Hjemme fra Brasil

70 3 0
                                    

Etter en LANG tur i Brasil, kom jeg endelig hjem til gode kalde Norge igjen. Det hadde skjedd mye på ferien som jeg helst bare ville glemme. Jeg vet også at jeg egentlig bør holde meg til Brandon, og holde meg unna Gaute. Men det var jo UMULIG, han var jo overalt!

"Hade! Jeg går på skolen" ropte jeg ned til mamma i kjelleren. Jeg tok på meg en svart skinnjakke og gikk ut døren. Jeg åpnet garasjeporten og leide ut motorsykkelen. Jeg tok på meg hjelmen og satt meg på. Jeg startet motoren og kjørte ut på veien. På vei til skolen merket jeg at veien var stengt og at jeg måtte ta en omvei. Jeg snudde og kjørete ut på en annen vei.
Akurrat når jeg var kommet meg ut på den andre veien, kjørte en svart motorsykkel rett forbi meg. Jeg kjente konkurranse ingstinget mitt gjennom hele kroppen. Jeg satt opp farten og kjørte fort forbi den svarte motorsykkelen. Jeg snudde meg å se på den svarte motorsykkelen som kjørte bak meg. Den prøvde å komme forbi men jeg kjørte slik at han ikke hadde sjans. Jeg lo mens jeg kjørte forand motorsykkelen. Etter en stund kjørte jeg inn i en sving, svingen førte rett til bak skolen. Jeg parkerte motorsykkelen bak skolen og gikk in bak veien. Jeg merket fort at jeg var på feil sted med en gang jeg gikk inn i den ukjente gangen. Jeg gikk ned gangen da jeg kunne høre noen komme. Jeg snudde meg å så to jenter komme ned i gangen. " Hva gjør du her ? Går ikke du i 10.klassen?" Spørte den enne brunneten til meg overlegent. Jeg kjente igjen den stygge fjeset. Det var Natalie. En mega bitch som går i samme klasse som Brandon. Hun har prøvt seg på han mange tusen ganger selvom han er sammen med meg. Jeg hatet hun av alt på jord.
" Ja, jeg går i 10. " Sier jeg å smiler stygt til henne. " Så hva gjør du her på vidergående ?" Sier hun surt . " Ville bare se det stygge trynet ditt" sier jeg og smiler mens jeg snur og går mot døren. "Forstår ikke hva Brandon vil med den lille drittungen der" sier Natalie sint. Jeg snur meg og smiler før jeg river opp døren og går ut.

Hvordan klarte jeg og gå feil? Jeg hører skoleklokken ringe. Heldigvis er det ikke langt til ungdomsskolen het fra så jeg leier motorsykkelen og perkerer den, før jeg løper inn til timen. Gjennom hele timen tenker jeg bare på hvor bitch Natalie egentlig er.

Timen er slutt og alle går ut av klasserommet. Jeg og Nora går ut å setter oss på noen benker rett utenfor skolen. " når er det Brandon skal ut i militæret? " Spør nora forsiktig. " Om to dager." Sier jeg skuffet. 5 min etter ser vi Gaute kjøre forbi i en svart motorsykkel. Han stopper og sier " bra kjørt " før han kjører videre igjen. Det er da det går opp for meg. Motorsykkelen jeg kap-kjørte med var han. Jeg små lo litt for meg selv før jeg forklarte alt til nora.

Klokken ringt inn og jeg gikk til garderobene. Vi skulle ha gym. Jeg var den første jenta ut på fotballbannen. Jeg satt meg ned på kunstgrasset, da jeg hørte noen komme leende mot meg. Jeg snudde meg og det kom tre gutter mot meg. En av dem var Gaute, de andre viste jeg ikke hvem var. Jeg snudde meg fort for å ikke få øyenkontakt. " Halla snuppa! " Sier han enne. Jeg reiser meg opp og ignorere det bare. " Er du døv?" Sier han surt. Jeg snur meg å ser at han kommet mot meg. Jeg snur meg fort å begynner å gå mot guttene i klassen som spiller fotball litt lengre vekke. Men plutselig tar han meg på rompa! Jeg snur meg fort rundt. " Hva i helvete ?" Roper jeg i trynet hans. Da begynner han bare å le. Jeg kjenner sinne i hele kroppen. Jeg tar til å spenne han i magen. Han legger seg ned på baken i vondhet. Jeg snur meg å ser på Gaute. Han står bare der å ler. Jeg ser gymlæreren komme og løper bort til han. Gaute sitter i skuret og ser på hele gymtimen. Han skulker vel som vanlig. Når timen er ferdig går jeg mot garderobene igjen. "Vent" roper Gaute og kommer løpende mot meg. Jeg snur meg og smiler vennlig. " Det så vondt ut det du gjøre med per" sier Gaute og ler. Jeg begynner også å le. Gaute følger meg helt til garderobe dørene. " Det var gøy å snakke med deg linni" sier Gaute og går mot fotballbannen igjen. Jeg smiler og lukker opp døren til garderoben.

Skolen er slutt å jeg går mot motorsykkelen min, da jeg ser noe helt nydelig. Brandon står der med roser i hendene. Jeg smiler og løper bort til han. Han smiler og gir meg blomstene. Jeg et egentlig litt guttejente, men akurrat detter her var nydelig! Brandon gir meg en klem mens han kysser meg på hode. Vi kjøre hjem sammen.

Jeg slenger av meg skoene og jakka når jeg kommer inn i gangen. Mamma kommer ut av kjøkkenet. " Hei" sier hun og går ned i kjelleren. Jeg løper opp på rommet mitt.
Etter noen episoder av favoritt serien min får jeg en melding.

Gaute : jeg trenger og snakke med deg!

Linnis valgWhere stories live. Discover now