Neste dag -
Jeg våknet av vekkeklokken. Jeg reiste meg og bestemmte meg for at jeg skulle holde meg unna DRAMA denne uken.
Det hadde vært altfor mye drama sist! Arg ble helt kvalm av drama egentlig.Jeg gikk til skolen med Ole denne gangen. Ole og jeg pleier egentlig ikke å gå sammen til skolen sammen, siden vi begge har kjærester å vil heller gå med de. Hahaa.
" Linni " roper Gaute et lite stykke vekke fra. Han står å vinker meg bort til han og motorsykkelen. Jeg stopper og snur meg til Ole. Ole himler med øynene mens han sier " hade". Jeg smiler og løper bort til Gaute. " Halla " sier han mens jeg setter meg oppå. " Hei" sier jeg og smiler. Han kjører meg helt inn i skolegården før han kjører videre igjen. Når jeg går av motorsykkelen begynner folk å snakke til hverandre mens de ser på meg. Jeg kan høre folk 'hviske' til hverandre " ny type? " " Er ikke han 18" " hore". Jeg bryr meg ikke. Jeg vet sannheten det vet ikke det. Jeg bare ignorere all hviskingen og går heller til nora og Espen og setter meg. " Var det Gaute ?" Spør nora nysgjerrig. " Ja " . " Hvor er Brandon ?" Spør Espen. " Ja, hvor er han" spør nora rett etter. " militæret " Sier jeg mens jeg prøver å smile. Funker lite..
Første time har snart begynnt og jeg går i gangen på vei mot klasserommet. På vei til klasserommet kommer det en stor gjeng med 98'ere gutter mot meg. Jeg ser ned i bakken mens jeg går mot dem. " Er det ikke dama til Gaute ?" roper den enne gutten til de andre. Jeg begynner å gå fortere, men kommer ikke langt før de står rett forand meg og ser på meg. Faen hvor er nora. " Halla dama til Gaute" sier han enne og de andre ler. Jeg ser opp på alle ansiktene som ser på meg. De er ca 5 gutter. Hjelp. " Var det linni du het" sier en av dem. " Ja " sier jeg og smiler irritert. " Hahah han hadde rett, hun er deilig" sier den enne og ler. Jeg smiler mens jeg rynker pannen. " Hvordan kjenner dere Gaute" spør jeg. Da begynner alle å le mens de roper " han er jo helt konge". " Og du er jo helt dronning" sier han enne. Jeg klarer ikke å holde inn latteren når jeg hører det. " Kom gutter vi må komme oss bannen." Sier han enne. " hade " sier resten av gjengen. Jeg begynner å le. For en hyggelig gjeng tenkte jeg for meg sjøl mens jeg gikk mot klasserommet igjen. Even går ved siden meg. " Linni hvem var de ?" Spør Even fra klassen helt random. " I don't know " sier jeg og smiler. Han begynne og le " er du sammen med Gaute " spør Evan. " Nei? Jeg er forsatt sammen med Brandon " sier jeg og rynker pannen. " Brandon? Er ikke han i militæret ? " Spør Evan nysgjerrig. " Så nysgjerrig du var da" sier jeg og ler. " men jo, han reiste igår " sier jeg . " Åja okeyda " sier Evan of smiler. Vi går inn i klasserommet og setter oss ved siden av hverandre. Jeg og Even er egentlig ikke så gode venner.
Timen begynner og varer i noe som føles som en evighet. Når timen er slutt, går jeg ned i garderobene for å skifte til gym klær. Jeg går ut snarveien bak skolen. Når jeg går bak skolen kan jeg se Gaute og tre andre stå å røyke utenfor. Gaute snur seg og ser meg. " Hey!" Sier han. " Hei " sier jeg og går mot dem. " Hils på : Anders , Ole og Peter" sier han stappet røyken i kjeften. " Hei " sier jeg forsiktig " hei " sier de på likt. " Men jeg må komme meg videre jeg snakkes" sier jeg å små løper bort til bannen som ligger et stykke vekke.
Når jeg kommer til bannen er allerede gymtimen begynnt. Jeg springer rundt bannen med de andre og latersom ingenting. Jeg kommer alltid unna meg det.Siste time er ferdig og jeg går ut på skolegården for å lete etter Nora. Jeg klarer akurrat å se den hvite jakken og det rosa skjerfet i en gjeng lengre vekke. Jeg går mot gjengen. " Du kan ikke bare gjøre sånn " roper nora sint til Emely. " Hva skjer ? " Spør jeg nysgjerrig. " Den lille bitchen der borte har hatt Espen altfor lenge" sier Emely surt og overlegent. " Jeg BITCH? Greit.. Heller det en en sånn HORE som deg " Sier Nora og smiler. emely kommer nærmere Nora. Nors står helt i ro føre hun spytter Emely rett i tryne. Emely skriker og snur seg mot Kristine som ser stygt på Nora. Kristine går stiller seg forand Nora. Da stiller jeg meg forand Nora og smiler stygge til Kristine mens hun tar noen skritt tilbake igjen. Espen kommer bestemt mot oss. "Faen" hvisker Nora. " Hva faen skjer her ?" Sier Gaute litt små sint. " Hun spyttet meg i fjeset " sier Emely mens hun latersom hun gråter. " Kødder du meg meg ? " Sier Nora irritert til Emely. " Er det sant ? " Spør Espen meg. " Ehh.. Kanskje" sier Nora forsiktig. " Hahah konge " sier Espen og kysser Nora. Jeg begynner å le av overraskelse. Emely står der bare å gaper. Vi snur oss for å gå, men på veien snur jeg meg smiler styggt til henne.
Mens jeg går med Espen og Nora ser jeg Gaute komme kjørende inn på skolegården. Han stopper sykkelen og går av. Og så tenner han selvfølgelig en røyk.. Han bør virkelig slutte! Jeg seier hade til de andre før jeg små løper bort. Jeg gjemmer meg bak ryggen hans og tar han hardt på skuldrene. Han stykker og slår med uhell armen sin i fjeset mitt. " Shit! Linni gikk det bra ?" Sier Gaute urolig. Jeg holder meg forand der han traff meg og begynner å le. Da begynner også Gaute å le. Jeg reiser meg og setter meg oppå motorsykkelen. Så kjører vi ut på veien. " Må du rett hjem? " Spør Gaute mens vi kjører. " Ehm, nei?" Sier jeg nysgjerrig. Gaute sier ingenting og kjører ned en bakke. Vi kommer til et sted jeg aldri har vært på før. Det er nesten ingen hus her jo tenker jeg for meg selv mens vi kjører lengre inn i ' nabolaget '. Vi stopper forand et hvit hus. " Hvem sitt hus er det ?" Spør jeg og går av motorsykkelen. " Det er onkelen min sitt jeg skal bare hente noe " sier han og smiler. Jeg smiler tilbake. " Vent her " sier han og løper inn. Mens jeg står der og venter hører jeg en bil komme bak meg. Jeg snur meg og ser en svart pickup kjøre i rettning hvor jeg står. Jeg vurderer å flytte meg, men bilen stopper rettforand meg. ut kommer tre gutter på ca samme alder som meg. jeg snur meg og tar opp mobilen for å unngå kontakt. Gaute kommer ut døren og jeg hører guttene si stresset til hverandre " faen der er han, sett deg i bilden igjen" jeg snur me mot guttene som setter seg inn i pickupen igjen. Hva var det for noe?
Sorry for dårlig del! Men skal bli bedre😊 håper jeg 😶
YOU ARE READING
Linnis valg
RomanceDette er forsettelse på den første boken Dette skjer 2 år etter den første boken Linni og Gaute har gjort det slutt. Etter bruddet flyttet Gaute med faren til London i et år pga farens jobb. Og linni finner det hun tror er hennes livskjærlighet, B...