IKKE DU OGSÅ

68 6 0
                                    

" Linni! " Hører jeg Nora rope utenfor døren. " Nora? " " Kom!". Jeg reiste meg kjapt opp fra senga og tok på meg noen klær som hang på en stol i rommet. Jeg kledde fort på meg og rev opp døren. " hva er det? Og hva gjør du her ?" Spør jeg anpusten. " vi skulle jo gå til skolen sammen" sier Nora forvirret. " stemmer " sier jeg overrasket. " kjapp deg" " jada!" Sa jeg og løp ned trappa og inn på kjøkkenet. Jeg åpnet kjøleskapet å tok ut et eple som jeg stappet i kjeften mens jeg løp bort til gangen for å ta på meg jakke og sko. Mens jeg tar på meg sko hører jeg en bil parkere utforbi døren. Nora går bort til vinduet. " hva gjør Gaute her?" Spør hun. Jeg knytter ferdig skoene og går mot vinduet. Jeg smiler og går ut til han. Nora føler etter. Gaute går ut av bilen og sier " hey " og smiler til meg og Nora. " Sett dere inn" sier han og setter seg inn i bilen. Nora ser imponert på meg mens jeg setter meg inn.

Når vi fremme stopper Gaute bilen og vi går ut. På vei ut hoster Gaute falskt. Jeg snur meg og kysser han på kinnet. Da smiler han fornøyd etter på og kjører videre. " Er dere sammen eller noe sånn ? " Spør Nora overrasket. Jeg svarer ikke, begynner bare å smiler lurt. Da himler Nora med øynene og begynner å le.

( senere )

" Friminutt" sier samfunnsfag lærer vår. Jeg og Nora går ut sammen mens vi snakker om festen til Sander som er på fredag. " Skal du gå?" Spør jeg Nora mens vi setter oss ned utforbi skolen. " ja selvfølgelig! Skal ikke du?" "Joda jeg skal" sier jeg og smiler.
" Er det han nye gutten " sier Nora og ser diskré bort på en høy borte med Espen og de. " har vi fått en ny gutt i klassen?" " I C klassen".
" Han var litt søt " sier jeg og smiler til Nora. " jeg får han til å komme hit" sier Nora raskt og begynner å rope på Espen. Da kommer Gjengen til Espen bort til oss. " hey " sier han og kysser Nora. " hei, jeg er Simen" sier Simen ( den nye gutten ) og smiler. " Linni " sier jeg og smiler. " jeg er Nora !" Sier Nora fornøyd og smiler. " jeg vet, Espen har snakket mye om deg" sier han og ler. Espen ser lurt på Nora før de begynner å kysse igjen. " bli vant med det" sier jeg til Simen og himler med øynene.

Når skole dagen er over går jeg ut i skolegården og venter på Gaute. Når jeg har ventet i 20 min prøver jeg å ringe han, men ingen svarer. Jeg bestemmer meg for å gå bort til gymnaset for å sjekke om han er der. Når jeg er fremme er det helt øde. Jeg går skuffet tilbake, men stopper brått da jeg hører klapping og buing bakfra skolen. Jeg går bak skolen og ser mange folk som har stilt seg i en ring. Jeg kjemper meg gjennom ringen og ser Gaute ligge på baken mens en gutt spenner han. Plutselig klare Gaute å reise seg opp å begynner å slå gutten til han detter på bakken og Gaute begynner å spenne han i magen. Jeg ser overrasket på Gaute mens han holder på, men han ser meg ikke. Til slutt klarer jeg ikke å holde meg lengre ! Jeg løper foran Gaute mens han holder på å spenne han i magen. " hva driver du med ?!" Spør jeg skuffet. " hold deg unna Linni" sier Gaute å prøver å dytte meg til siden. Jeg ser på hele Gaute at han er drit sur. " Gaute slutt!" Sier jeg strengt mens jeg prøver å dytte han forsiktig vekk. Jeg latersom jeg ikke er redd for han akkurat nå, men egentlig er jeg drit redd for hva han kan gjøre mot meg akkurat nå. "Gå Linni jeg vil ikke skadde deg! " Sier Gaute strengt til meg og dytter meg vekk. så begynner han og slåss igjen. Jeg gir meg ikke så lett tenker jeg mens jeg kaster meg inn i ringen igjen, men denne gangen spenner Gutten meg rett i magen slik at jeg faller om. det var egentlig meningen at han skulle spenne Gaute men traff meg i stedenfor. Jeg klarer ikke å reise meg. " hjelp henne" sier Gaute til Tom og Miki. Begge hjelper meg opp mens Gaute legger gutten ned i bakken og begynner å slå til han. Så gidder ikke Gaute lenger så han reiser seg opp å spytter på gutten som ligger nede på bakken. " Linni går det bra !" Spør han mens han kommer løpende mot meg. " hva feiler det deg ?" Spør jeg skuffet. " hva?" " hvordan i helvete klarte du å komme deg i en så stygg slosskamp?! Du bør holde deg unna slik har jeg sakt!" Sier skuffet og reiser meg opp. Gaute sier ingen ting ser bare på meg. " du kunne blitt alvorlig skadet Gaute!" Sier jeg sint og går. " ikke gå fra meg!" Sier Gaute og tar tak i armen min. Jeg snur meg overrasket. " ikke du også! " Sier jeg skuffet og drar til meg armen. " det var ikke meningen" Roper Gaute etter meg mens jeg går.

Mens jeg går ser jeg Jentene fra kebab-sjappa komme mot meg. " nå er han vår " sier hun ene og smiler stygt til meg. " Bryr meg ikke lengre". Da stirrer de overrasket på meg mens jeg går videre.
Jeg vil virkelig ikke at det skal skje noe med Gaute! Men han ber jo om det når han blander seg oppi så store slåsskamper! Og at han bare dytter meg til siden når jeg prøver å stoppe han fra å bli skadet!

Linnis valgHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin