Pov sara
Ik word wakker met enorme koppijn. Ik heb niet echt een kater want ik heb niets gedronken gister maar het is gewone kut koppijn. Ik stap uit bed. Een enorme waas. Ja hoor weer te snel opgestaan. Ik wacht een paar seconden to de waas weer over is en dan ga ik me omkleden. Ik trek een joggingpak aan. Eenmaal in de woonkamer zie ik nog niemand zitten. Die hebben natuurlijk wel allemaal een kater. Ik plof op de bank. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nu moet gaan doen. Ik kan wel weer tv gaan kijken maar das zo saai. Maar heel veel anders kan ik ook niet doen. Met veel tegenzin zet ik toch de tv maar aan. De rijdende rechter staat op. Waarschijnlijk herhaling van gisteren.
Ik kijk het half mee en zit verdergaat op mijn telefoon. Om 10 uur komt dan de eerste naar beneden, Lieke. "Goedemorgen." Zeg ik. Ze ploft op me naast de bank. "Je kan beter slechte morgen zeggen. Jezus ik het veel koppijn." "Dat noem je te veel gedronken hebben." Zeg ik. Ze rolt met haar en schiet in de lach. Ze kijkt mee met de rijdende rechter. Een half uur later komen robbie en raoul naar beneden. "Zozo zijn jullie net zo brak als Lieke?" "Ja." Zegt robbie kortaf. Hij zit er echt dood moe uit. "Kort nachtje gehad zeker?" Liegt raoul met een grijns op zijn gezicht. "Moet jij nodig zeggen." "Nee helemaal niet. Lieke is zwanger dus ik kan der niet neuken." Iedereen schiet in de lach.
"Ohja daar over ik heb woensdag mijn eeste ego. Beter gaat 1 van jullie mee." Zegt Lieke. Het is vandaag maandag, het is over 2 dagen dus. "Ik ga wel mee!" Zegt raoul. "Maar woensdag is toch opname dag?" "Ja maar ik ga niet de eerste ego van mijn vriendin missen." Zegt ie. "Da snap ik wel hoor, ik vervang raoul wel een keertje." Antwoord ik. "Ja oké dat snap ik ook wel." Geeft robbie toe. Nu komen Koen, Jamie en Juultje binnen wandelen. Nou ja wat Koen doet kan je beter wankelen noemen. "Volgensmij is Koen nog steeds dronken." Zegt robbie langend. "Nee ik ben gewoon een beetje duizelig." Hij donderd op de grond. Iedereen lacht hem uit. "Die is nog wel dronken dus, hoe krijg je het voor me kaar." "Ja geen idee." Zegt Juultje die hem overeind helpt.
Ik loop naar de keuken om een glas water voor Koen te halen, wat een eikel. Ik loop terug en geef het glas aan Koen. Hij at het naar binnen. "Jonge doe ff rustig je moet niet zometeen dronken worden van een glas water." "Jaja mama." Zegt Koen tegen Juultje. Ze rolt met haar ogen. "Jaja kleuter." Ze klopt hem op zijn hoofd. Ik schiet in de lach. Hun zijn echt leuk samen. Dan komt ook eindelijk Matthy aan lopen. Hij wrijft de slaap nog uit zijn ogen. "Goede morgen." Zegt hij. Hij ziet er nog het normaalst uit van iedereen. Op zijn blauwe oog na. Ik spring van de bank. "Hoe gaat het met je oog?" Ik ga voor hem staan. "Ja wel goed hoor. Hij is nog wel blauw maar doet niet meer echt pijn. Ik heb hem gisteren nog goed gekoeld zoals jij zei." Ik kijk hem blij aan. Hij heeft naar me geluisterd. "Mooi zo." Ik geef hem een knuffel. Hij kijkt me verbaast aan maar knuffelt me wel terug.
Het is een uurtje later. We hebben ontbeten. Juultje en Koen zijn net was want die hebben opnames met Stefan. Robbie en Jamie zijn naar Brabant toe. Lieke en raoul zijn naar de stad. Weet niet waarvoor maar das ook niet belangrijk ofzo. Maar ik ben dus alleen thuis met Matthy. Vroeger zou ik dat echt kut gevonden hebben maar nu ben ik er wel blij mee. "Wat zullen we gaan doen?" Vraagt Matthy. We zitten op de bank. Alweer tv te kijken. "Geen idee eigenlijk. We waren al klaar met de maze runner kijken dus dat kunnen we ook niet echt gaan kijken." "We kunnen wel iets bakken. Gewoon koekjes ofzo." Stelt Matthy voor. "Jaaa das leuk. Dan moeten we wel eerst naar de supermarkt." "Klopt maar ik ga niet in een joggingpak naar de supermarkt of jij wel?" "Nee das niet zo handig. Of nou ja wel handig maar dat ziet er niet zo goed uit."
We kleden allebei even om. Ik doe een blauwe flared spijkerbroek aan met de groene trui van Matthy erop. Ik doe nog een goud ketinkje om. Ik doe mijn jas aan en we stappen in Matthy's auto. Want ja ik heb er geen. "Wat willen we gaan bakken eigenlijk. We kunnen koekjes maken of een taart ofzo." "Beter gaan we zo'n laagjes taart maken. En dan met jam en botercreme ertussen." Zegt Matthy. "Ja joh doe lekker gezond." "Lekker is het zeker. Gezond niet helemaal." Wel komen aan bij de supermarkt. "Moeten we ook nog eten voor vanavond mee nemen?" "Denk het wel. Ik bel raoul wel ff." " of gaan wij ook koken. Want raoul kookt altijd. Dan kan hij ook gewoon een keer op de bank hangen." "Prima, wat gaan we maken dan?" Zegt ie.
JE LEEST
Van haat naar meer? (Bankzitters)
FanfictionJe zal maar met je broer en zijn vrienden samen gaan wonen. Nou dat gebeurde mij dus... Highest ratings #2 verdriet 18-02-22 #3 fictie 22-02-22 #1 fanfictie 24-03-22