Bab 2

53.3K 5.1K 4.1K
                                    

"Good morning class. So today, we have a new student came from United States," kata Miss Vivian kepada pelajar di dalam kelasnya.

Semua pelajar di dalam kelas itu terus menoleh ke arah pintu kelas sebelum seorang jejaka kacak berambut coklat melangkah masuk ke dalam kelas. Aaden masuk ke dalam kelas dengan kedua belah tangan terletak elok di dalam kocek seluar.

"Please introduce to the class," kata Miss Vivian kepada Aaden.

Aaden berdiri di hadapan kelas sebelum matanya hanya memandang ke arah semua pelajar yang sedang merenung ke arahnya.

"Weh, hensemnya...,"

"Bapak gila hensem siak...,"

"Aku cop dia dulu...,"

"Interesting...,"

"Crush baru aku...,"

Aaden yang mendengar bisikan-bisikan gatal dari pelajar perempuan di dalam kelas itu hanya mengendahkan mereka.

"Aaden Ferdy. Call me Fer," kata Aaden mendatar. Bibirnya langsung tidak menayangkan senyuman.

"Nice to meet you Ferdy. So this is your last year to be in school right?," tanya Miss Vivian ramah.

"Can you speak in Malay?," tanya salah seorang pelajar perempuan di dalam kelas itu.

Aaden menoleh ke arah perempuan yang bertanyakan soalan itu sebelum dia menganggukkan kepalanya dengan perlahan.

"Great. So ceritalah pada kawan-kawan tentang diri kamu," kata Miss Vivian dengan bahasa Melayunya yang agak pelat. Dia kenal siapa lelaki yang berdiri di hadapannya kini. Dialah anak kepada pemilik sekolah yang dia sedang bekerja.

"Awak Muslim ke?,"

"Macam mana boleh pindah Malaysia?,"

"Parents you kerja apa?,"

"You dah ada girlfriend?,"

Bertubi-tubi soalan yang keluar dari mulut para gadis.

Aaden hanya mendiamkan diri sebelum dia menganggukkan kepalanya sedikit.

"I am Muslim," kata Aaden mendatar. Masih dingin. Langsung tidak ada rasa untuk berkawan.

"Yes! Jodoh aku!,"

"Okay! Yang ini aku punya!,"

"Akhirnya aku dah jumpa lelaki yang sama level dengan aku untuk dijadikan boyfriend,"

"Mak... Nak kahwin...,"

Aaden hanya terdiam mendengar bisikan-bisikan para pelajar perempuan. Haha. Jangan mimpilah cibai.

"Dah, dah. Gatal betul eh masing-masing," kata Miss Vivian kepada pelajar perempuan di dalam kelasnya.

Sementara di kelas sebelah...

"Hari ini kita ada pelajar baru. Diorang baru berpindah ke Malaysia atas urusan tertentu. Please introduce yourself to the class," kata Puan Elly kepada Callisto dan Cayden.

"Callisto,"

"Cayden,"

Kata Callisto dan Cayden mendatar. Kedua belah tangan terletak elok di dalam kocek seluar. Mereka berdua berada di grade ke-11 pada tahun ini.

The Taste of Revenge [OG]Where stories live. Discover now