- 20 -

430 30 30
                                    

Noel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Noel

Aika kuluu nopeasti ja pian ennen kuin me huomataan Aamoksen kanssa, on mun syntymäpäiväni, eli kaksi päivää ennen jouluaattoa. Aamoksen ansiosta Mikael sai maksettua velkansa pois Diegolle, ja ne muutti salaa Dariuksen kanssa vaivihkaa Helsinkiin. Darius aloittaa siellä lukion ikäisiään toki hieman jäljessä ja Mikael menee hakee ensin töihin ja sitten amikseen. Mä toivon jätkille kaikkea hyvää ja ne lupaa pitää meihin yhteyttä. Mä olen edelleen hieman varuillani jos olen iltaisin yksin ulkona mutta onneksi Diego on ryöminyt takaisin piiloon poliisin saatua yhden sen diilareista kiinni kovien aineiden kanssa.

Kaikki on siis ihan hyvin ja asiat järjestyneet ainakin Mikaelin, Dariuksen ja Diegon osalta. Isä on vieläkin mun perseessäni kiinni ja me ei olla päästy puusta pitemmälle. Se on tavannut Aamoksen kerran, mutta sekin tilanne päättyi siihen että mä lähdin Aamoksen kyydissä sen luokse. Kiitos Aamoksen äidin, nyt mäkin voin olla siellä yötä ja Aamoksen äiti on niinä öinä nukkunut sohvalla. Se on hakenut töitä ja jos se saa paikan viimeisimmästä hakemastaan paikasta, ne ettii Aamoksen kanssa sille uuden kämpän. Rikosilmoituksenkin Aamos hoiti veljiensä kanssa ja mäkin sain tavata Aimon sekä Aleksin kun ne oli just menossa Aamoksen ja niiden äidin kanssa poliisilaitokselle ja mä tein lähtöä Aamoksen kotoa. Aimo ja Aleksi on huippu tyyppejä ja me sovittiin tapaavamme paremmissa merkeissä kesällä ja Aamos näytti hirmu iloiselta kun se näki miten hyvin mä tulin sen veljien kanssa toimeen. Mä en toki nähnyt syytä miksen olisi tullut, Aimo oli vain Aamosta vain hulluttelevampi tyyppi ja Aleksi peruskallion tapainen, rauhallinen ja hymyileväinen. Huipputyyppejä molemmat.

Me seisotaan Aamoksen kanssa ihailemassa tatuointipaikan seinää jossa on kaikenlaisia tatuointeja kuvissa asiakkaille tehdyistä taideteoksista. Aamos piti lupauksensa ja se ottaa uuden leiman kun mä taas otan Nuuska Muikkusen koristamaan rintakehääni. Sen jälkeen me mentäisiin ravintolaan juhlimaan mun täysi-ikäistymistäni äidin ja Marian kanssa.

"Et kai sä ala katua?" Aamos kysyy virnistäen ja kääntyy muhun päin mun katsellessa just kuvaa Pirates of the caribbeanista tuttua Jack Sparrown naamaa joka näyttää hämmästyttävän paljon oikealta.

"En tietenkään. Onko Aimo ja sen kaveri jo valmis lätkäsemään leimat meihin?" mä kysyn ja yritän kurkistella Aamoksen olan taakse istuuko Aimon penkissä vielä joku. Me päätettiin tulla ottamaan tatuoinnit liikkeestä missä Aimo työskentelee, ja se tekee mun tatuointini. Aamoksen oman tekee Aimon tatuoijaystävä Cindy, kuulemma yhtä pätevä.

"Ihan pian. Onko sulla se mallikuva jo valmiina?" Aamos kysyy ja mä nyökkään kaivaen puhelimen taskustani. Mä luonnostelin jonkinmoisen kotona ja vaikken mä mikään Picasso ole, Aamos katsoo sitä vaikuttuneena.

"Toi on upea."

"Minkälaisen sä aijot ottaa?" mä kysyn lievästi punastuen, Aamoksen sanat tuntuu hyviltä. Se hymyilee vain salaperäisesti saaden mut entistä uteliaammaksi.

Satuta mua kunnollaWhere stories live. Discover now