POV Matthy
Er zitten in de auto onderweg terug naar huis. Ik ben echt tering blij dat we weg zijn uit het ziekenhuis. Ik ben daar echt getraumatiseerd van door dat Robbie gebeuren en nu sara. Echt ik wil daar echt nooit meer van mijn leven komen. Ik hoop ook echt dat ik daar nooit meer ga hoeven komen. Ik heb helemaal genoeg van het ziekenhuis. Maar goed Robbie rijd en ik zit samen met sara achterin. Hij heeft de radio extra hard gezet. Het liedje 'I love it' staat op. Sara zingt uit volle borst mee. "I GOT THIS FEELING ON A SUMMER DAY WHEN YOU WERE GONE! I CRASHED MY CARE IN TO A BRIDGE!" "Jezus kan het iets zachter?" Vraagt Robbie. "Wat dacht je van nee." Zegt ze en ze zingt lekker verder. Ik moet wel lachen alleen Robbie is er niet zo blij mee.
We komen thuis aan. "Ik heb eigenlijk best wel honger." Zegt sara. "Nou vindt je het gek. Je hebt amper gegeten de laatste tijd." Zegt Koen. "Ohja nou ik vind wel iets lekkers." Ze rent naar de keuken. Ik loop haar achteraan. Ik weet niet wat ze aan het doen is maar ze pakt heel veel spullen. Niet perse allemaal eten maar ook gewoon heel random een pak meel. "Wat ga je maken?" Vraag ik nieuwsgierig. "Ik weet niet of je het kent maat het is een soort van cake in een mok, het is tantoe lekker en er zitten veel suikers in. Dus daar krijg ik meer energie van." "Ik weet niet maar het lijkt niet alsof je te weinig energie hebt." Zeg ik terwijl ze nog net niet door de keuken heen springt. "Ik weet niet wat ik heb. Maar ik ben gewoon blij." Zeg ze. Ze pak ook nog Nutella. Ja joh zo komt ze wel snel aan genoeg calorieën.
Ze doet eerst een eitje in een mok. "Wacht ik wil ook." Zeg ik snel. Ze geeft me een mok aan. "Oke dan doe je mijn maar na." Ze klopt het eitje een beetje met gewoon een vork. Dan schept ze twee lepels Nutella erbij. Ze roert het er helemaal door. Wat bij mee weer niet lukt. Want ja ik kan niet koken ook al is dit niet echt koken. "Geef maar hier." Zegt ze. Ze roept het er echt in nog geen 10 seconden goed doorheen. Dan gooit ze twee lepels bloem erbij en een halve lepel cacao poeder. Ook weer roeren en dan in de magnetron. Na anderhalve minuut gaat het piepertje af. Ze haalt de mokken eruit en geeft me een mok. "Alsjeblieft." Zegt ze. "Dankjewel." Zeg ik terwijl ik een lepel pak.
We lopen naar de woonkamer en ploffen op de bank. De rest zit daar al. "Wat de fuck hebben jullie nou weer?!" Zegt raoul. "Ik weet het eigenlijk oook niet. En we gaan nu kijken of het lekker is." Ik douw een hap in mijn mond. Tering dit is lekker. "Jezus dit is echt fk lekker." Zeg ik. "Ik wil ook proeven." Koen rukt de mok uit mijn handen en neemt een hap. "De tering dit is zeker lekker." Zegt ie. Ik pak hem weer terug en eet hem rustig op. Het is al 23:12 dus het lijkt wel tijd om te gaan slapen. "Zo ik ga slapen. Dus Joe Joe." Ik sta op. "Ik ga ook slapen." Zegt Koen. Raoul, Lieke en Robbie gaan ook slapen. "Ja dikke doei dat ik weer alleen hier blijf." Zegt sara. Ze kijkt ons 'boos' aan. "Nou dan ga je toch ook lekker slapen." "Ja maar daar heb ik geen zin in." "Dan kijken we nog even een stukje van the maze runner." Zeg ik. "Oké." Ze loopt met me mee.
Ik plof op bed en sara komt naast me zitten. Ik pak mijn laptop en log in op Disney+. Ik zoek de film en zet hem aan. Het begin met echt een geweldige scène waarin Thomas en de andere Minho gaan bevrijden. Ook wel een scène waar veel in word geschoten. Sara kruipt achter me. "Kijk het is niet eng maar ik hoef al die lichamen niet te zien hoor." Zegt ze. "Ja oké dat snap ik nog wel ergens." Zeg ik. We kijken een stuk verder. Ze komen nu in de film bij een tunnel waar ze dan zo doorheen moeten. Ze rijden met die auto zo naar binnen. En ja hoor allemaal van die rare zombie dingen. "Gadverdamme wat een Gore beesten zijn dat." Zegt sara en ze faked also f ze over der nek gaat. Ik schiet in de lach. "Wat ga jij lachen het is gewoon tering goor." Zegt ze heel serieus. "Sorry hoor." Zeg ik snel. "Oké oké dan is het goed." En ze kijkt gefocust naar de film.
De film is net alfgelopen en sara zit nog net niet te janken. Ik doe echt mijn best om niet te lachen. "Wat ga jij weer lachen dan. Die is gewoon zielig." Ja nu kan ik mijn lach echt niet weer in houden. Ik begin te lachen. "Niet lachennn!" Zegt ze. Ik moet nog harder lachen. "Neee dat is niet leuk. Dat was zielig." Ik kijk haar aan en probeer heeft serieus te kijken. Dan trekt ze een pruillip. Ik schiet opnieuw in de lach. Maar dit keer kan sara mee lachen.als we allebij een beetje uitgelachen zijn zet ik de laptop uit. "Ik ben toch wel een beetje moe geworden denk ik." Zegt ze. Niet veel later gaapt ze. "Niet een beetje maar heel erg volgensmij." Zeg ik. "Bla bla bla." Ze loopgraaf mijn kast. "Waag het niet om mijn kleding te jatten." Schreeuw ik haar na. Ik weet zelf ook kwel dat dat gaat gebeuren. Want ja waarom zou ze anders naar mijn kast lopen. Niet veel later komt ze mijn kast uit. En ja ik heb een inloop kast. Even voor de duidelijkheid. "Oeps." Zegt ze als je aan komt lopen in mijn trui. "Ik wil hem wel terug. Die andere trui heb je ook niet terug gegeven." Zeg ik heel serieus. "Ik zal er even over na denken. Uhhhhmmmmm nee." Zegt ze. Ze stapt weer in bed. "Uhmm ja." Ze ik. "Ik kijk morgen nog wel. Nu wil ik slapen anders ben ik morgen helemaal moe." Ik la een arm om haar heen en ze valt al snel in slaap. Ik daar in tegen kom niet in slaap. Ik ben opeens helemaal wakker. Erg kut dit weer. Ik draai nog een paar keer om en het lukt dan eindelijk om in slaap te vallen.
De volgende ochtend
Ik word wakker en niet heel verrassend is sara al wakker. "Goede morgen." Zegt ze als ze ziet dat ik wakker ben. "Hmm." Is het enige wat ik er uit krijg. "Kom op het is al 11:30 dus je moet er wel even uit komen." "Nee ik ben vrij dus ik doe lekker zelf wat ik wil." "Oké doei." Ze staat op van mijn bureau stoel en loopt naar de deur. "Nee kom nog ff liggen. Das gezellig." "Nee ik heb met Elin afgesproken dus ik moet zo gaan. Ohja ik neem je auto mee. Tot straks." Zegt ze. Nog voor dat ik iets kan zeggen is ze weg. Ik spring uit bed en ren naar de woonkamer. "Wacht ga je met mijn auto?" "Ja dus doei." "Ho ho ho-." "Merry Christmas." Zegt ze. Ze loopt de voordeur uit en stapt in mijn auto. "Ik vermoord je echt als je mijn auto sloopt!" "Isgoed." Ze rijd weg. Ik weet niet of dit de slimste keuze was. Maar ja ze is nu al weg.
Oké nu moet ik gaan bedenken wat ik vandaag moet gaan doen. Ik verveel me nu al. Ik loop weer terug naar de woonkamer. Lieke en raoul zijn naar lieke's huis toe. Koen ik naar Juultje en Robbie is opnemen met slotta. Ik ben helemaal alleen dus. Erg saai. Over 3 dagen is het eerste kerst dag. Ik kan opzich wel iets aan het huis gaan doen. Een beetje decoratie overal pleuren maar daar heb ik echt geen zin in. Ik plof op de bank. Ik kijk of er wat op tv is. Uhmm nee niet echt iets interessantst. De tering wat moet ik nou doen dan. Ja ik kan wel weer de hele dag op de bank hangen maar dat is ook zo saai. Of ik kan een video opnemen maar daar heb ik ook echt geen zin in. En ik kan ook niet ergens heen want ik heb geen auto.
Ik loop naar de keuken om iets te eten te pakken. Want ik heb nog niet ontbeten. Ik bak een bakje yoghurt met schudde buikjes. Das gewoon lekker. Ik ga dan toch maar op de bank zitten en start Netflix op. Even kijken of er nog iets leuks is hier. Nope alle leuke series zijn er af gegooid. Helemaal kut. Ik heb mijn eten inmiddels op. Hoelang zou Robbie thuis komen. Ik pak mijn telefoon om hem te appen. 'Hey man hoelang ben je thuis?' Hij antwoord altijd snel dus dat zelf hooguit een kwartier wachten zijn. ~Ping~ ik pak mijn telefoon op. Een appje van Robbie. 'Ik denk rond 3 uur ofzo Hoezo?' 'Nou er is niemand thuis dus het is een beetje saai hier.' 'Oh waar is sara dan.' 'Naar Elin.' 'Ja dat had ik al verwacht. Maar ik ben er om 3 uur ofzo dus dan kunnen wel iets gaan doen. Of jij komt hier heen.' 'Ja dat is het probleem sara heeft mijn auto mee.' 'En dat mocht van jou?' 'Uhmm nou ze ging gewoon weg. Maar ik heb der niet echt heel erg tegen gehouden' 'sinds wanneer leen jij je auto uit.' 'Ja het is mijn vriendin weet je' 'das waar, maar ik moet nu even gaan. Ik spreek je straks wel.
Het is inmiddels 3 uur. Robbie komt aanrijden. "Jo wat wil je gaan doen?" Vraag ik. "Geen idee eigenlijk." "Ja ik heb dus ook geen idee." Ja zo word Het ook niet gezellig. "Wacht ik heb echt een geweldig idee. Laten we weer gta gaan doen. Dat was echt tering leuk vroeger." Zegt Robbie. "Robbie je bent een genie." We lopen allebij naar onze kamers toe en starten gta op. "Ik ga het wel ff opnemen. Ik heb content nodig." Zegt Robbie. "Isgoed hoor." "Jezus ik heb dit al lang niet meer gedaan." Zegt Robbie als we eenmaal bezig zijn. "Jaja ik ben gewoon beter dan jij geworden." "Nee dat is niet waar. Kijk maar ik heb je al weer ingehaald." En inderdaad hij heeft me weer ingehaald. Ja maar dat laat ik niet gebeuren. Ik beuk vol achterop hem. Hij spint en ik kan lekker door rijden. "Kut matthy!" Schreeuwt ie. "Karma." We spelen nog wat verder. Tot de bel gaat. "Ik doe wel open." Zeg ik teren Robbie. Ik sta op en loop naar de deur. Ik doe de deur op. Tot mijn verbazing staat Carolijn daar. "Carolijn?!"
Omggg mijn boek Is 20 duizend keer gelezen. Ik ben echt tantoe blij. Echt mensen ik hou van jullie.
JE LEEST
Van haat naar meer? (Bankzitters)
FanfictionJe zal maar met je broer en zijn vrienden samen gaan wonen. Nou dat gebeurde mij dus... Highest ratings #2 verdriet 18-02-22 #3 fictie 22-02-22 #1 fanfictie 24-03-22