Bradons pov -

62 4 0
                                    

Når jeg var på flyplassen kunne jeg se begge foreldrene mine komme mot meg. Jeg gikk bort til dem og ga mamma en klem. Jeg så etter Linni, men hun var ikke til se. " hvor er Linni?" Sier jeg forvirret og ser på dem. " Jeg fikk ikke tak i henne " sier mamma og ser leit på meg. Vi går ut av flyplassen og setter oss i bilen. På vei hjem ringer det. Jeg tar opp mobilen og ser at Gaute ringer? Hva faen tenker jeg mens jeg svarer. " Hey du Brandon, Linni er på sykehus. " hæ? Hvordan ? " " Bare kom " sier Gaute å legger på. " Kjør til sykehuset " roper jeg . " Jada hvorfor?" Spør mamma. " Linni er der" sier jeg. "Ånei " sier mamma og ser urolig på meg. Mens vi kjører begynner tanker om at det er Gaute som har gjort noe mot henne å strømme gjennom hjernene. Faen skal drepe han.

Jeg hopper ut av bilen før den har stoppet skikkelig og løper inn. Jeg ser Gaute sitte med hode mellom beina og ser ned i bakken. " Hva har du gjort ?" Roper jeg til han mens jeg går bestemmt mot han. Gaute reiser se forvirret opp å ser rart på meg. " Jeg har da faen ikke gjørt noe" sier Gaute og holder henne i lufta. "Hvor er hun?" Spør jeg etter på. Der sier han å lekker på et rom med et skilt hengende på døren. Ingen adgang står det med store røde bokstaver. Faen. " Jeg må inn å se henne" " faen tror du ikke jeg har prøvd" svarer Gaute og himler med øynene. " hvorfor er du her egentlig" spør jeg uten videre. " jeg er jo faen meg vennen hennes jeg og" sier han surt. " Okey ro'an " sier jeg.
" Vi går inn" sier jeg og ser på Gaute. Gaute ser ført forvirret ut, men blir fort med. Vi går bestemt mot døren og lukker den opp. Det er ingen i rommet utenom Linni som ligger fredelig ved vinduet. " Linni!" Sier jeg og går mot henne. Jeg holder handen hennes inntil brystet mens jeg kysser den. Linni ligger helt bevisstløs. Gaute står ved døren og holder vakt, men det ser mer ut som han har lyst å gå bort til Linni. Plutselig rører Linni litt på seg. " Linni?" Sier jeg mens jeg holder inne tårene. " Brandon?" Sier hun svakt og hoster. " Linni!" Sier jeg og kysser hånden henna. " hei gutten min " sier hun mens hun prøver å smile. Jeg kjenner en tåre renne ned kinnet. Gaute står å ser på fra døren. Plutselig kommer det inn først innen en lege og så to til. " Hva gjør dere her" sier den første legen strengt. " du kan ikke forvente at vi skal vente der ute!" Brøler Gaute opp i trynet til legen. " Ut!" Sier han tilbake. " Han har rett! jeg lar faen ikke kjæresten min ligge her døende" brøler jeg. " UT " sier alle strengt. " Ikke faen " sier Gaute. da kommer det inn tre livvakter. Først tar de Gaute. " Faen slepp! Helvete!" Sier han mens han blir dyttet ut av rommet. Den tredje kommer mot meg og tar hende mine bak på rykken. " Helvete! Slepp!" Roper jeg mens jeg blir skubbet vekk. " LINNI!" Roper jeg rett før dørene blir lukket.

" Faen " sier jeg og setter meg ned. Så plutselig kommer den enne legen ut å sier en av oss kan komme inn. " Bare en?" Spør Gaute stresset. Jeg reiser meg. " Hva faen ?" Sier Gaute. " Der er jo faen ikke din dame" sier jeg. Gaute kaster armene i luften. " Kom med meg" sier legen og føler meg inn til Linni. "linni.." Sier jeg mens jeg setter meg ned ved siden av henne. Linni ligger besvistløs. " Vi har ikke fått noen resultater ennå desverre" " jo her " sier den enne legen til den andre. Legen leser høy opp mange ord, men det eneste jeg får med meg er at hun var heldig, og at hun snart ville komme hjem igjen. " Takk" sier jeg til dem, men ser ned på Linni. " Brandon?" Hører jeg Linni si. Jeg ser henne inn i øynen og smiler. " Jeg er her" sier jeg mens jeg smiler. " Jeg har savnet deg" sier hun og tar hånden sin på kinnet mitt. Jeg kjenner tårene komme og kjemper hardt for å ikke gråte. Mann deg opp sier jeg til meg selv mens jeg ser ned i øynen på linni. " Legg deg ned ved meg " sier Linni og lager plass. Jeg legger meg ved siden av henne og legger armen min over skuldrene hennes. Hun legger hode sitt på brystet mitt og tar hånden min. " Ikke forlat meg" sier hun rolig. " aldri" sier jeg og kysser henne på pannen.

Linnis valgWhere stories live. Discover now