Jimin sedang berjalan kearah pintu bank untuk mengambil gaji nya,secara Tak sengaja dia terlanggar Seorang namja yang ketinggian 180 cm Dan berwajah matang Serta tampan. Mereka berdua mengambil barang masing2 yang terjatuh.
"Maafkan saya,saya Tak sengaja." Jimin menggenggam kertas nya yang di remuk sewaktu di buli di office pagi tadi.
"Takpe,asalkan awak dah minta maaf.' dia tersenyum sambil berlalu pergi ke tempat lain.
Selepas berminggu-minggu kejadian itu berlalu,Jimin sekali Lagi terserempak dengan namja yang di jumpai oleh nya sewaktu di bank Hari itu. Dia agak terkejut kerana muncul secara tiba2 di depannya.
'hey,we have met this before right?" Soal namja itu.
"Yes,betul." Jimin memandang nya.
'so apa nama awak?" Soal namja itu.
"Park Jimin,saya baru je pindah ke rumah sendiri." Jimin sekali Lagi tersenyum.
"Oh nama saya Jeon Namjoon,I'm glad to meet you again at here." Dia peluk Jimin dengan erat nya.
Setelah 3 tahun mereka bertunang,Jimin Dan Namjoon bergaduh pada malam yang agak sunyi Dan Hanya mereka berdua saja di sana.
"Sekarang ni,kenapa awak buat saya macam ni? Awak janji awak Akan jaga saya Dan mencintai saya dengan sepenuh hati nya." Jimin mata berair.
"Maafkan saya,tapi saya Rasa kita berdua Tak sesuai. Awak dari Busan,saya dari Seoul Dan saya anak bandar. Awak anak orang kampung,kita patut berpisah okay?" Namjoon mengetap bibir bawah nya.
"Tak,apa yang menyebabkan awak cakap macam ni? Selama ni awak ikhlas je cintakan saya. Maksud nya awak benci kan orang kampung lepas saya cerita asal usul saya ke?" Jimin masih Tak puas hati.
Namjoon mengangguk Dan membuatkan Jimin lebih sedih Dan hati nya semakin menyakitkan dari permulaan pergaduhan mereka berdua. Cincin yang di pakai oleh nya diambil oleh namjoon yang kini bekas tunang nya.
"Maafkan saya,kita harus berpisah." Dia meninggalkan Jimin keseorangan di tempat yang sunyi Dan gelap.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~''~~
"Mana budak ni,Tak balik-balik Lagi. Pergi keluar dengan tunang dia lagi ke?" Soal jaemin.
Jimin datang Masuk ke dalam rumah sambil mengelap air mata nya yang mengalir keluar dengan banyak,jaemin mengejar nya kerana dia berasa risau adik nya menangis secara tiba-tiba.
"Jimin kenapa ni?" Soal nya.
Jimin Tak mempedulikan soalan abang nya sendiri.
Dia menarik bahu adik nya dengan sekuat hati nya kerana Tak puas hati.
'jimin,Cuba jelaskan kepada hyung kenapa kau jadi macam ni?!" Dia bertegas.
"Namjoon putuskan pertunangan dia dengan Aku,sebab dia benci orang kampung macam kita sekeluarga! Aku Tak sanggup dah duduk atas muka bumi ni! Hidup aku dah macam sampah!" Pintu bilik nya di tutup kuat.
Jaemin Hanya tercegat di situ sambil berasa sungguh bengang diatas perbuatan Namjoon.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Bagus lah kamu dah putuskan pertunangan kamu dengan budak kampung tu,Jeon Namjoon." Ibu nya berasa bangga sambil pasang kipas lipat nya.
Jungkook balik ke rumah sambil membawa boyfriend kesayangannya yang bernama Kim Taehyung,perkara itu membuatkan ibu bapa nya bengang.
"Jungkook! Apa kamu buat ni?!" Bapa nya bangun kerana Tak tahan.
"Relax lah ayah! Jungkook bawak balik kekasih kesayangan Jungkook je kot,kan Sayang?" Dia mencium pipi taehyung.
'betul tu sayang." Tae menggedik sambil peluk lengan Jungkook.
"Jeon Jungkook! Minggu depan ayah nak kita semua pergi ke rumah Jimin untuk perbincangan perkahwinan kamu dan bekas tunang abang kamu,park Jimin!" Dia menghentakkan tongkat nya diatas lantai.
"Abang! Abang dah Gila ke nak kahwinkan anak bongsu kita dengan budak kampung tu?! Lagi nak dielakkan,awak Lagi pergi eratkan hubungan dia dengan kita. Hey! Dia tu Tak kena dengan taraf kita,dia patut nikah dengan pencuci pinggan dekat warung je!" Pipi nya di tampar oleh suami nya.
"Mulut tu,tolong jaga! Saya Tak pernah ajar awak jadi macam ni Tau!" Dia Naik angin.
"Apa ni ayah! Jungkook Tak nak lah dengan budak shibal tu!" Jungkook tinggikan suara nya kepada bapa nya sendiri.
Bapa nya membaling tongkat itu keatas kepala nya Dan menyepak perut nya kerana kurang ajar, Taehyung hanya terkejut melihat.
"DI SEBAB KAN MAK KAMU TERLAMPAU MANJA KAN KAMU,INI BALASAN YANG AYAH DAPAT?! AYAH TAK KIRA,AYAH NAK KAMU BERKAHWIN DENGAN DIA SEBAGAI HUKUMAN KAMU MELAWAN CAKAP AYAH!" Dia berjalan Masuk ke dalam bilik nya sambil diiringi bodyguard.
Taehyung tolong Jungkook bangun setelah di belasah teruk oleh ayah nya sendiri, namjoon hanya terkejut melihat perkara itu.
~~~~~~~~~~~~~~~'''''''''~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jimin sedang membancuh teh untuk di minum,dia masih lagi tiada selera untuk makan walaupun ibu nya menyuruh dia makan malam.
"Jimin,what happen to you?" Son ye Jin,iaitu ibu kepada Jimin Dan jaemin berjalan Masuk ke dalam bilik nya.
"Takde apa eomma,erm appa Tak balik lagi ke?" Soal Jimin.
"Appa kerja sampai lewat malam,Jimin. Mari lah makan,kesian hyung kamu tu tunggu je kamu dari tadi." Dia menggosok bahu anak bongsu nya.
Jimin tetap berdegil Tak mahu makan,ibu nya Hanya pasrah Dan memberikan Masa kepada anak nya untuk pulihkan hati yang terluka.
Cawan teh itu di letakkan atas meja Dan dia baring diatas lantai yang sejuk,dia Tak kisah kalau dia jatuh sakit asalkan dia sedang berusaha untuk pulihkan hati nya.
To be continued
Vote and comment ✨
Share my story too
YOU ARE READING
Jeon Sarang (BTS)
Fanfictionpark Jimin,Seorang anak lelaki kepada pemandu teksi yang bekerja di Seoul selama 8 tahun setelah mereka seisi keluarga di halau keluar dari rumah sewa mereka di Busan. manakala,Jungkook Dan Taehyung ialah pasangan kekasih yang bahagia hingga lah sua...