Selve dagen

83 4 1
                                    

Jeg stod forandre speilet, mens jeg prøvde å nå glidlåsen på den svarte og hvitekjolen min. " Trenger du hjelp ?" Spør Brandon mens han stiller seg ved siden av meg i speilet. Han holder på å fikse slipset. " Ja takk" sier jeg og snur ryggen til Brandon. Han drar den opp å kysser meg på halsen. Jeg snur meg og kysser han på munnen. I samme åpnes døren bak oss opp, og Leon kommer tilsynne med en bak seg. Gaute . Gaute står bak Leon. Shit. " Kom nå" sier Leon og går ut av hotellrommet igjen. Brandon løper etter Leon og kaster seg over han mens han ler. Jeg går ut døren og tar dørkorte BHen. Hva ? Gjør ikke alle det ? Jeg hører en latter bak meg. jeg snur meg å ser Gaute stå der å se rart på meg mens han ler. Jeg smiler narvøst. Og går til heisen. Gaute følger etter. " Du ser bra ut " sier Gaute i heisen. jeg smiler og snur meg mot han. " Takk likeså" sier jeg med et Glimt i øye. Dørene til heisen åpnes og vi går ut. Det strømmer med folk i lobbyen. " det er de " sier Gaute og drar meg i hånden. Han slepper den forsiktig før vi står med resten av gjengen. " Vi må vente på lemosinen" hvisker Brandon inn i øret mitt. Brandons familie har ikke litte penger for å si det slik. Nei, tvert imot. Faren er eier av et stort firma i utlandet og moren er lege.
Etter noen få minutter, sitter vi i limosinen til leons bryllup. Turen tar ikke mer en 10 min. Vi går ut av lemoen og går inn i den digre kirken. Vi sitter oss inn på en benk. Når jeg har sittet meg ned kommer Gaute ved siden av meg. " Kan jeg ? " Sier han og ser ned på plassen ved siden av meg. Jeg nikker og han setter seg. Brandon får ikke med seg at Gaute har sittet seg for han snakker med noen kompiser av Leon. Brandon snur seg og ser Gaute. Brandon snur seg og ser på meg før han lener seg mot øret mitt. " Går det bra ?" "Jaja" sier jeg og smiler til han.

Etter 1 time i kirken går vi ut på gresset utenfor kirken. Og venter på limoen. Jeg synst egentlig det er litt teit med alt den 'rik' stilen til brandons familie, men sier ingenting om det. Later heller som om jeg synst det er kjekkt.

Når limoen kommer kjører den oss direkte til bryllupsfesten. Festen er på en Strand. Det er helt nydelig. Når Jeg og Brandon går for å finner oss noe mat finner jeg fort ut av at det er absulut ingenting godt! Hjelp.. Jeg finner meg heller brus å går å setter meg med et bord. Jeg ser ut over stranden mens jeg drikker Pepsi Max. Brandon har begynt å snakke med noen folk. Jeg føler meg teit som sitter her alene. " Hvorfor alene ?" Sier Gaute si mens han setter seg på en stol ovenfor bordet jeg sitter på. Jeg smiler. " Maten suger " sier han mens han tenner en røyk. " Tulle du? " Sier jeg ironisk. " Kom" sier han og rekker meg hånden hans . Jeg ser bort på Brandon som er altfor opptatt av folkene rundt seg. Han vil ikke merke at jeg er vekke en gang. jeg ser opp på Gaute igjen og tar hånden hans. Vi går noen 50 meter vekk fra bryllupsfesten og kommer til en mc donalds. Jeg kjenner en varm glede i kroppen. Vi løper nesten inn. Vi bestiller oss to svære hamgurgere hver og setter oss ned å venter. Vi får nesten hamburgerene med en gang. Når vi har fått dem, setter vi oss på Strandkanten og spiser. " Takk " sier jeg og tar et stort bitt . Gaute ler og sier " bare hyggelig ". Stjernene på himmelen lyser sterkt i mørket over hodene våre. Når jeg har spist opp, legger jeg meg ned i sanden og ser opp på stjernene. Gaute legger deg ned ved sine av meg. Vi ligger slikk å ser på stjernene i cirka en halv time før vi hører en full Brandon rope på oss. Jeg reiser meg fort opp å går mot han. Jeg oppdager ikke at han er full før jeg er nærme nok, og kjenner lukten av arkohold. " Linni! Hvor har du vært " sier Brandon med en 'ful' stemme. " Jeg har bare vært her " sier jeg beroligende. Brandon kommer bort bestemt mot meg. Jeg står forvirret å ser på Brandon komme mot meg. Han tar å legger hendene sine hardt på kinnene mine og kysser meg hardt. Jeg prøver å dytte han vekk, men han holder for hardt. " Hey!" hører jeg Gaute si. Brandon reagere ikke en gang. Gaute løpet bort og drar Brandon vekk. " Hent noen " sier Gaute mens han strever med å holde Brandon tilbake. Jeg løp bort å ser Leon tømme noe brus oppi glasset sitt. Jeg løper bort til han og forklarer at Brandon er 'farlig'full. Leon går bort til Brandon som så vidt greier å stå. Han tar Brandon over skulderene. " Jeg tar han med til hotellet igjen" sier Leon skuffet. " Nei, jeg tar han du har jo bryllup " sier Gaute. " Sikker ?" " Jaja" sier Gaute og tar Brandon over skulderen. " Takk ! " Sier Leon og forter seg tilbake til festen. " Jeg blir med " sier jeg til Gaute. Gaute slenger Brandon i baksetet av en pickup. " Greit, sett deg inn" sier han og jeg setter meg inn. " Er det din?" Spør jeg imponert. " Ja, eller ? Jeg leier den siden jeg er her nede i Brasil, liker du den?" Sier Gaute og smiler lurt. " Den er jo drit kul" sier jeg overrasket. Gaute ler. Når vi kommer hjem til hotellet, går vi direkte opp til hotellrommet og legger ned Brandon i senga. " Brandon har lett for å drikke for mye" sier Gaute. " Hvordan vet du det ? " Spørte jeg overrasket. " Leon fortalte det" sier Gaute og ser på Brandon. Jeg ser på Brandon og sukker. " Du skal vel ikke sove her i natt? " Sier Gaute beskymret. " Hvorfor ikke?" Spør jeg nysgjerrig. " Tenkt vist han våkner ?" Sier Gaute mer beskymret. Jeg likte at Gaute var beskymret for meg. " Jeg har ikke noe annet valg " sier jeg. " Jo, du kan sove på mitt rom. Du tar sengen og jeg gjeste sengen" sier han bestemt. Jeg tenker grundige gjennom det før jeg følger etter Gaute. Gaute låser opp hotelldøren og slepper meg inn. Jeg kaster meg over senga. Etter bare 2 min sovner jeg.

Neste morgen -

Jeg ble vekkt av en hard banking på hotelldøren. Gaute våknet også og går mot døren. " Hvor er hun??" Hører jeg Brandon si beskymret mens han rev opp døren og dyttet Gaute til sides. Brandon kommer inn. " Åå, der er du" sier han og puster ut. Jeg går forsiktig ut av sengen. Når jeg tar av dynnen ser jeg at jeg sovnet med kjolen på. Kanskje det var like bra siden jeg hadde jo tros alt sovet i samme rom som Gaute. Jeg gikk mot Brandon og han mot meg. Han klemte meg og ba om unkyld. " Det var ikke din feil " sier jeg beroligende. " Jo" sier Brandon skuffet. På vei ut visker jeg " takk" til Gaute som står forvirret å ser på meg og Brandon gå ut døren.

Linnis valgWhere stories live. Discover now