Opgelost of niet

1.5K 26 8
                                    

Pov sara

Ik stap uit bad. Ik wikkel mezelf in handdoeken en loop naar mijn kamer. Ik kom gelukkig niemand tegen. Ik loop naar mijn kast en pak een trui en een trainingsbroek. Ik plof op de bank naast robbie. "Joo Rob!" Zeg ik enthousiast. "Jooo sara." Zegt hij. Wel teleurgesteld dat hij niet dezelfde energie terug geeft. Hij is voetbal aan het kijken. Tering saai. Ik zucht en sta weer op. Koen is een video aan het opnemen en ik verveel me. Dus dan moet ik wel zijn video terroriseren, of niet dan? Dat is toch een super goed idee. Dan heeft hij gelijk een leuke video want dan zit ik erin. Ik doe heel zachtjes zijn deur open. Hij hoofd me niet omdat hij zijn headset opheeft. Ik loop een beetje door zijn kamer heen.

Dan heb ik het geniale idee om allemaal shit op een papiertje te schrijven en dan in beeld te houden. Als eerst schrijf ik 'abboneer op saravdgraaf' daarna 'zeg in de comments ja als de video beter is door mij. Ik schrijf zelfs 'like allemaal niet. Dan schrikt Koen zich dood want dan krijgt ie geen geld'. Nu hopen dat hij het gelijk naar zijn editor opstuurde. Ik loop zijn kamer weer uit. Ik had op de muur ook nog een papiertje gehangen met 'Koen is een ginger, daar kan je niet tegen in'. Beetje cringe dit maar wel grappig. Ik loop nog even naar de woonkamer en zeg de rest gedag. Ik loop naar mijn kamer. Ik plof op mijn bed. Een beetje door TikTok scrollen.

Op een gegeven moment krijg ik een edit van mij en Matthy samen. Met in de beschrijving 'als hun ooit uit elkaar gaan ga ik janken😩😅😭🥰' nou dan kan je lekker gaan janken want we zijn uit elkaar. Ik heb echt de neiging om te zeggen dat het ook echt uit is. Ik ga naar de comments. 'Dan mag je lekker gaan huilen want het is uit!' En verstuurd. Ik scroll nog een beetje verder. Niet veel later krijg ik weer zon edit. Ik comment hetzelfde. Ik gooi mijn telefoon op mijn nachtkastje. Ik stap uit bed om nog ff mijn pyjama aan te doen. Ik hoor geklop op de deur. "Kom maar binnen." Mompel ik terwijl ik nog even snel mijn shirt goed trek. Matthy stapt de kamer binnen.

Ik rol met mijn ogen. "Kunnen we praten?" Vraagt ie. "Ik weet het niet. Kunnen wij dat?" Mompel ik. "Het spijt me echt. En je weet dat ook." "Dus je zegt echt sorry. En je meent dat?" Vraag ik. "Ja, het spijt me." "Nou ik vergeef je niet. Je hebt me echt pijn gedaan." "Kom op sara. Ik heb sorry gezegd." Zegt hij. "Ja echt ik vergeef je niet." Hij loopt op me af. Ik zet stappen achteruit. Hij komt nog dichter bij. Ik sta inmiddels tegen de muur aan. Ik voel zijn adem in mijn nek. "Sneu hoor. Mensen niet vergeven als ze sorry zeggen." Fluisterde hij in mijn oor. Hij draait om en loopt weg. Ik wil nog schreeuwen dat hij sneu is maar het komt er niet uit. Misschien had ik het hem wel moeten vergeven. Maar hij is wel vreemdgegaan. En Norah. Haar heb ik ook nog niet vergeven. Ik pak mijn telefoon. Ik zoek haar nummer op. 'Heyy kan je misschien een keer praten. Ik ben een klaar met boos op je zijn. Ik wil het echt graag goed maken.' Ik leg mijn telefoon weg en besluit nu echt te gaan slapen.

POV Matthy

Waarom doet ze nou zo moeilijk. Ik heb toch sorry gezegd. Echt wijden, ik snap ze nooit. En hoe knapper hoe minder ik ze snap. Kijk Carolien snap ik nog wel een beetje maar die is ook niet super knap ofzo. Maar sara daar in tegen. Maar misschien is het wel mijn schuld. Ik ben wel vreemd gegaan. Dan is toch je vertrouwen in iemand weg. Ja ik weet het niet. Want ik ben altijd degene die veemd gaat. Oh das niet zo goed van mijn. Maar ik had nou echt niet vreemd moeten gaan. En zeker niet op Carolijn. Sara heeft me een over carolijn geholpen. Zij was er wel voor mij en nu laat ik der stikken. Ik ben inmiddels in mijn kamer. Ik ga op bed liggen. Ik van al denkend in slaap.

POV sara

Ik word wakker. Ik grijp gelijk naar mijn telefoon. Heeft Norah al gereageerd? Ik kijk op mijn telefoon. Ja! 'Omg sara wil je echt praten. Zo ja ik kan vanmiddag wel' 'kom maar langs vanmiddag' app ik haar terug. Jaaaaa oké ik was echt heel boos op haar. Maar ik weet niet waarom zo lang. Ze was gewoon helemaal gemanipuleerd door Dylan. Ik heb trouwens niet meer over hem gehoord. Hij zal vast wel opgepakt zijn. Ik kleed me aan en loop naar de woonkamer. Morgen is het eerste kerstdag. Ik ga in ieder geval niet met Matthy mee. Ik kan wel aan Koen vragen of ik mee mag. Zijn ouders zijn wel aardig. Gelukkig zit hij al aan de eettafel. "Koentjeeee mag ik morgen met jou mee?" Vraag ik. Ik ga naast hem zitten. "Je ging toch met Matthy?" "Ja maar toch niet meer." Zeg ik. "Van mij mag je wel mee hoor." " toppieee." Ik geef hem een knuffel. Matthy die in de keuken stond kijkt me aan. Ik glimlach naar hem. Ik huppel naar mijn kamer toch.

 Van haat naar meer? (Bankzitters)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu