10 år sennere

74 8 3
                                    

Gautes POV.

" Jonas" Roper jeg, mens jeg løper etter han. Jeg løfter han opp. " nå får vi snart se mamma igjen" sier jeg og setter han ned på fange mitt. " og Eva" sier Jonas og smiler stort. " Japp " sier jeg og smiler tilbake. Sykehusdøren lukkes opp, og vi reiser oss opp. " hei " sier Linni stille begeistret. " hei " roper Jonas og løper bort og klemmer foten hennes. " du må ikke vekke Eva, Jonas " sier jeg og ler. " takk for du tok han med ut imens jeg pakket" sier Linni og kysser meg på kinnet. " no problem " sier jeg. " Jonas, jeg hører du skal ha selskap!" Sier Linni til Jonas og setter seg ned på huk. Men før hun setter seg gir hun meg Eva. " ja!" Svarer han begeistret. " hvor gammel blir du da?" Sier Linni og ser først opp på meg så Jonas. " vist mamma hva jeg lærte deg " sier jeg stolt. Jonas viser peace tegnet, og sier stolt " to". " wow " sier hun imponert og klemmer han.

Linnis POV

Mens vi kjører hjem, ringer Nora.
" hei" sier jeg
" hei, jeg henter først Kasper i barnehagen. Så henter jeg kaken Ok?" Sier hun stresset.
" helt greit, du har god tid. Klokken er bare 2" sier jeg og ler.
" skulle vi ikke komme kl 2?!" Sier hun enda stresset.
" halv 4 " hører jeg Markus si i bakgrunnen.
" sariøst ?" Svarer Nora Markus.
" halv 4 ja " sier jeg og ler.
" å men.. Det går det jo bra" sier Nora fornøyd.
" hade " sier jeg og legger på.

" fremme " roper Jonas, når vi parkerer bilen foran huset vårt. " tar du han så tar jeg henne?" Sier jeg og går ut av bilen. " Japp" sier han og går ut av bilen. " hei" sier jeg til Eva og smiler.

Jeg gir henne til Gaute, som går opp å legger henne i sengen. " tante Nora!" roper Jonas inne fra gangen. Jeg legger fra meg cupcakes'ene og setter dem ned på spise bordet, og går ut i gangen. " hei!" Roper Nora og kommer mot meg med Kasper på hoften. " hei!" Roper jeg tilbake og gir henne en klem. " hvor er lille Eva ?" Spør hun spent. " opp på rommet, bare løp opp" sier jeg. Nora smiler begeistret og løper opp trappene. " hei kompis!" Sier Markus og gir Jonas en gave. " onkel!" Roper Jonas og gir Markus en klem. " se mamma!" Roper Jonas og viser meg pakken. Jeg setter meg på kne og ser på pakken. " legg den med spise bordet du" sier jeg og reiser meg opp igjen. " hei " sier Markus og ser seg rundt, med et smil om munnen. " hei " sier jeg og gir han en klem. " det er blitt fint her inne " sier han overrasket og glad. " takk" sier jeg stolt.

Markus setter seg i benken med Gaute. Det ringer på og jeg åpner. " hei!" Sier Emma smilende når jeg lukker opp døren. " hei!" Sier jeg og klemmer henne. " tante er her " roper jeg inn i stuen. Da kommer Jonas løpende. " hei!" Sier Emma og setter seg ned på huk. Jonas løper som et lyn inn i armene til Emma. " tante Emma " sier han og tar imot gaven. " takk for du kom " sier jeg og gir henne en klem.

Vi setter oss i stuen alle sammen. " kom å sett deg her tøffen" sier broren til Gaute, cezary. Johns setter seg i fanget hans.

Mens vi spiser kake, kommer Gaute inn i rommet med lille Eva. " Tnåå" kommer det fra stuen, når jeg tar imot henne. Jeg snur meg og smiler til dem, snur også Eva mot dem.

"Ding dong!" Kommer d fra døren. Gaute går ut å lukker opp. " hei! " hører jeg Isac og Jørgen si. " hei " svare Gaute overrasket. " kom inn" roper jeg. De kommer inn med en stor gave i hendene. " takk!" Sier Johns når han får gaven. " så koselig " sier jeg og smiler.

( 1 år senere )

" Linni kom" roper Gaute fra bilen. " 2 min" sier jeg og tar et siste forvell med barna mine. " hade " sier jeg og kysser dem begge på hode.
Gaute tutter med hornet, og jeg løper og hopper inn i bilen. " jeg her en overraskelse" sier han og ser lurt på meg. Jeg smiler forvirret på han og ler. Vi kjører ikke lenge før vi er fremme, hos mamma og pappa?.. " hva gjør vi her ?" Sier jeg og ser på han. Han smiler lurt og går ut av bilen og lukker opp til meg. " overtakelse " sier han med jazz hender. " Gaute" Ler jeg glad og kysser han. Jeg holder rundt han, mens jeg ser ned på de gammel motorsykkelene våre. " kom igjen" sier han og ler. Han løper bort å hopper opp sin. Jeg gjør det samme bare på min. " klar ?" Sier han og ser på meg, mens han starter den. Jeg nikker og kjører fort ut på veien igjen. Vi kjører ved siden av hverandre. Helt til vi kommer til en motorvei, da kjører han forbi meg. Jeg ler og gasser på, slik at jeg kjører forbi han. Slik holder vi på helt til Gaute vise tegn, at vi skal inn en vei. Han leder oss. Vi kjører enn kjent vei.. Jeg husker veien, men ikke hvor den fører! Jeg irriterer meg over det helt til vi kommer frem. Jeg stopper motorsykkelen og går av. Jeg ser rørt på Gaute som kommer mot meg. Han kysser meg på pannen. " husker du?" Sier han og ler. " selfølgelig " sier jeg og smiler. Vi vår på bensin stasjonen.. Den gammel som ikke var i bruk lengre, det var stede vi fikk følelser for hverandre. " husker du når vi sov på taket?" Sier han og peker opp på taket. " jeg blir helt rørt jeg" sier jeg og ler. " kom vi klatrer opp" sier han, og drar meg med seg. Vi klatrer opp å ser rundt oss. " men du?" Sier plutselig Gaute bak fra. " ja " sier jeg lykkelig og snur meg. Og når jeg ikke kunne tro jeg kunne bli lykkeligere står Gaute bak meg på kne. Jeg smiler til han.
" Linni? Vil du bli min?" Sier han og tar fram en ring.

The end <3

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Aug 23, 2015 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

Linnis valgTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang