "Søren" hører jeg han mumle. Da snur jeg meg å smiler irreternde.
Jeg tar på meg hjelmen og setter meg på motorsykkelen og kjører hjem over. Når jeg har parkert motorsykkelen utenfor huset går jeg ned til postkassen for å hente en pakke til pappa. " Hey, sjekk hun " hører jeg en fyr si bak meg. Jeg snur meg og ser 4 gutter se på meg. Jeg snur meg fort tilbake igjen . " Hvor gammel er du?" sier en av guttene. Jeg snur meg forsiktig. Alle guttene har trenings klær på seg, med gymbegger hengende fra skulderene. " 16 " sier jeg. "Damn girl " sier to av dem i kor og alle begynner å ler. Jeg begynner å smile mens jeg ser rart på dem. " Hvor gammel er dere ?" Sier jeg forsiktig. " 17 , 16, 16 og 17 " sier han enne mens han peker på de med de forskjellige alderene. " Du er Linni sant" sier han enne og går noen steg mot meg. " Ja?" Sier jeg og ser rart på han. " Kødde du? Er det hun ? Hvordan viste du det" sier en av dem overrasket. " Jeg kjenner henne igjen " svarer han. " hvordan ?" Spør jeg forveten. " Fra Facebook " sier han og ler. Har han stalket meg ? Tenker jeg. " Ta det me ro Trond! " Sier han som var så overrasket over st det var meg. " Ja, vet du ikke hvem typen hennes er " sier en annen. jeg ser rart på han. " Ja faen det er han der ..?" sier han enne. " Gaute " "Brandon " sier too gjengen på likt. Jeg ser rart på dem. " Er det ikke Gaute da" spør han enne. " Jeg er sammen med Brandon" sier jeg fort. " Hva var deg jeg sa!" Sier han enne til den andre. " Men hade Linni " sier han enne og de begynner å gå igjen. HVA VAR DET FOR NOE? Jeg har da aldri sakt jeg er sammen med Gaute. Jeg og Gaute er bare gode venner bestemmte jeg meg for mens jeg gikk inn igjen.Klokken var halv 4 og jeg løp opp på rommet og tok på meg treningsklær. Å så løp jeg ut å hev meg på motorsykkelen. Når jeg var fremme ved hallen vi trener i, møtte jeg 3 av vennene til Brandon som går på håndball me han. " Hei, Linni" sier de i kor. " Hei gutter " sier jeg og smiler. " vet du når Brandln kommer hjem på besøk? " Sier han enne som hetter Magnus. " Ehh.. nei sorry, men gir beskjed med en gang jeg får vite noe" sier jeg og smiler. " Snakkes " roper de mens jeg går inn døren. Treningen er tung som alltid. Når treningen er ferdig ringer det i telefonen. Det er Brandon. Jeg tar den opp å svarer -
Meg - hei!
Han- hei!
Meg - hva sk..
Han- jeg kommer him på fredag!
Meg - Jaaa!
Han - men jeg må legge på, strenge regler
Han - hade jenta mii
Meg - hadeeeArrh Brandon kommer hjem! Yes!
Jeg måtte få tenkene mine på Brandon igjen og ikke la Gaute ta over alle tankene.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Linnis valg
RomanceDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...